Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1477 besök totalt |
Idre - quattro Driving Experience - Steg 2
I helgen gick jag steg 2 i Audis vinterkörskola. "Mindre teori, mer köra!" kan övningarna sammanfattas med. Precis som man vill ha det! Det blev ett antal mil på isbana. ![]() En riktig rally-skola om jag får säga mitt. oavsett om man gillar Audi eller ej finns det en massa att lära sig på dessa övningar och man kan med gott mod köra av utan att skada vare sig själv eller bil (ja, nån buckla blir det väl...) Sen dök det upp en RS6 på spikdubb. Det kombinerade greppet med spikdubb och quattro var helt sanslöst, surrealistiskt. RS6:an lekte fram en tid på c:a 2.08 på samma bana där jag kämpade för att köra på 3 minuter... Tog hjälp av en av instruktörerna för att få ner tiderna. Det är ju så himla kul att sladda, men fort går det inte. Man kan sammanfatta att "Turn in, Apex, Flat out!" fungerar mycket bra även på is... Mer bilder: quattro Driving Experience ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Jag försökte anmäla mig till någon av steg 1 kursena i helgen men de var fulla när jag tänkte anmäla mig.
och jag ville inte anmäla mig till någon innan eftersom jag inte visste om jag hade körkort då... ![]() ![]() _________________ Helena Lindin ![]() |
||
kika här: http://www.audi.se/page_2586.shtml _________________ Helena Lindin ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1477 besök totalt |