Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-10-16 Race with ACE Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
12970 besök totalt
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002

Re:

S6_johan skrev:
Vilken kanondag det var. håller med Ulrich,det var kallt och mörkt i incheckningen...
Första gången på Anderstorp och med helt ny bil så gick det inte för fort. (Audi V8)
Men tyckte det var en rolig bana med många roliga bilar och justa människor. thumbs up
Kul med blandningen, många bilar som gick och lät riktigt fint,tyckte synd om dig i Ginettan,kan inte varit varmt i den..
Men insåg precis att det var ju sista körningen för i denna säsongen Så nu sitter jag och surar i soffan och längtar tills 2011.

Tack för liften, visste inte att det var du.
Hej iaf.. :P dumt att inte samåka.

En underbart kall dag...
Nöjd med bilderna, nopp.. inte ett dugg!
Har efter detta bestämt för att antingen försöker man åka med folk, eller så tar man bilder... inte gå mellan första bästa flaggpost och depån, blir bara pannkaka!
Men här är lite bilder iaf... motljus delux.

Hoppas på återkommande evenemang!

s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004

hej

helt ok bilder.
så trött jag var när jag kom hem i lördags kväll.
arangemanget sög musten ur mig fullständigt, hela förmiddagen gick utan att jag kört en meter.
när jag väl gav mig ut så hinner jag inte mer än ut på påfarts sträckan så dör bilen och jag får spendera hela passet i ban kanten väntande på bärjning.
efter lite letande så hittade jag en lös kabel som förser tändningen med spänning, laga laga laga ut igen.
följande pass kommer jag 5 varv sen inser jag att vattentempen är oroväckande hög, svänger in i depå med kokande motor. felsök felsök.... säkringen till kylfläktarna hade gått hittade ingen ny så jag kopplade permanent spänning så dom fick gå hela tiden.
ut igen, nu med bilens andra ägare vid ratten..... tatata klarar sig fint ett helt pass på norra slingan.
gött min tur.
kommer ett halvt varv sen får jag inte ur treans växel, glider in i depå rycker drar och sliter men får inte ur växeln. bara att lasta det blir inte mer kört idag.
summa: glad över att jag över huvudtaget kom dit med bilen, med tanke på att jag körde den för första gången på 2 år kvällen innan.
trist att det inte blev lite mer körning men nu vet jag vad som behöver årgärdas i vinter och det var lite poängen med körningen.
någon som har en 6växlad 01e låda som är framhjulsdriven?
har kört med audi 100 turbo v-låda för den låg på hyllan och utväxlingen är väldigt bra orginal.
men den verkar inte riktigt orka med 480nm;)

ps fångade du min rollade gamla gt coupe på bild lewan eller någon annan så lägg gärna upp dom.
mvh dennis på ace

Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002

Re: hej

s2dennis skrev:
helt ok bilder.

ps fångade du min rollade gamla gt coupe på bild lewan eller någon annan så lägg gärna upp dom.
mvh dennis på ace

Tyvärr, när jag tänkte på den så stog den antingen på släp eller vid bankanten.
Men gillade regnummret på 200:an. men ingen bild på det heller..

Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re:

TTBörje skrev:
Gott mos! thumbs up Fick du lite ont om asfalt i startkurvan (vid ca 3 min)!?

Var ju någon som krympte kurvan och tog bort asfalt det varvet, för att sedan skoja till det och lägga tillbaks flera meter i bredd till nästa varv. Jag hatar när sånt händer...

Fin, fina bilder Lewan! thumbs up Jag får ta i hårdare nästa gång så jag får upp höger framhjul i luften. Jag vill ju också vara med i klubben "lyfta på hjulet i kurva e coolt"

Bahhh S6 Johan, skall vi åka till sviesta på lördag istället? Sista, sista chansen!???

Här sen Jul 2007

Bilder

Vilka fantastiska bilder! thumbs up De bästa jag sett. Det gör längtan till nästa säsong ännu starkare.

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Re:

UR_TT skrev:
TTBörje skrev:
Gott mos! thumbs up Fick du lite ont om asfalt i startkurvan (vid ca 3 min)!?

Var ju någon som krympte kurvan och tog bort asfalt det varvet, för att sedan skoja till det och lägga tillbaks flera meter i bredd till nästa varv. Jag hatar när sånt händer...

Fin, fina bilder Lewan! thumbs up Jag får ta i hårdare nästa gång så jag får upp höger framhjul i luften. Jag vill ju också vara med i klubben "lyfta på hjulet i kurva e coolt"

Bahhh S6 Johan, skall vi åka till sviesta på lördag istället? Sista, sista chansen!???

Det kortet på dig och Persson är ju bara sååå bra! Ha med det i presentationer av ACS och vår verksamhet om vi får lov av fotografen.
F.ö. vet jag inte om vi (med quattro, understyrningstendenser etc) KAN få upp höger framhjul!?? Det är nog bättre att försöka få upp höger BAKhjul!?!! Det har jag sett mäster Miarpe klara av!

Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re:

TTBörje skrev:
F.ö. vet jag inte om vi (med quattro, understyrningstendenser etc) KAN få upp höger framhjul!?? Det är nog bättre att försöka få upp höger BAKhjul!?!! Det har jag sett mäster Miarpe klara av!

Det är svårt därför får vi ladda ännu hårdare . Kortet taget vid högern in till transporten tillbaks till långa rakan, (vi körde endast norra delen på em) och det lutar uppåt med ett litet krön så det "borde" gå att få upp hjulet, strax efter krön

Här sen Aug 2005

Anders körde ett par varv med min bil och jag kan ju säga att det är absolut inget fel på bilen så den kan jag inte skylla på.
Herrej-vlar vad det gick, tyvärr så hade jag packat ner kameran för dagen så jag fick inte filmat...det hade vart kul att ha så det grämer jag mig över litegrann.

Hade en väldigt bra dag och när folk hade lärt sig att det är kallt och halt och att man skall värma grejerna ordentligt innan man matar på så rullade dagen på riktigt fint... 6 avåkningar innan lunch är nog annars ett nytt rekord av nåt slag.

Hässleholm
Här sen Mar 2010

Det lockar Ulrich...får suga på karamellen någon dag

Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Re:

UR_TT skrev:
TTBörje skrev:

Det är svårt därför får vi ladda ännu hårdare . Kortet taget vid högern in till transporten tillbaks till långa rakan, (vi körde endast norra delen på em) och det lutar uppåt med ett litet krön så det "borde" gå att få upp hjulet, strax efter krön

Annars finns det ju kurbs man kan snedda över för hjullyft om man är på det humöret.

Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004

rysningar

kl är 17,30 lör kväll
anderstorp raceway är tom sånär som på en grön s2.
anders i förarstolen steffo bredvid och jag högst upp på betong läktaren.
det ensamma vrålet från audi femman på 8400varv skär genom den kalla kvälls luften. håret på underarmarna reser sig och det går kalla kårar längs ryggraden. mmmmmmm
pörr på hög nivå
mvh dennis

Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Re: rysningar

s2dennis skrev:
kl är 17,30 lör kväll
det ensamma vrålet från audi femman på 8400varv skär genom den kalla kvälls luften. håret på underarmarna reser sig och det går kalla kårar längs ryggraden. mmmmmmm
pörr på hög nivå
mvh dennis

Då skulle man bara addera Steffo's skrik i integralhjälmen till totalupplevelsen..... -"I en S2:a kan ingen höra dig skrika"

Citera
quattro
Lindome
Här sen Aug 2005

Du borde bli poet istället dennis, det är nästan så man fäller en tår när man läser så fint du skriver.

Grämer mig lite till nu över att jag var så korkad och la ner kameran i väskan istället för att låta den sitta och filma när anders körde.

Lindome
Här sen Aug 2005

Re: rysningar

TTBörje skrev:
s2dennis skrev:
kl är 17,30 lör kväll
pörr på hög nivå
mvh dennis

Då skulle man bara addera Steffo's skrik i integralhjälmen till totalupplevelsen..... -"I en S2:a kan ingen höra dig skrika"

Nähä du Börje, inte ett pip från mig och inte mådde jag illa heller vilket är märkligt för det brukar jag göra efter att jag har åkt med ett par varv, jag var dock mycket imponerad över hur mjukt och fint det kändes i kurvorna...inte ryckigt eller så utan ett väldigt fint flyt och imponerad över hur jävla snabbt det går att köra med den gamla gröna faran...det blir till att öva och öva och öva så man får upp ångan i den...

GÖTA
Här sen Sep 2009

Det är faktiskt inte farligt kallt i en Ginetta denna årstiden, avgasröret går ca 50 mm ifrån vänsterbenet och fötterna går ca 50 mm ifrån motorblocket. Engelskmännen kan göra bilar som håller ångan uppe

Niklas:
Ja, det blev hastigt och lustigt ett bilbyte så här i slutet av säsongen, vi skulle egentligen kört Volvo nästa år också men jag gjorde misstaget att provköra en Ginetta på kullen i förr förra veckan och föll pladask! Det lockar lite med möjligheten att köra några race i England, Belgien eller Spanien nästa säsong också. Utöver detta så känns det helt sjukt att en bil på ca 160 kusar kan hänga av min EVo med rätt chaufför. Du får byta till Ginetta istället för din Japan MG!!

Per Trönnberg

Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

UR_TT skrev:

Annars finns det ju kurbs man kan snedda över för hjullyft om man är på det humöret.

Det gjorde jag ett par gånger i utgången till gamla start rakan men tyvärr ingen som fotade

Det är kul att göra så

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

UR_TT skrev:
Jag får ta i hårdare nästa gång så jag får upp höger framhjul i luften. Jag vill ju också vara med i klubben "lyfta på hjulet i kurva e coolt"

Dom få gångerna jag var bakom dig så vart din bil Kissenödig faktiskt thumbs up

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Lewan , helt underbara bilder du tar thumbs up thumbs up thumbs up

Finns det möjlighet att få dom på sin bil i full storlek ?

--VVTS--
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re:

S6_johan skrev:
Det lockar Ulrich...får suga på karamellen någon dag

Jag tog mitt beslut nu, blir inget, kollade finanserna soppa är dyrt
TT'n avställd och inställd för vintern.

Maciek Matwiejczuk skrev:
UR_TT skrev:
Jag får ta i hårdare nästa gång så jag får upp höger framhjul i luften. Jag vill ju också vara med i klubben "lyfta på hjulet i kurva e coolt"

Dom få gångerna jag var bakom dig så vart din bil Kissenödig faktiskt thumbs up

Gjorde den! Kul , bara synd att det är en typisk "no pics or i didn't happen" pryl.....

Här sen Jan 2010

Tackar!

Tack så jätte mycket för en mycket väl genomförd dag! Både jag o farsan var nöjda över att få några varv extra i kroppen tills nästa säsong.

och jäkligt snygga bilder ni lagt upp! thumbs up Ingen som har några bilder på den blå skrothögen till Opel?

Hoppas vi ses igen nästa år, och då med en hel framvagns balk...

Hässleholm
Här sen Nov 2002

Re: Tackar!

CrazyRooster skrev:
Tack så jätte mycket för en mycket väl genomförd dag! Både jag o farsan var nöjda över att få några varv extra i kroppen tills nästa säsong.

och jäkligt snygga bilder ni lagt upp! thumbs up Ingen som har några bilder på den blå skrothögen till Opel?

Hoppas vi ses igen nästa år, och då med en hel framvagns balk...

Här finns alla bilder.
http://www.fjollrosa.se/gallery3/index.php/Photos/2010/racing/ace

Där ligger även några på en blå Opel.

Eftersnack
2010-10-16 Race with ACE Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
12970 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande