Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1652 besök totalt |
För er som inte är märkesfixerade och vill ha en bra banbil
http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.p Mvh |
||||
Re: För er som inte är märkesfixerade och vill ha en bra ban
![]() men en sån kan jag tänka mig! ![]() ![]() Fast det där var ju en Vauxhall, så då behöver jag kanske inte rucka på mina principer. ![]() Vad har den för prestanda, vikt, effekt? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jag kan för allt i världen inte begripa varför den lätta och snygga Elisen skall bli så tung och ful bara för att det skall på lite Opelmärken.
När jag körde 2,2 liters Speedstern känndes det som om det var helt idiotiska hjul som var monterade. 175/50-17 i fram i kombination med ganska mycket vikt i bak gjorde att det understyrde kraftigt när man bromsade hårt in i kurvorna samtidigt som de höga fälgarna ger en onödigt hög rotationsmassa som inte är motiverad med att bromsar behöver utrymmet. Varför gör de på detta viset? ![]() Är inte motorn samma 190 hk som i Astra Turbo förresten? Den ger i alla fall hygglig respons för att vara en turbomotor. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
En Elise eller Speedster... jag tar gärna vilken som!! Men jag kommer inte in i dom
![]() ---- Den enda som var negativ mot Speedstern var en Opelägare och därtill aktiv i Opelklubben, hehe!!! (*hej Micke!! skojar lite bara*) _________________ ![]() |
||||
ok, det räcker nog med ett friare avgassystem för att åstadkomma den förändringen på effekten, annars så är det ju lätt att justera i motronicen.
Har inte Elisen samma problem vid "turn in" eller har den bättre viktfördelning (också). Magnus: Jag njöt av den känsliga styrningen och den fina grundchassiet. Med andra hjul och lite pill blir den nog en bra bil. Dessutom slipper man se den när man kör själv ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Elisen har ju annan fjädring, dämpare mm, även om chassit är samma. Dessutom är Elisen ca 150 kg lättare, vilket gör ganska mycket!
Jag tror faktiskt att Elisen är lättare att köra då den väger mindre och har en bättre styrning, dessutom har inte Elise ABS ![]() Mvh |
||||
Har den en ännu bättre styrning än Speedstern så avundas jag dig verkligen, det jobbigaste är att frugan tycker den är för liten och "tjejig" för att jag skall få köpa en. ![]() Hur är det man säger? Min fru förstår mig inte ![]() Kan det gå att köpa en i smyg kanske? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
[quote="Micke Holmström
Kan det gå att köpa en i smyg kanske?[/quote] Ja visst kan du det, du kan ju gömma den hemma hos mig ![]() ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
Ja, det måste vara frugan det är fel på -Inte Elisen _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1652 besök totalt |