Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 17, 18, 19 >> 2 besök senaste veckan (93364 totalt) |
Porsche 968 CS -93 SÅLD
S2;an är såld till förmånen för en 968 CS ![]() Dax att lägga upp bilen här kanske ![]() Som sagt det är en 944S2 med 25000 mil på mätaren. Motorn är på tre liter o 211hk, helt orginal. Tror att den ska axa 0-100 på ca sju sek enligt Porsche. Modd som är gjorda. Funktion: Lite vassare bromsbelägg däck: Sumitomo Turbo cup fjäderben (justerbar höjd) med club sättning fram. Bilstein club dämpare bak. Sköhet: Vita blinkers (Ja! Jag tycker det är snyggt!) ![]() Kommande modd. Grövre krängningshämmare bak (justerbar). Skulle vilja ha en CS ratt ![]() Kanske andra stolar, och eventuellt en lite läpp fram. Lite bilder på pärlan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Ja du.. Bra fråga. Det är väll sånt man bör kunna ![]() Öhlin fjädrar vet jag att det är men inte mer ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Ååå vilken underbar dag
![]() ![]() Samt lite småtrevligt små pyssel. Ny motorolja samt bromsvätska. Även dom nya mattorna lades på plats ![]() ![]() Bild på fjädren o dess värde. Nån som kan förklara för mig vilken siffra som är vad? ![]() Bild på dom nya mattorna. ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Hej Fredric C! Såg att jag tydligen hade en bild på din fina pärla liggandes i datorn. Bilden tog jag i sommras under Bilsport Action Meet. Får säga att den ser mycket läcker ut! Hoppas du tycker bilden blev bra. För det är väl din? ![]() _________________ ![]() |
||
Ingen som har lite info om siffrorna på fjädern?
Ny avantar! Så här ser den ut i lite större format ![]() ![]() Bilden är från RS-banan på Mantorp ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Tvättade bruksbilen med ett nytt bilschampo från TVshop förra helgen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
698-14 är artikelnr...........L422är ett internt Öhlin nr. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Trevlig bil Fredrik!!
Hoppas vi syns i sommar ![]() Har också sådana fjädrar men visste inte vad siffrorna betydde, nu vet jag ![]() Har värdet 110 på framfjädrarna Mvh,Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Tackar
![]() Vi kommer säker att träffas på nån PCS träff. Jag ska ner till mantorp, men jag såg att det strulade till sig för dig till den träffen ![]() Sen är jag inbokad o klar till Gotland oxå, sen har jag inte riktigt bestämt vilka träffar jag ska åka på... Gelleråsen är given osså kanske det blir nån på kullen, vi får se... _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Nu har Alex flygit ut ur sitt bo
![]() Bilen i fråga är en 968 CS med 15 000 mil på mätaren. ![]() Hon har dock inte fälgarna som är på denna bild. Men detta sitter monterat på henne ![]() ![]() GT3 Bromsar Halvbur Skalstolar Fyrpunktsbälte 030 krängare fram Ingen AC o annat larv ![]() ![]() Framtida projekt är något vassare stötdämpare o kanske nån form av underläpp ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 17, 18, 19 >> 2 besök senaste veckan (93364 totalt) |