Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (23303 totalt) |
Re:
Tjenare, Tack så hjärtligt för erbjudandet. Jag har dock en liggandes sedan tidigare inkl bärarmar etc som jag blästrat och grundmålat. Ska du slänga dem? Kommer de från en bil före eller efter 94? _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
Nu har jag varit ute och luftat bilen igen :-)
Allting lirar efter smällen. ![]() Har kört en helkväll på Sturup, en kväll på falkenberg, superstage och bilens känns bra. Nu ska det bara finliras på lite inställningar så att bilen gör vad jag vill :-) En heldag på Falkenberg i nästa vecka ska se till så att bilen inte har en egen vilja, hehe. Jag gillar Kumho :-) Hej hopp ![]() _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
Re:
|
||||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Re:
Hmmm, ok. När jag kollade förut (ett tag sedan) stod det bara träning 09-17, inte mer specificerat. Vad innebär detta rent praktiskt? Träning bil licens där formel/cart inte får vara med låter som ett annat språk för "open Pitlane"?! Är SSK-träningen öppen för alla?
Lätt att vi gör! ![]() _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
Re:
Fråga SSK om eftermiddagen, du kan ju anmäla dig till SSK Klass1... Men jag tror du inte klarar klassbesiktnngen inför tävlingen... Jag tror inte att den är öppen för andra än tävlingsanmälda, men tjata går ju, du kommer ju ändå vara där. |
||||||||
Re:
Nu var det ett par år sedan jag körde på just SSK fredags träningen men då var det hela dagen. I början var det i princip open Pit med avflaggningar efter ca 15 min, mot eftermidagen hade så pass många anlänt till banan så det delades upp i grupper. Jag tippar på att SSK gänget nog vill ha lite friare träning på eftermidagen så jag undrar om det verkligen är öppet för oss "utomstående". _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Nu har bilen genomgått omfattande tester och inställningar inför Finalen på Falkenberg och där finns hopp om livet.
Vi får bara hoppas på att andra inte hoppar högre, hehe. Falkenberg skiljer sig en del från de andra banorna eftersom den är så snabb, så en del anpassning till detta har gjorts :-) Bilen känns bättre än i somras (SSM )ch det ska bli riktigt skoj att köra på Falkenberg nästa helg. Frågan är bara vad konkurrenterna gjort ännu bättre?! Det är ju knappast så att vi spelar med stora marginaler i denna serie :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
Re:
![]() Andra pillar dygnet runt... |
||||||||
Re:
Haha, de är du rutinerade veteranerna som kan vila sig i form. De är ju redan så bra. Småpojkarna måste fixa finliret hela nätterna för att kanske kunna vila sig i form om några år :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Re:
Hahaha ja, jag beställde en uppsättning nya orginalskivor efter den träningsdagen och efter att ha kört en kväll med de nya skivorna runt falkenberg så är jag positivt överaskad faktiskt :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
Re:
Det stämmer, denna bilen ska säljas eftersom jag vill bygga en ny tävlingsbil. Att bygga någonting nytt från grunden är ju det roligaste som finns :-) Jag vet inte än vad det kommer att bli eller vilken klass jag kommer köra, allting kommer jag ta en riktigt funderare kring efter Falkenbergsfinalen Jag kommer tävla i någonting nästa år, frågan är bara i vad :-) Vilken MX-5 ska du köpa till nästa år? ![]() _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
Re:
Vad är "Stora A paketet"? Mmm, när jag säger "bygga från grunden" så menar jag iofs att det kan vara att jag bygger om en orörd gatbil till en tävlingsbil. En sjua i A hade ju iofs varit sjukt skoj :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||
Re:
Sen går det ju alltid att jaga/bygga en motor för A medan man håller på (det finns flera kombinationer som fungerar med omoddad motor i B och trimmad i A). |
||||||||
|
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (23303 totalt) |