| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
OFFICIELLT, SMA har fått rätt i tvisten med SBF och Svemo
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (11621 totalt) |
|
Re:
En beklaglig konsekvens av att SBF verkar oförmögna att skapa möjligheter att utöva motorsport som attraherar alla. Personligen tycker jag förbundet känns ganska trött och lojt. Bra att någon rör om i grytan, då kanske tom SBF vaknar. |
||||||
|
Re: OFFICIELLT, SMA har fått rätt i tvisten med SBF och Svem
Satan vad detta måste ha svidit att få i ansiktet, både hos SBF & SVEMo
Jag gör som Clarkson å håller upp vänster hand mot pannan å säger: L o S E R S! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
|
Re:
Jo, det är ju en nackdel...... men å andra sidan kanske konkurrensen från SMA gör att priset på den enklaste licensen från SBF hålls ner nu , så att dubbla licenser ändå blir billigare än det hade varit om SBF hade haft kvar sitt monopol och fortsatt med prishöjningarna ? Nu höjer dom priserna på sånt som jag inte konkurrerar med känns det som mera...... |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Men det har ju samma nackdel som med alla andra "avregleringar" (telefon, el, kalsongprenumerationer, ...) du måste hålla dig informerad om vad som gäller. SBF har inte på ett naturligt sätt tagit upp flåköra med gatbil på bana (tex full träningskörning men utan vagnbok). SMA täcker det om man vill. Undrar hur det fungerar som arrangör om man vill köra med bägge försäkringslösningarna på en gång, behöver det tidsdelas (olika heat) eller kan försäkringarna samsas på banan (det är ju bara 1e och 3e man, så det borde bara vara en försäkring i taget som berörs )?
Det har hänt mer än en gång att det viftats med SMAlicens på SBFträning. |
||||||
|
Re:
Det finns arrangemang som tillåtit både SBF och SMA min inte samtidigt på banan utan i skiljda körningar. och det är helt ok för mig iaf...
|
||||||
|
Iofs så har jag lite svårt med höger och vänster men för att bilda ett L som alla andra kan se så bör det vara höger hand han använder... _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
|
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
Det går alltid att göra fel på mer än ett sätt
|
||||||
|
Undrar vad Steffe skulle tycka om att använda vänsterhanden sådär... _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
|
Beror väl på vilket huvud som åsyftas
Kanske kan samordnas förvisso men då ser det nog löjligt ut
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
Re:
Grattis Vad jag vet behöver man inte vara ansluten till SMA utan bara vara överens om hur tävling eller träningen ska utföras. SBF kräver att klubben är ansluten. SMA eller SBF levererar i huvudsak motortävlingsförsäkring som är lag i sverige och krävs om man ska köra ikapp med klocka eller man mot man. Den försäkrar tredje man dvs. publik osv. Om de blir skadade. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
OFFICIELLT, SMA har fått rätt i tvisten med SBF och Svemo
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (11621 totalt) |