| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Viasat kan dra åt f???
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (10189 totalt) |
|
Re:
Inte är det mycket bättre i alla fall?! Jämför med BBC om du inte gjort det så fattar du vad jag menar. // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes!
|
||||||
|
Här har vi en kanal som visar, F1, MotOGP, WRC, Nascar (desutom i HD) och STCC i de allra flesta fall live och det ska gnällas över att det visas fotboll 2ggr på tis. Och ons. när det ändå inte är någon live motorsport. Även om jag själv inte ser mycket fotboll så kan jag köpa att det visas live forboll 2ggr i veckan på Motor kanalen ist för någon repris på Ungerns GP -97. Det är inte välgörenhet Viasat bedriver.
Hade kunnat förstå kritiken om de kört live fotboll ist för live F1 lr Nascar... men det har det ju inte vart frågan om. |
||||||
|
Re:
För oss som verkligen inte gillar fotboll och det totala gullandet med fotbollsfans är det ett stort hån. Om jag hade betalat dyra pengar för att se motorsport och dom istället visar fotboll så hade jag blivit vansinnig. Hade hellre sett repris från ett lokalt rally i rumänien än La Liga eller Chamions League. Det handlar inte om att "det ändå inte finns nån live motorsport" utan det handlar om att man vill se motorsport. Snart börjar dom väl visa trav och andra "sporter" som inte hade existerat utan betting för att "det ändå inte finns nån stor internationell motortävling live"... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Det börjar mer och mer luta åt att jag fimpar Viasatpaketet. Inte nog med att de gjorde en avgiftshöjning nyligen, det är snart vinter och då sänder de bara en massa repriser från sommarens tävlingar. Med lite engagemang hade de insett att det faktiskt finns motortävlingar även på vintern. Jag hade mycket hellre sett Andros Trophy och snöscootertävlingar än gamla repriser.
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||
|
Re:
Vi får nog nöja oss med att vi har olika syn på det här. Jag ser verkligen vad du menar men då jag själv så gott som aldrig ser repriser av sport utan vill se det live så stör det mig inte att de lånar kanalen till lite fotboll på vardagar. Jag tycker det är ett billigt pris att betala för att kunna se all den motorsporten de ändå visar (utan att vara hänvisad till nätet). |
||||||
|
Att det sänds andra saker nån gång när det inte händer något annat kan jag leva med. Men alla repriser är värre. Det måste finnas en massa inspelade saker att sända lite i efterhand, FIA GT, Australian Supercars, nån Historic-serie, Caterhams osv. DET skulle få mig att behålla kanalen, men som det ser ut nu är det tveksamt.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
|
Det som irriterar mig något FRUKTANSVÄRT med Visat Motor är att de knappt visar någon motorsport... Imorse slog jag på TV'n när jag åt frukost, slog på Viasat Motor och... nästa program började 12:00.
Hade nu inte Com.Hem tagit bort Motors TV så hade jag istället kunna titta på "BRITISH GT RD 6 : SNETTERTON", den kanalen visar bara motorsport, dygnet runt utan avbrott för "testbild". _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
Re:
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||
|
Efter mitt klagomål så skulle det ringa någon typ av chef ringa och prata, denna har inte hört av sig.
Nu ska jag ringa och säga till ekonomiavd. Och säga att jag inte kommer betala en enda krona innan jag har fått prata med denna person som lovade att höra av sig. Vilken skön service dom har! Man kan sända andra saker, kanske kan köpa in top gear, fifht gear eller något annat NYTT spännade. Livesändningar i all ära men jag gillar motorprogram! Därför valde jag en motorkanal. Det var dessutom enda skälet till att jag valde viasat, jag har redan boxer och det hade bara varit att uppgradera mitt nuvarande utbud om det var så att jag bara ville ha mera kanaler. Men jag vill ha motorkanalen och när jag läste på viasats hemsida så står det. KANALEN SOM ENBART SÄNDER MOTOR! om jag vill se fotboll kan jag titta på Tv4-sporten, sportspegeln, Tv-4 Nyheterna eller lyssna på valfri radiostation som sänder sportnyheter. VIASAT bajsar sina kunder i munnen och kan snyta sig i pungen!
Ursäkta språket men jag tycker detta är värdelöst! _________________ Christoffer E |
||||||
|
Re:
Motors TV togs bort ur largepaketet i våras, de hade gjort en "kundundersökning" och upptäckt att det fanns 4 kanaler som inte var så populära så de byttes ut mot några andra kanaler... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
Re:
Jag kan se BBC också och ser gärna innan och efter loppet, men Blomman och Eje står sig bra som kommentatorer. Läs den här tråden så förstår du att alla inte är nöjda med BBC (bara 121 sidor för tillfället...):
http://forums.autosport.com/index.ph _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
oj vad det gnälls! nästan lågskolenivå på inläggen.
kom ihåg att det ofta är tvärtom - när moto gp kval och stcc går samtidigt kan man se det ena i någon av de andra kanalerna... Verkar onödigt att göra ännu fler kanaler som viasat motor 1, viasat motor 2, viasat fotboll 1, viasat fotboll 2, viasat fotboll 3, viasat hockey 1, etc etc (jobbigt att bara skriva det...) _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
|
Fasen, har ni tid att glo på en dumburken, har ni nog för lite att göra i i garaget!
Själv har jag Tv till att ställa modellbilar på (platt-tV va ä dä?) Slopa pengen till viasat och köp up-grades till banbilen istället, eller lägg pengen på ett par extra varv på banan. TV är bara till för de som inte kan eller törs köra själva...
Racing på TV får mig oftast att somna inom fem minuter. Efter Murray Walker och BTCC mitten 90-tal blev alla racing i burken seeega. Den mannen hade kunnat få en fickparkering utanför Ikea att bli mer spännande än något annat! Racing som inte kan upplevas själv bakom ratten räknas ju inte. vet ni väl?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
Håller med. Jag tankar ner F1 loppen på piratebay. Billigt och dessutom... sevärt... _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||||
|
Re:
Murray Walker! Kommer ihåg vad grymt besviken jag blev när SVT Race skulle ha svenska kommentatorer för BTCC.
Nä, får se om man kan ta sig till grannen i eftermiddag och se om Viasats sändning från STCC är nåt bra (för herr Kruse i SVT:s eftersändningar kan jag klara mig utan). Har själv mer än en gång varit på väg att skaffa Viasat parabol men eftersom deras försäljningsmetoder och kundvård verkar vara om möjligt ännu sämre än mobiltelefonbolagens har jag hittills motstått frestelsen. _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
|
Tycker att det är jättedåligt att en kanal som Viasat motor som redan nu är svår att skaffa (man kan ju inte bara skaffa viasat motor direkt, vi som har Boxer (tror jag) måste byta utbud helt och hållet och dessutom köpa till kanalen) dessutom inte håller sitt löfte om 100% motorsport... Synd bara att de har råd att köpa in de stora grejerna... Inte användarvänligt för fem öre!
_________________ Axel Tanner |
||||||
|
Mycket gnäll här....det faktum att MotorsTV togs bort ur large utbudet säger väl kanske lite om intresset för motorsport på tv i sverige...utanför rejsa vill säga;)
Visst skulle jag oxå vilja ha ännu mer racing/rally från lite mindre serier..men faktum att vi bor där vi bor..och verkar tyvärr inte finnas det intresset i sverige så att det skulle gå runt kommersiellt. Tycker viasat gör det bra och att hänga läpp för nån fotbollsmatch i veckan när man till ex en helg kan zappa mellan livesänd (så ska motorsport ses på tv) motogp/f1/nascar väger ju upp...men det verkar vara svårt för kritikerna att se det. Men det klart säg upp abonemanget/tanka ner det istället och vips har vi ingen motorsport kvar alls på tv i sverige om det skulle vara bättre. _________________ Fredrik Jonsson Ford Focus RS mkII |
||||||
|
Jag kommer inte att fortsätta med Viasat !
Jag påtalade flera gånger innan jag gick på det att jag verkligen HATAR fotboll och blev lovad att jag skulle slippa detta men tji fick jag. Heter det Viasat Motor så ÄR det motor som gäller (hockey är ju iallafall pauserna underhållande då ismaskinen är ute )
Fotboll är ju heligt och skall alltid komma i centrum så nog f-n borde man kunna slippa det på Viasat Motor. Något parti röstfiskar väl för att det skall bli Fotbolls EM 2020 och det kan jag lova att jag INTE skall rösta på !!!!
_________________ Micke Lvov mkt40 |
||||||
|
Re:
Härliga värderingar!
_________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
|
Som boende i bajenträsket med djyrgårn o gnaget med sitt pack till hangarounds kan jag ocksaå tänka mig rösta på ett anit-fotbolls-parti.
Utan att tycka illa om de som finner nöje av att jaga en boll, -det är lika knäppt som att köra runt runt på en asfalterad slinga, men tråigare- så vore det nog rätt bra om fler vågade säga vad de tycker utan att vara så himpla PK jämt och ständigt. Jag står för att racing på TV är seeegt men fotboll på TV är ännu seeeeeegare... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Viasat kan dra åt f???
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (10189 totalt) |