Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 20997 besök totalt |
Gran Turismo - nytt motorprogram på TV8
http://www.automotorsport.se/nyhetsb Vad tror ni? Jag är rädd att det kommer vara ganska tråkigt... ![]() Motorjournalen kom tillbaks! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Får de till en tråkig körning med Persbrandt är det starkt jobbat...
Tydligen är jag med någon millisekund ![]() http://www.tv8.se/gran-turismo/premi _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
För första gången kommer gumman att bänka sig framför TVen för att se ett motorprogram och det kan vi tacka Persbrandt för
![]() För övrigt ska jag inte döma men jag kan inte med han den där Fredrik tycker han verkar så förbannat överladdad när han gör något reportage han får tagga ner lite ![]() Nåväl bara att bänka sig med en kall och chipsen för att sedan njuta ![]() _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Ska precis sätta mig och kika på en förhandare som jag fick med mig vid ett förhandsreportagebesök i studion idag.Tror detta kan bli riktigt bra. Lite annorlunda anslag än de vanliga motorprogramsuppläggen. Möjligen undantaget de utlovade reportagen av diverse nyare posörbilar
![]() ![]() Tycker att det är kul att det görs nya försök att etablera motorprogram. Motorjurnalen i alla ära, men förnyelse är aldrig fel. Bara jag slipper fjantprogrammet med Jeremy Clarksson så är jag mer än nöjd! För övrigt överraskades jag för någon månad sedan av två program med jänkar- och veteranträff profil på SVT. Man kan iofs tycka både ditt och datt om olika motorprogram. Det viktigaste i mina ögon är trots allt att produltionsbolagen som gör dessa kommer in i programtablåerna med sina alster. Bland alla bönder som jagar kossor, fylltrattar som jagar kn..l, och alla möjliga och omöjliga fråge- och lotteriprgram som det tycks gå 120 på dussinet av annars. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Visst, det är väl tänkt att vara lågt tempo i programmet, men nu var det knappt styrfart...
![]() Enda intressanta var Magnus Ahlkvists (stavning?) redogörelse hur man handknackar en kaross. Ringenreportaget var sönderredigerat... ![]() ![]() Så där, nu har jag klagat nog, nu går jag och lägger mig... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Kanske man skulle ta bort gatbilsåkat med riskokare och possar på ringen och provköra riktiga racerbilar?
Sladda med en Lambo på landsvägen ger mig heller inget. Bilar med regplåt på bana tenderar bli lite tråkiga i mina ögon. I TV alltså så inga ringenfantaster blir alltför ledsan på en racenärd som mig ![]() I övrigt är jag fullt nöjd. Håller med att Magnus demo av hantverket lyfte inslaget. Mer inslag i den stilen så blir det kanon. FP elevernas mekande med klassikerna i studion hoppas jag mycket på. (troligen en yrkesskada) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Det funkade absolut som underhållning för mig, kommer att se på detta i fortsättningen.
![]() En grej jag alltid funderar på i bilprogram: Varför har bilprogram en "studio"? Tänk så mycket bättre programmet hade varit om man istället för att se på två män som sitter och snackar i en soffa hade hört två män som snackar och sett en videosnutt på bilar. Edit: och naturligtvis var det pålagt musik på videoklippen där man vill höra motorljud... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Re:
Jag såg bara andra halvan av programmet och det verkade ju trevligare att se än Idol eller Träna med Anka. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Jag tyckte det var ok, de siktade ganska brett så det skulle finnas nåt för flera smaker och det behövs väl för att få tillräckligt med tittare.
Fick tidningen med samma namn för nån vecka sen och den var inte ok. Där var det bara konstnärliga bilder på bilar (läs obegripliga) och en tydlig inriktning på dem som drivs av prestige _________________ Tord Ringenha11 |
||
Svältfödd som man är på tvprogram om skoj med bilar så är det något jag klart kommer fortsätta att titta på. Som ringennörd så satt jag och blev småirriterad hur de klippt ihop Persbrands körning på ringen, total oordning med klipp hoppande från kors o tvärs från helt olika partier på banan. Man (som ringennörd) satt ju hela tiden o skulle ha koll på exakt var varje klipp var filmat och de kom ju i en heltokig röra (jag känner mig som "griniga gamla gubbar" i någon sorts nördversion
![]() _________________ ![]() |
||
jo klippet var rörigt och sen kan jag störa mig på smådetaljer som rekordinnehavarens namn Stefan Bello Det tar kanske för mkt tid i anspråk men lite mer i ordning och kanske nån minut mer från varvet hade inte gjort ont.
Väldigt trevligt rep om smålänningen, finns han inte här? och varför finns inte Persbrandt här? på sveriges riktigaste rejsaforum ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Mmm, Magnus Ahlqvist är en skön herre. Många fina bilar har han, vad sägs om en F2 som Graham Hill och Frank Willims tävlat med, en March F1a som Ronnie Petersson tävlat med!! Mmm...
|
||
Re:
Du är inte ensam. ![]() ![]() _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||
Re:
Å sjutton, har Perstad blivit till Persbrandt menar du ![]() Njae det var allt en orättvis jämförelse tycker jag nog. Konsumentupplysningen och trafiksäkerhetsupplysnignen kunde jag i alla fall inte upptäcka i Gran Turismo. Det är jag enbart tacksam för. (men det hade kanske gett tillträde till SVT om så varit fallet?) Men jag tror ärligt tlat det är rätt svårt att göra ett TV-program som faller entusaster och oss bilnördar helt i smaken. Det skulle bli så smalt att det vore helt osäljbart till TV-kanalerna. Tycker nog att premiären var helt ok, men att det finns områden att förbättra. Jämfört med den där brittiska skiten Top Gear var det iaf seriöst och ganska befriat från Clarkson ideer om pajas-TV. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 20997 besök totalt |