Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
DSC, ESP, TCS, Four-C...
<<   1, 2
4055 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Erik B skrev:
På bilarna vi körde med på isen kunde man slå av ESP helt med en huvudströmbrytare.

Sånt gillar vi!

Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Lennart Mäkinen skrev:
På Malmby i somras körde någon en modern Carrera 4 och den rök och luktade illa vid aktiv körning. Kanske var någon här?

Tror du det berodde på PSM?

Jag misstänker snarare lite väl mkt slirande på kopplingen vid växlingar...alt. att det kommit ngn olja eller liknande på motor/avgassystem. Den rykte inte måttligt, snudd på att man ryckte fram brandsläckaren faktiskt...

Här sen Nov 2002

Atariman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
På Malmby i somras körde någon en modern Carrera 4 och den rök och luktade illa vid aktiv körning. Kanske var någon här?

Tror du det berodde på PSM?

Jag misstänker snarare lite väl mkt slirande på kopplingen vid växlingar...alt. att det kommit ngn olja eller liknande på motor/avgassystem. Den rykte inte måttligt, snudd på att man ryckte fram brandsläckaren faktiskt...
Jag studerade inte körningen, men uppfattade det som att det var PSM som spökade och att det var värme i bromsarna. Kan förstås ha varit skit bakom spakarna och inte Porsche som gör dåliga bilar.

Stockholm
Här sen Nov 2002

På Minin är det ASC+T och DSC (samt EBD, CBC ABS) Funkar väldigt bra.

Dock är jag inte kompis med ESP-systemet i Audi S3:an jag brukar köra, väldigt skumt beteende. Ibland får man inte ens spinna ett dugg med nått av hjulen, medans vid nästa tillfälle kan man i princip kör fullt rallyställ utan att systemet griper in, väldigt inkonsekvent beteende.
Citera
Allmänt banåkaforum
DSC, ESP, TCS, Four-C...
<<   1, 2
4055 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande