Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
595 besök totalt |
Lämplig Audi-låda?
dude har övertalat mig att glömma Renault-lådan och satsa på en Audi-låda istället. Men vilken Audi-låda är lämpligast? Förutom att den skall ha motorn längsmonterad och framför lådan så skall det finnas nån sorts LSD till den (möjligen en Quaife-diff) och så tätstegad som möjligt, samt minst femväxlad. Gärna någonstans kring 3.8:1 i total utväxling på högsta växeln. Lådan skall tåla vridmoment uppemot 400 Nm. Den skall även helst finnas till överkomligt pris på en skrot, så inget jätteexotiskt. Något förslag? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Jag tycker du ska satsa på en porsche 944 låda (audi), finns att köpa för vettiga pengar med diffbroms,
jag betalade 8000:- för en frisk låda med diffbroms, sålde en låda utan diffbroms för 4000:- den är lått att bygga växelföring till också! Du bör leta efter en låda som suttit i en 944s eller s2 om du vill ha lite tätare stegning. Turbolådorna som jag använder, passar utmärkt för vridstarka turbo motorer, men inte alls för sugmotorer. Köp inte en 944n/a(160hk) låda ,för dom har nog svårt att klara dina krav på vridmoment, Det är något i härdningen av kronhjul o pinjong som skiljer till ovanstående. Vill du kolla på en sån låda, så håller jag på att renovera en sån ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||
Precis vad jag var på väg att skriva oxo! Sena turbo har 350 Nm orginal, många har numera betydligt mer utan överdrivet mkt problem med lådan. Tyvärr är väl kombinationen S2-utväxling och diffbroms inte sådär himla vanlig. _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
595 besök totalt |