| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
SBF's TIMEATTACKREGLER - Nya regler ute nu redan
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 8 besök senaste veckan (22769 totalt) |
|
Re:
TA finns inte längre i listan på SBF's nerladdningsbara regel-länkar. & enligt Pär (Per) på SBF's kansli så är detta de nya reglerna....
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Banan
ska vara av sådan beskaffenhet så att hastigheten inte vid något tillfälle överstiger 80km/tim samt att medelhastigheten per varv inte vid något tillfälle överstiger 50km/tim. Bara den formuleringen gör väl att i princip allt utom konbanor faller bort? Vore "intressant" att se hur t.ex. Mittsverigebanan skulle klara av att uppfylla detta.. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
|
Re:
Precis. Det trådets ämne handlar är inte TTD. TA har heller aldrig funnits på SBF:s hemsida, vilket har påpekats tidigare då TA ännu inte är officiellt. TA-reglementet Kristian länkade till när han skapade tråden är en "arbetskopia", och är enbart utlagd på Hyllinges hemsida inför kommande test 17/10, vilket också har påpekats. TTD har funnits under enkla tävlingsformer på www.sbf.se en tid redan, och är som Magnus skrev mer riktat mot företagsevent. Det är - åter igen - inte TA. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Jag har nu också verifierat med personen Kristian pratade med att det är som jag skrev.
TA finns inte på hemsidan (ännu) så då antogs det att det var TTD som frågan avsåg eftersom enbart TTD fanns att finna. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Ja,,, han ringde tillbaxs till mig precis. TA-reglementet finns alltså inte offentligt, (kan man väl säga) & han undrade själv hur HMS fått tag på detta. Jag läste direkt från HMS www-länk på telefon till han, & fick då svaret att det var ändrat mkt så det jag läste ej stämde. Vill bara påpeka detta då jag ej gjort något fel, som så många säkert nu tycker. Men då tänker jag fortfarande... Hur kan man annosera ut ett event med tävlingsinriktning när det inte finns ett officiellt reglemente ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Re:
Shit happens Kristian. Även den bäste måste stå ut med att få ett stolpskott emellanåt. Bättre än att aldrig försöka Sedan om det var skytten eller målvakten som gjorde att det blev ett stolpskott är mindre viktigt i sammanhanget. På det igen bara. Har du kollat upp med Driftingutskottet angående om vad vi diskuterade tidigare? _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Tack för de goda orden Måns. Nej, får ej svar på mail, o orkar ej ringa hela tiden _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
SBF's TIMEATTACKREGLER - Nya regler ute nu redan
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 8 besök senaste veckan (22769 totalt) |