Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |
Jag tycker inte Jonas Nystedts tider är dåliga
![]() Med 300hk 1.26,899 ![]() Med 240hk 1.29,032 ![]() Men så är det ju porsche också. ![]() |
||||
Nejnej.. de tiderna är otrologt bra.. ![]() Mvh . _________________ Robert Uhr. |
||||
Mnja.. Vi körde 1.26 med Saaben.. SAAB dinersclub körde då när vi var där mitt i sommaren på ca 1.24 tider.. ![]() _________________ Robert Uhr. |
||||
Jaa...och Kowalski åkte 1.23...men som sagt ingen av de nämnda är några gatbilar och går dessutom på slicks så ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte hur du ska lyckas åka 1.28 med en gatbil som då givetvis går på gatdäck...men det är inte det enda jag inte förstår... ![]() ![]() _________________ Karl Brag |
||||
Har du inte kopplat att min inte är en "Gatbil" ![]() ![]() Lägger in lite mer bilder sen.. ![]() _________________ Robert Uhr. |
||||
Fast egentligen,, vart går gränsen för en "gatbil" då...?
Det enda som hindrar mig från att säga att det är en gatbil är att jag har Bromsvåg,, sen spelar det ingen roll om jag bara har 10häst så är det ingen "gatbil"...!! om den inte går igenom en flygande besiktning så är det ingen gatbil heller.. Sen att 90% av alla räserkillar säger att deras 8-11sek bilar är gatbilar,, ja det är ju upp till deras samvete,, men jag gör det inte..!! Mvh Robban. _________________ Robert Uhr. |
||||
Ja du tänkte på bilen i klass 3. Den är från 1972 och har 125hk eller nåt i den stilen. ![]() |
||||
Precis.... ![]() _________________ Robert Uhr. |
||||
Som jag ser det borde det inte vara omöjligt att åka på 1,28 om man tänker på att STCC bilarna som "bara" är på ca 260 hk åker på 1,23 tider och S60 challengebilarna kör 1,29 och 600 hojarna åker 1,19.
Med tanke på hur moddad din bil är kan man väl närmast jämföra den med en "riktig" racebil, att du sen har en hel drös med extra hästar fämfört med ovan nämnda bilar borde väl inte direkt göra så att det går långsammare... Att bilen sen hittils inte presterat vad den "borde" göra på 402m om man lyssnat på alla rykten att det ska vara +500hk mm mm som har snurrat är nånting helt annat. Om det nu "bara" var 380hk i bilen kan det vara en bra förklaring. MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||
Med riktigt bra rdäck så är väl 1,28 inte alls utom räckhåll med Saaben tycker jag? Det har väl lite iof o göra med två raksträckor som man går ut på med väldigt låg fart, dvs hk är ingen nackdel på Mantorp... Och det finns ju banor där det är betydligt svårare att få ner effekten i backen än Mantorp pga fler partier med acc under sväng + höjdskillnader. Iof ut ur Parisen kan ju vara lite pilligt men men... Jag var extremt imponerad av Diners framfart på Kullen förra året
![]() Ska bli spännande o höra lite rapporter om hur det går under året Robban! _________________ ![]() |
||||
Nu har du en baslinje att trimma vidare efter! Lycka till! ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hej Robert. När körde ni 1,26 på mantorp? Tittade tillbaks några år i slc arkivet ![]() Hittade en 1,29 från 2003, som snabbast, vilket inte är en dålig tid ![]() Team AVR körde 1,27! år 2002 går som attan den saaben ![]() Dinersclub körde makalösa 1,23 förra året, ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||
_________________ ![]() |
||||
Lennart Mäkinen>
Ja om man har en bakhjulsdriven bil med wheelibars och 355- 15" slicks ja. Nu är det en framhjulsdriven 9-3 med stenhårda sättningar för bana med 17"* 7" breda slicks......... _________________ Magnus Uhr Kungstensvägen 19 61691 Åby 070 3747441 |
||||
Vi körde dom tiderna på träningen.. Lådan rasade på kvalet...! om du kikar lite tydligt så ser du att vi endast har 3st varv registrerat,, växlingsförarfingret gick av på 3:a varvet.. ![]() Vet inte hur många som skulle åka ut o ladda hårt o försöka sätta en 1.26sek repa på kalla slicks efter 2varv... ![]() Så där har du förklaringen till det.. Team AVR var nog snabba -02 men det hör ju liksom inte hit... / Robban. _________________ Robert Uhr. |
||||
Du om någon borde veta att de självklart eldar för kråkorna när de åker framhjulsdrivet... ![]() om du ska hitta någon som åker 10:or med 1300kg bil och 380hk får du nog leta bland stötstänger och v-motorer med riktiga dragracechassin. Med tanke på att tex en MC-Laren F1 inte åker 10:or fast de saknar 200kg och har 250hk mer... Antar att du går efter "stickan" som är gjord för riktiga bilar och inte "våra" leksaksbilar som e kassa när det gäller att åka rakt fram ![]() MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||
Att en "Big Mac" inte är snabbare beror mest på att den är lite fel växlad för strippen. Det argumentet har en del strippåkare också använt fastän de har sexan i över mållinjen. Robert Var det er SLC-bil som brann på Gelleråsen i somras? Har för mig jag såg en Saab stå och brinna antingen där eller på Mantorp. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Menar du alltså med fullaste allvar att du tror att det går att åka en 10.**sek på 402m med en FWD och ca 380hp -1300kg....?? ![]() ![]() Vad är en MPV..? Ja,, det var våran Saab som började brinna liite, det var på Kullen.. Inget farligt.. Samma sak som det hände för Team AVR på Kullen..Motorhav och oljestänk på grenröret.. /R. _________________ Robert Uhr. |
||||
Jag är helt övertygad om att man kan köra en hög 10:a under de förutsättningarna. Fast jag vill helst inte förstöra Magnus forum med att diskutera dragracing här. Det finns andra forum där den diskussionen passar bättre. MPV=Multi Purpose Vehicle, en bil för flera användningsområden. Det är nog inte samma brand vi pratar om för jag kan inte minnas att jag var på Kullen och tittade. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
robert
varför inte snatta eklunds lösning med 4wd, eller någon annans? skulle ju lösa endel problem för dig med fäste? |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |