Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1359 besök totalt |
Nytt forum där allt om däck samlats.
Tänkte att vi prövar - på samma sätt som med hjulvinklar - att ha en egen plats för däcksdiskussioner. Så får vi se om det är nån bra ide ![]() _________________ ![]() |
||
Personligen tycker jag det kan bli svårare att hålla koll på allt som är läsvärt när det blir för många olika forum. Däck och hjulvinklar intresserar väl i stort sett samma personer liksom kanske teknik eller något sådant.
Att skilja på simulatorracing och "the real stuff" känns mer naturligt då det kan intressera delvis olika personer (även om jag själv försöker få kläm på en gammal Ferrari så ofta jag kan för tillfället). _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Hej Magnus!
![]() Vi kanske ska ha ett gemensamt forum för allt som rör chassie. Däcken är ju den mest väsentliga delen av detta och namnet på nuvarande forum "hjulvinklar" är lite snävt eftersom det ändå kommer in det mesta om länkarmar och kränghämmare där. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Japp, jag funderade i banorna av ett gemensat forum för chassie, med hjulvinklar, däck, dämpare, fjädrar osv osv... Jag behåller det i bakhuvet ett litet tag så kollar vi hur det här funkar först
![]() _________________ ![]() |
||
Jag håller med Micke och Daniel här, ditt sista förslag är nog inte dumt.
Jag tror på att vid behov bryta ut ämnesområden till egna forum. Slår väl en öpper dörr här eftersom det väl är det du försöker göra Magnus. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Har någon förslag hur den korta beskrivningen ska se ut för de två olika forumen isf?
Chassie: Hjulvinklar, dämpare, fjädrar, allt om däck, ööhhh? osv osv... Drivlina: Äsch jag kommer inte på nåt bra. Det kanske inte behövs heller iof... _________________ ![]() |
||
Drivlina känns lite mer märkesbetonat och diskuteras också ofta till leda på märkesklubbarnas forum. De kan de få fortsätta med...
Chassie däremot är mer "allround", och här kan man också lära mycket av att titta på/läsa om lösningar på andra typer och märken av bilar! Finns inget annat forum vad jag sett där detta diskuteras på ett vettigt sätt av folk som faktiskt kan ämnet. Detta är i mina ögon unikt för rejsa.nu, ta vara på det!! ![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
_________________ ![]() |
||
Har ni kollat "the tire rack".
Massor av funktioner och tester av däck. Lite svår att hitta på....men börja med att söka på produkter. http://www.tirerack.com/index.jsp _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Dom har flera sidor om hur man tar hand om rdäck... (allt från tempcycling vid nya däck till att svarva ner däcken...) Men håller med, pilligt att hitta runt ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1359 besök totalt |