Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Handla från demon tweeks, "6 digit authorisation code"?
2547 besök totalt
Hedlund
Torsby
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Handla från demon tweeks, "6 digit authorisation code

Hej.

Gjorde en beställning från demon tweeks igår kväll, fick en fråga idag om min "6 digit authorisation code", så de ska vara säkra på att jag verkligen är jag som har kortet. Men vafasen är det för någon kod?

Har ett visa kort med Nordea som bank. Någon 6 siffrig kod har jag inte på mitt kort. En 4 siffrig combo på baksidan + ccv koden har jag ju dock.. Men det blir ju 7st siffrot om man skulle använda allt.

Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Det är inte det nya Secure by VISA de menar? jag fick knappa in ännu en kod när jag la in det, synd att jag redan glömt den koden

Torsby
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Re:

Fastlane skrev:
Det är inte det nya Secure by VISA de menar? jag fick knappa in ännu en kod när jag la in det, synd att jag redan glömt den koden

Secure by visa är det när jag använder min dosa och får fram en kod? Men för det så behöver ju jag en kod att knappa in. Alltid fått använda det när man handlar saker via internet i sverige.

Citat:
"Dear Jimmy,

Thank you for the order you have recently placed on our website.

As an additional security check, please could you contact your card issuer and obtain the 6 digit authorisation code for the transaction so that we may process your order.

Alternatively, if you are unable to obtain the authorisation code, you could authorise us to charge your card a small amount (less than 5 Pounds) and once you have confirmed the exact amount that has been processed on your card, we will immediately refund the amount taken and process your order.

Please quote your customer number xxxxxx when contacting us.

Regards"

Det andra han nämner, menar han att de ska dra t ex 26kr, då ska jag svara till dem hur mycket de har dragit för mig för att se att det är jag som har kontot?

Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Vet inte om det gäller Nordea (men det borde det göra för alla VISA kort) så har det ju dragit igång en ny säkerhetsgrej man måste aktivera och knappa in ett längre lösenord till, tänkte att det kunde vara det kanske?

Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

Hedlund skrev:
Fastlane skrev:

Secure by visa är det när jag använder min dosa och får fram en kod? Men för det så behöver ju jag en kod att knappa in. Alltid fått använda det när man handlar saker via internet i sverige.

Citat:
"Dear Jimmy,

Thank you for the order you have recently placed on our website.

As an additional security check, please could you contact your card issuer and obtain the 6 digit authorisation code for the transaction so that we may process your order.

Alternatively, if you are unable to obtain the authorisation code, you could authorise us to charge your card a small amount (less than 5 Pounds) and once you have confirmed the exact amount that has been processed on your card, we will immediately refund the amount taken and process your order.

Please quote your customer number xxxxxx when contacting us.

Regards"

Det andra han nämner, menar han att de ska dra t ex 26kr, då ska jag svara till dem hur mycket de har dragit för mig för att se att det är jag som har kontot?

Dom drar en liten summa, sen står det en kod i transaktionsutdraget du får från kortutgivaren. Knappa in den koden och du har verifierat att du äger kortet.

BMW 330i -05
Citera
Hedlund
Torsby
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Fixade det igår, de drog 19,93kr, jag fick då svara hur mycket de hade dragit från mitt kort för att visa att jag var jag. Kliar i fingrarna innan grejerna kommer nu.

Citera
Allmänt banåkaforum
Handla från demon tweeks, "6 digit authorisation code"?
2547 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande