Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 94483 besök idag (94483 totalt) |
|
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
hejhopp
![]() det var inte igår jag uppdaterade här... men bilen är nästan fungerande har gått bra ibland ![]() men nu har mitt megasqurt pajjat :/ och jaaa den låter mycket :P "bräääääääll psHHHH BANG BANG BANG ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
tjena hej! inte igår jag skrev här,
men bygget är i full gång igen ![]() har flyttat till stockholm för dom som inte vet det och blev tvungen att lämna TeamDuja :/ menmen ni klarar nog er endå ;P har fått ner bilen till stockholm nu och är med i TeamInsaneRacing ,, motorn är nyrenoverad och o-ringad, målat motorrummet och kupen svart, då det vita var så matt och skitigt ska bygga ett nytt insug som håller, nya tryckrör, ny kylare, mm mm corvette c5 bromsar är på gång med, nu lite bilder... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
ojoj inte igår man uppdatera här.... har inte kört mycket iår, men fick ihop den tillslut
Driftmaskinen! Motor, växellåda och avgassystem Motor från en corvette c5 -04 LS1 som är ombyggd till LS2 CompCam ventilfjädrar, retainers och fjädersäten. CompCam chrome-moly stötstänger. LG's Gx G5X5 kam. GM's motorsporst styrsystem och motorkablage. BorgWarner super t10 4speed växellåda ombyggt till hydraliskt urtrampningslager. Motorn tillbakaflyttad ca 350mm. Egenbyggda motorfästen, generatorfäste, växellådsfäste. Kardan är omsvetsad och kortad 325. orginal Hedders som är ombyggda. 3" dubbla avgassystem med v-band klämmor. 2st 5" utblås kommer ut ur höger bakskärm. En walbro 255l/h intank pump Effekt och prestanda: Ska upp i bänken hos R-tune snart! Chassi: Coilover ombyggnadssats fram Racingfjäder fram 64mm innerdiameter (2,5") 130n/mm Topplager fram justerbar camber och caster Nya bärarmar och spindel-leder, 51mm Fjäderben, Bärarmsbussningar svarvade i alu av mig, Stötdämparlager bak (justerbart) Monteringssats för racing fjäder bak. Racingfjäder bak 58mm innerdiameter (2,25") 180n/mm Gula koni dämpare justerbara fram och bak Krängningshämmar justerbara fram och bak 2st luftdomkrafter Fälgar, däck och bromsar: 17"x8" jusst nu. Sellholm stående pedalställ ombyggt för elgaspedal. Sellholm bromsvåg. Egenbyggd hydralsk handbroms. Interiör / Inredning: Full race bur. Recaro förarstol. MOMo pasagerarstol omp mocka ratt, Driftworks 4punkt FIA bälten Hela golvet, torpedväggen, kardantunneln egenbyggd. Egenbyggd rattstång, stolsfästen. Egenbyggd tank i aluminium 30L. Exteriör / Styling: lackad i skania vit utav mig. Seidl front med M3 gt kolfiber läpp Seidl sidokjolar. Bak-kofångaren är orginal med sidor från m-tech1 och en stor diffusor. M3, speglar. Igenlagd taklucka. Urkapade och hålborrade dörrar. Utblås genom bakskärmen. Stor kolfibervinge från Driftworks Framtidsplaner: KÖRA! Övrigt: Tack till alla som hjälpt till med delar, KL-racing, Tillbilen.se, R-tune, Ralphs Däck, NP-gruppen, Teamduja, TeamInsaneRacing, mfl. ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
|
||
Re:
hehe tacktack ![]() lär ju erkänna att den blev helt underbar med denna motor ![]() det är bara att peta till på gasen så vrålar den spinner direkt på alla växlar ![]() underbar att drifta med nu ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
Fräck motorinstallation, väldigt populärt på andra sidan atlanten, bara väntade på att det skulle dyka upp några här
![]() Jag tycker till och med fronten passar rätt bra, snyggt med läppen (rieger e36?), brukar tycka eftermarknads stötfångare bara ser löjligt ut. Bra jobbat ![]() _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 94483 besök idag (94483 totalt) |