Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (27221 totalt) |
Det är det där med tycke och smak. Vissa tycker det är super - andra att det är mindre super. Förhoppningvis tycker dock den stora majoriteten att det är helt OK. Personligen hade jag tyckt att en hel säsong på Nürburgring hade varit zupersuper ![]() ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||||||
det har du helt rätt i.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||||
Då jag inte kört Gotland än så är jag glad över 2011 års kalender, Knutstorp är tillsammans med Kinnekulle favoriter
![]() ![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||||||||||||||
Finns banor norrut också, Mittsverigebanan (tyvärr inte godkänd för tävling) samt ACR...
![]() Jag föredrar Knutstorp före allt annat i Norden, men den ligger lite felplacerad... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||||||
Från ett eget tävlingsperspektiv med ett par 1,6L-gokartögon så hade Sturup-Gelleråsen-Kinnekulle-Sviestad varit guld.
Roligt? Tja... ![]() omväxlande? Tja... ![]() Dessutom med samma ögon så borde flygrakan på Anderstorp, och förlängningen av E4:n på Mantorp omedelbums förvandlas till konbanor ![]() Allt över 1,6 L och 120 km/h är onödigt ![]() Jag vill också ha sovmorgon varje banträff, och inte ha längre än någon enstaka mil till banorna. ![]() Kanske tur att BMWSC försöker anpassa sig efter majoriteten trots allt ![]() ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||||||
Enklare att flytta på banan än på mig... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||||||
Jamen! och så tycker jag det ska grävas ur djupa svackor och fyllas ut med spännande krön lite här o där där det svänger ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||
gräva ur på Anderstorpsrakan tror jag inte på för då blir det ännu mer vatten grav av det än vad det är i dag. ![]() _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||||||
Nej nej, är ju underbart med en lång raka så man kan gasa ikap det man missat när det svänger _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||||
Är du säker på att du har hamnat i rätt forum här på rejsa? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||||||
och jag säger istället det är ju underbart att gasa ikapp i kurvorna det man förlorat mot effekstarkare bilar på den tråkiga rakan ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||
Skojade ju lite bara, gillar att ha båda delarna det som gör en riktigt snabb bil _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||||
HUr mena du nu ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||||
Tolka det som du vill... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||||||
Jag tolkar det som att du tycker man måste ha en BMW för att få ha en åsikt ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||||
Skulle gissa på att det som i ovan nämnd text skulle i vissa fall kunna om man väljer den tolkningen handla om 402m ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||||||||
Michael tolkade rätt! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||||||
3 september bjuder Audi gubbarna in oss för en SBF sanktionerad trackday på Sturup.
Tid: 09-17 två grupper i 20 minuterstakt Svedala MK sköter posteringar och saftey Ambulans med 2 ssk Grupp 1 Snabb grupp, slicks ok men minst burbåge krävs. (Alla bilar med vagn bok kommer hamna här per default) Grupp 2 "gat" bils grupp, r däck som värst. Inget krav på gatreggad men för extrema förpassas till grupp 1. Ingen tidtagning i grupp 2, grupp 1 har sin egen utrustning inget aktivt från bannan. Inga passagerare SBF licenskrav racing Körkort Säkerhetsbesiktning av bilar á la öppen träning. ca 1200,- per deltagare. Mer info kommer. Med vänlig hälsning Ulrich Richter Sekreterare Audi ClubSport För er som vill diskutera Audi träffen, vänligen fortsätt här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Patrik Skoog |
||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (27221 totalt) |