Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 16983 besök totalt |
Låter bra!
Vill förresten tillägga en sak till. För första gången i historien fanns det folk på plats och vinkade fram bilar på parkeringen när man skulle hem!!!!!!!! Fantastiskt!!! // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||
Re:
[quote="magnusrx7" Vill förresten tillägga en sak till. För första gången i historien fanns det folk på plats och vinkade fram bilar på parkeringen när man skulle hem!!!!!!!! Fantastiskt!!! // magnus[/quote] Var stod dessa? Vi stod helt still ute på gärdet i nästan 1,5h innan någon på eget initiativ gick ut på vägen och dirigerade trafiken. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
Samma här. Vi stod en timma innan vi kom ut! Var två privatpersoner som hjälpte till o guida ut bilar från parkeringen. Rådde krig vid utfarten om vem som lyckades tränga sig ut först! Störst gick först...eller högst fart.
När vi sedan kom ner till Statoilmacken så stod det två polisbilar med tillhörande personal med armarna i kors! Konstig att man bara tar hand om sina kunden när man guidar in dem på parkeringen. Men förstås, bara man fått pengarna så kan man ju skita i det sedan. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Vi åkte ca timmen efter radical racet. Det var fortfarande mycket bilar kvar på parkeringen då.
Polisbilarna stod kvar vid statoil! Somliga saker är ju för bra för att vara sant! Jag frågade när jag betalade... "Jag är inte här men det är många som frågar" sa hon... jag mumlade nåt tillbaka! Jaja, vi får väl skriva sedvanligt hatmail till stcc då. //magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||
Re:
Ta det med Mantorp Park och motorevent, det är de som ordnar med parkeringarna. Inte STCC eller MK Scandia. _________________ olof Johansson |
||
SBF RA:
"RA 5.8.4 Infart/Utfart bandepå a) En markerad del av banan, målad linje, ska ha benämningen "bandepåinfart" resp. "bandepåutfart". b) Infart till bandepån under träning/tävling är endast tillåten via den markerade bandepåinfarten. c) Förare som avser att köra in i bandepån ska se till att detta kan göras utan risk för övriga tävlande. d) Infart: utom i fall av force majeure (accepterad som sådana av tävlingsledningen) är korsning av linjen som skiljer bandepåinfarten från banan, aldrig tillåten. e) Utfart: utom i fall av force majeure (accepterad som sådana av tävlingsledningen) är korsning av den målade linjen i bandepåutfarten aldrig tillåten." Ingen av bilarna på bilden är på väg varken ut eller in i depån. Var i RA5.8.4 hittar du någon text som rör dom? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Re:
Ledsen för dålig formulerad frågeställning. ![]() Jag provar igen lite tydligare hoppas jag. Eftersom jag inte kan detta men försöker lära mig, så när jag såg denna manöver på Mantorp så tänkte jag konstigt båda kör över heldragna linje, utan bestraffning. konstigt tänkte jag. Så jag gick till pärmen och läste och blev inte klokare. Min hjärna har fått den felaktiga uppfattningen att man inte kan köra över den heldragna linjen ut från depån om man är ute på banan. Att jag har fel så långt är jag med, frågan är mer om någon kunde förklara rätt så att även jag hajar? ![]() MVH /Janne _________________ Janne Ström |
||
Men ska det ta tre varv att få bort Huggare och Sahlén från banan i den kurvan man VET att det står bilar i den kurvan på en STCC-final?
Samma sak under Porscheracet då de hade funktionärer + bilar ute på banan och ingen vitflagg, bara gulflagg på posten innan mellan parisern och chikanen ut på rakan.. ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
Re:
OK tack för förklaringen, och det är samtidigt rött ljus i depån gissar jag? MVH /Janne _________________ Janne Ström |
||
Göransson välförtjänt utsedd till årets BMW förare (privatförare):
http://www.automotorsport.se/news/21 30.000 euro i prispeng. ![]() _________________ Christoffer Silfverberg |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 16983 besök totalt |