| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Handla från demon tweeks, "6 digit authorisation code"?
|
2547 besök totalt |
|
Handla från demon tweeks, "6 digit authorisation code
Hej. Gjorde en beställning från demon tweeks igår kväll, fick en fråga idag om min "6 digit authorisation code", så de ska vara säkra på att jag verkligen är jag som har kortet. Men vafasen är det för någon kod?
Har ett visa kort med Nordea som bank. Någon 6 siffrig kod har jag inte på mitt kort. En 4 siffrig combo på baksidan + ccv koden har jag ju dock.. Men det blir ju 7st siffrot om man skulle använda allt.
_________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||||
|
Re:
Secure by visa är det när jag använder min dosa och får fram en kod? Men för det så behöver ju jag en kod att knappa in. Alltid fått använda det när man handlar saker via internet i sverige.
Det andra han nämner, menar han att de ska dra t ex 26kr, då ska jag svara till dem hur mycket de har dragit för mig för att se att det är jag som har kontot? _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||||
|
Vet inte om det gäller Nordea (men det borde det göra för alla VISA kort) så har det ju dragit igång en ny säkerhetsgrej man måste aktivera och knappa in ett längre lösenord till, tänkte att det kunde vara det kanske?
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
Dom drar en liten summa, sen står det en kod i transaktionsutdraget du får från kortutgivaren. Knappa in den koden och du har verifierat att du äger kortet. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Fixade det igår, de drog 19,93kr, jag fick då svara hur mycket de hade dragit från mitt kort för att visa att jag var jag. Kliar i fingrarna innan grejerna kommer nu.
_________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Handla från demon tweeks, "6 digit authorisation code"?
|
2547 besök totalt |