Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: Erfaren bursvetsare
1042 besök totalt
Bucket
Vingåker
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Hej

Jag ska nu under vintern sätta in en halvbur i min bubbla, men eftersom jag inte är direkt haj på att svetsa och att jag inte litar på att mina polare gör det felfritt så letar jag nu efter någon som kan installera buren åt mig.

Det ska alltså in en halvbur i min bubbla, den är helt nerplockad. Karossen är helt tömd och lyft från bottenplattan. Jag tänkte köpa en halvbur ifrån finess.
Detta ska väl inte vara allt för avancerat för någon som svetsat burar förr. Jag finns i Södermanland, Vingåker/Katrineholm(Karossen står utanför Katrineholm). Skulle vara skönt att inte behöva åka mer än 10mil för att lämna karossen till svetsaren.

Någon som känner sig manad? Kanske kan man få ett prisförslag också?

Edit: Kommer användas som gatbil som ska få rulla på banträffar.

Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Jag har ingen aning om prisnivå, men skall du köpa bur från Finess och bor i närheten så kan du kanske höra med dem vad de skull ta för det (så långt är det väl inte mellan Vingåker och E-tuna)?
Bara en fundering...

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004

om karossen är av så är det ju busenkelt, vilken svetsare som helst fixar detta.

om karossen ändå är av varför inte göra en helbur på engång, matrial kostnads mässingt så skiljer det typ 3000kr. visst svetskostnaden blir dyrare.... Men när möjligheten bjuds så passa på, specielt då endast ett reservhjul är ditt krockskydd framifrån.

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008

http://www.svetsochsmide.com/

Har byggt min bur (oxå den från Finess)

BMWSC #719
Citera
Bucket
Vingåker
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Härligt med svar.

Hade en tanke att låta Finess bygga buren, men jag tycker de verkar vara dyra. Är ju inte något jätte svårt detta heller, så det borde finnas en del folk som kan göra det billigare än Finess.

Ang helbur så tycker inte jag det verkar så vettigt att ha i en gatbil efter de diskussioner jag har läst. Ifall man ska åka säkert så ska man ha hjälm sägs det, inte hållbart i en gatbil

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Bucket skrev:
Härligt med svar.

Hade en tanke att låta Finess bygga buren, men jag tycker de verkar vara dyra. Är ju inte något jätte svårt detta heller, så det borde finnas en del folk som kan göra det billigare än Finess.

Ang helbur så tycker inte jag det verkar så vettigt att ha i en gatbil efter de diskussioner jag har läst. Ifall man ska åka säkert så ska man ha hjälm sägs det, inte hållbart i en gatbil

Kontakta närmsta rallyklubb. Det brukar finnas nån i var klubb som monterar.

KÖPES: Erfaren bursvetsare
1042 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande