| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Integra Type-R -98 - 331hk N/A!
|
2 besök senaste veckan (78310 totalt) |
|
Inga problem med avgaset på banan :-). Däremot in och ut på garageuppfarten...
Hade problem med fuelcuts igen, tror det är walbropumpen som spökar... 1.17.2 blev dagsbästa... _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
|
Re:
Vad hade du för Vmax på det varvet? Jag klippte till med 1.18.2 med Vmax på 186km/h. Tänk att en sekund kan kännas så mycket långsammare när man är ute på banan. Skall lägga upp lite film på Youtube när du ligger framför mig, sånt är alltid kul. Vi syns. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||
|
Hade jag inte fått fuelcuts så hade jag kommit ner på 1.16 tider, lätt
Vmax kan bero på det nya avgaset, kan ju alltid hoppas
Ska jämföra lit emer topphastigheter när jag kommer hem. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
|
Nu har jag äntligen tagit tag i mitt fuel cuts problem.
Fixxe tigade ihop en fin tank till mig :mrgreen: Som kopplades ihop med en massa Biltema-slangar och en Walbro inline-pump. Ström snodde jag från Condensorn till ACn som ändå inte används, då kan jag använda oem relä och en oem säkringsplats(20A) till nya soppapumpen
Undra hur Walbro tänkte när dom skickar med kabelskor till 1,5 kabel och rekommenderar 20A-säkring? Har lite fix kvar innan jag kan provköra, men jag hoppas att detta råder bot på mitt problem.
_________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
|
Gummiklammer men ren plåtkant vid genomförningar?
Annars är det vettigt att återanvända överflödigt originalkablage
|
||
|
Niklas, jodå jag tänkte allt fixa alla genomföringar med karossierikit sen, men det kanske är bättre med ordentliga gummigenomföringar?
Alex, jo jag har köpt gummifötter till tanken, men jag tror jag skippar det, lär inte behövas
||
|
Re:
inte behövas? hmm, sätt dit dom för säkerhets skull, så den inte spricker
_________________ A l e x l i n d a h l |
||
|
Kom på att jag har några (mobil)bilder från avgasbygget
Grenrörskollektorn konas upp till 76mm samt katersättningsröret med V-bandsflänsar.
Bakom bakaxeln konas det ner igen till 63mm samt v-band
Nya mittendämparen med v-band
||
|
Idag har jag haft säsongsavslutning på Gelleråsen!
-1 grader när man steg upp, och rätt halkigt på väg till banan, men väl framme så var det torrt men kallt. Tog en jävla tid att få upp temp- i bakdäcken, men när jag väl fått det så gick det att köra rätt snabbt. Det blev 78 varv totalt, och ett nytt personbästa på 1.16.4!
Nu kan man ställa in bilen i garaget för säsongen med gott samvete. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
|
Re:
Grattis än en gång!
Nu borde bilen vara värd en hösttvätt!
||
|
Re:
Ett stort grattis till den tiden!
Den tiden blir svårslagen men jag skall göra mitt bästa nästa år.
Har du skaffat nya däck sen Kinnekulle? och i så fall vad? _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||
|
Röd är lördagens kurva, +2.4L motor + 225 däck, 3" avgas ,1.16.4
Blå är förra årets kurva, + 2.4L motor + 225däck, 2,5" avgas ,1.16.8 Grön är från 2008, 2.0L motor + 205 däck, 1.19.2
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Integra Type-R -98 - 331hk N/A!
|
2 besök senaste veckan (78310 totalt) |