| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Inför 2011....."silly season" har börjat! :)
|
1, 2 >> 9 besök senaste veckan (7273 totalt) |
|
Hur skall det gå
Vilka skall byta klass i BMW Cup? Vilka kommer nya? Kommer Måns vinna Mini Cup 2011? Kommer en Audi någonsin kunna köra om en BMW? Bifogar en bild från BMW Cup 2010, gjord av Bengt-Åce Gustavsson
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Vad kommer ni köra istället? _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
|
Re:
Kanske folkrace......
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Re:
i norge?
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
|
Re:
alt går att laga, det är bara en kostnadsfråga
Borde vara klart om några veckor _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
Vi har en eller kanske två bilar som klassar in i mod eller spec. (eller tre ?)
Hurvida det blir deltaganda beror på hur det blir med MPS Porsche och Camarobilar. En annan detalj som spelar in....är om BMW-cup ska fortsätta "förbjuda" offentlig kritik. Tittar man på det nya reglementet.....så har i stort sätt....alla mina förslag gått igenom. Så...offentligheten funkar ganska bra, tycker jag. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Hoppas på att få lägga en del mil på banan och testa på någon minicup deltävling med e30n
|
||||||
|
Nästa år ska min bil vara lika konkurrenskraftig som alla andra E30's i standardklassen
Alltså 45 kg lättare och inga produkter från biltema, samt inga trasiga chassigrejer. _________________ /Mathias Cardevik
3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
|
Re:
Vad är det för fel på biltemas racingsortiment
Har kört med deras skivor sen 2008 skivorna har funkat alldeles utmärkt billiga var dom med
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Är man seriens stora posör så blir det så...
I morse fick jag en bild på ovan nämnda bil där skurhinken stod på golvet framför. Bilden kom från seriens vice-putsbög som ville rättfärdiga att han också våttorkar garagegolvet...
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
|
Re:
Inget fel alls på skivorna, värre är det med beläggen _________________ /Mathias Cardevik
||||||
|
Re:
Jag håller med, fokus har legat på fel saker, även om det blev rent... Håller ju på och riktar bilen, då kan det ju fan inte vara sktigt, vad ska folk tro!?
_________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||||
|
Re:
Nä beläggen ska du nog skippa. PFC 06 är ett prisvärt belägg runt 1300:- till E30 fram. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
I år har jag kört Carbotech XP10 fram. Är grymt nöjd med dom. Tyvärr är dom slut nu. Däremot blev det att jag körde med biltemabelägg bak, lutar åt XP8 nästa säsong om ingen övertalar mig om något annat. Angående biltemas bromsskivor har jag hört om långloppsteam som har övergett Volvo orginalskivor till förmån för Biltema pga bättre hållbarhet _________________ /Mathias Cardevik
||||||
|
Re:
Jag kan rekommendera Pagid RS19 eller RS29. Jag körde två säsonger på mina begagnade RS19 som jag tog över efter två säsonger på Kinnbys bil. Förra året blev jag tyvärr tvungen att byta dem. Inte pga att de var slut, ett av beläggen hade släppt lite i ett hörn och jag vågade inte chansa. Nu åker jag på RS29 som jag monterade i år. De ihop med Brembo skivor är en kanon kombination. Kan oxå hålla med om att Biltemas skivor inte är skit... Men klossarna är inte så bra efter några varv på Mantorp
_________________ /Thim Tollin #518 BMW SC, BMW Cup representant Pit crew Team Kinnby Motorsport BMW 520-3,5 -87 Hyundai i30 Sport -09 Volvo Amazon -70 |
||||||
|
Re:
Vad hände med Tobias? _________________ /Thim Tollin #518 BMW SC, BMW Cup representant Pit crew Team Kinnby Motorsport BMW 520-3,5 -87 Hyundai i30 Sport -09 Volvo Amazon -70 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 9 besök senaste veckan (7273 totalt) |