| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: DVD med 70-tals Formel 1 (Hjulklapp?)
|
5427 besök totalt |
|
Säljes: DVD med sammanfattningar från Formel 1 säsongerna 72, 73, 74, 75. Med följer också Sydafrikas GP, Argentinas GP samt Storbritanniens GP, alla från 1978. Pris: 300:- inkl. frakt. om man också vill ha Japans GP från 1977 samt Brasiliens GP och Italiens GP från 1978 är priset 500:- inkl. frakt. Skicka mig ett PM (eller mail på mikael@regnell.se ) med adress och ett kodord (gärna F1 inspirerat) som får vara referens på den inbetalning som sedan görs på nedan Handelsbankskonto. Konto: 688 592 872 Clearingnummer: 6110 Leverans sker senast innan jul!
---- Sammanfattningarna är inspelade från tv i USA och är riktigt läckra även med dagens mått mätt. De är tidsdokument med en hög ambition på repotagen med bla. självironiska kommentarer från polisongprydda ickesponsorpressade förare sittandes i sina bilar, läderhandskar, skitiga raceoveraller, 70-talstuttar, livet i depån, den mekaniska standarden, små framslicks och feta bakslicks på fyrhjulssladd med slow-motion luftfärder mitt i sladden, gamla Monaco, Clermont-Ferrand, in-car från flera banor bla. ringen.
Loppen är inspelade från Västtysk TV med tysk kommentator på en telefonlinje. Även om man vet hur det kommer gå sitter man klistrad som den hardcore F1mupp man är... Det är intressant att se att alla körde på sladd med bilarna inställda att hoppa ut med baken vid sena instyrningar.
Forumägaren är vidtalad och har sagt ok, Tack Magnus! _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Hej Micke
Vilken superbra julklapp. Länge leve julen. Jag har redan beställt och betalt..................
Jag vet inte hur jag ska kunna överleva ända fram till tomten kommer med alla julklappar
Blir troligtvis trevligaste julen i mannaminne. God Jul
_________________ Robert Persson Östlund PCS/R 9755 |
||||
|
Re:
Det vet jag inte, det framgår inte. Men IMHo är det riktigt bra.
Kanske någon som redan handlat kan komma med en mer objektiv synvinkel?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Hej,
Som god vän av F1 förr och har inte missat ett enda lopp sedan mitten på 91 plus att jag tillbringade de tidiga åren i TV soffan på 70 talet med Ronnie & Co så vill jag nu skriva några trevliga ord om en underbar motor upplevelse. När denna lilla film dök upp i mitt hem precis till julstöket så var prioriteten självklar, F1 på och julstök av till min frus stora förtret (hon muttrar fortfarande). Kort kan denna film bara beskrivas som smått fantastisk, ett riktigt guldkorn för alla F1 älskare. Känslan av att se Mr Chapman styra sina mekaniker på inrådan av en lite velig Ronnie, att se Stewart, Emerson med övriga i hetsiga diskussioner om säkerhet med en banarrangör för att sedan se hela diskussionen utraderas när en svart Lotus 72 sladdar förbi med vilt spinnande hjul till Stewart stora förtred är bara för kul. F1 på 70 talet genomfördes av riktiga människor med riktiga bilar som sladdar, ryker, vrålar och misständer, under denna tid brydde man sig mindre om småsaker som punkteringar och säkerhet utan satsade fullhjärtat för att vinna till varje pris.. Filmen innehåller klipp från 4 säsonger under 70-talets höjdpunkt med ballongdäck, osthyvelsspoilers och avsaknad till effektiv aerodynamik vilket illustreras tydligt med de flesta bilarna körandes på ställ. Summasumarum kan jag nog sammanfatta detta som ett måste i varje motor fantasts bibliotek, gärna tittandes med en projektor (STOR bild) i garaget med mysig olje och bensinlukt till ljudet av vrålande motorer.. en klar 5 stjärnig upplevelse
_________________ Joakim Adolfson |
||||
|
Nu kan man tydligen se en(eller flera) av filmerna på u-tuben: http://www.youtube.com/watch?v=a1kOF
Den som istället vill ha den på DVD (i bättre kvalite) kan höra av sig!
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Hur många har du? Undrar mest så att man inte betalar i onödan och du får skicka tillbaka pengar i onödan.
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
5427 besök totalt |