Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Intresse för Sturupraceway?
1, 2, 3   >>
4140 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare

Hej!

Någon här som är intresserad av att hyra Sturupraceway i sommar? Tänkte hyra banan själv ett par gånger med instruktör först. Sedan vore det kul med lite fler bilar på banan än bara en själv när man kör utan instruktör. Intrsserade?

Philip Lundh
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Knutstorp kanske också är intressant men då måste man vara några stycken för det är dyrare.

Philip Lundh
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

intresse finns väl, men det hade berott lite på vad priset blev också...
vad kostar det o hyra totalt? Hela dagen eller några timmar?
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Är det hela dagen är jag lätt på, under förutsättning att det är ett vettigt pris.

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
jag hade tänkt mig 3 timmar+ på sen eftermiddag då priset är bättre då. Är man inte så många så är 3 timmar gott om tid. Priset är 3500kr om jag inte minns fel ( totalt ).

Philip Lundh
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003

kostar det bara 3500 att hyra hela själv?

Laholm
Här sen Nov 2002

Har man "öppen utfart" så blir det mkt köra på 3h thumbs up , betydligt mer än på ett PCS-banmöte.

Har varit på a-torp ett antal gånger på kvällkörning 17-20, det blir mkt åka! om man däremot ska krångla med en massa grupper och sånt så spills snabbt tiden.

Nackdelen med öppen utfart är att det inte blir så socialt, man hinner ju nästan bara köra

Här sen Nov 2002

matroxmga kör väl bmw, och då är bmwsc's träffar att föredra. Där finns instruktörer och banpassen är inte jämförbara med pcs minutvals. dvs längre.

Lund
Här sen Dec 2002

jag är intresserad av körning både på sturup och knutstorp under samma förutsättningar som Pär och Eddie... Jag gillar sturup och knutstorp har jag bara misslyckats att drifta på, men den verkar trevlig om än något skrämmande

Lund
Här sen Feb 2003

ja, om vi blir en tio stycken eller nåt så är jag också på... (3500/10 är ju inte så farligt )

kom på en fråga till - är detta inom en snar framtid eller är det någon gång i vår/sommar som gäller?
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:
matroxmga kör väl bmw, och då är bmwsc's träffar att föredra. Där finns instruktörer och banpassen är inte jämförbara med pcs minutvals. dvs längre.

Ja absolut (fick för mig han åkte 996/986, men det var nog galet)

Lite ot för tråden, men hur är BMWSC träffar upplagda jmf med pcs?

Malmö
Här sen Feb 2004

Även jag är definitivt intresserad av att köra på Sturup!!

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Med ett besked i god tid ska det inte vara några problem att skrapa ihop ett par 02:or!

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Kan vara en bra shakedown för säsongen. Vore bra om det kunde bli runt mitten på april!!

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Jag är oxå intresserad om det passar in med tävlingssäsongen.

Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Jo, jag kan hyra banan för 3500kr för 3 timmar. Har först tänkt hyra den själv ett par gånger med instruktör, det borde väl ge mkt tror ni inte det? Själv på banan utan att behöva tänka på andra bilar.
Datumet vet jag inte riktigt än, ska prata med sturup imorgon men hade nog tänkt mig någon gång sen vår eller i sommar. Vad tycker ni om det? E det så att fler vill hyra tidigare så kan vi kanske göra det också samt i sommar?

Inte tänkt att delas upp i grupper osv utan det ska vara fri körning, därför inte för många. Vill dock ha vettiga personer som har gott omdöme o kör därefter. Bättre att bromsar en gång för mkt än en gång för lite. Ni håller säkert med.
Hör av er!

Philip Lundh
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Jag har extraknäckt som instruktör på Sturup och bl.a. gjort kursuppläggen och allt kursmaterial.

Jag ställer gärna upp och instruerar om ni är sugna på det. Den enda andra instruktören som höll på med racingkurserna slutade i höstas, så de har vad jag vet inga riktigt bra instruktörer där nu. De kör fortfarnade kurser men det är mer "prova på att köra racerbil" än att verkligen lära sig köra bana och hålla rätt spår.

För 3.500 SEK så ingår i alla fall ingen instruktör. Dessutom behöver man själv arrangera flaggvakter etc. Och uthyraren kräver minst 3 bemannade posteringar. Dessutom får man själv stå för tillgång till bärgningsfordon.

Jag tror ni kan få ut rätt mycket av att åka följa john och att åka med mig i bilen. Jag brukar även åka med i folks bilar och ge tips och instruktioner. Eventuellt så kan jag fråga den andre instruktören om han är sugen på att hjälpa till, får man bara vara med och köra sista timmen fritt så why not

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

det där låter ju väääldigt intressant... speciellt det där med att åka med i din, samt att du åker med i våra bilar...

flaggvakter... hmmm... någon polare kanske kan ställa upp... eller krävs det någon speciell utbildning?
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Christian: kul att du jobbar där till o från. Tydligen hade de ett antal olika instruktörer man kunde hyra, allt till Calle Rosenblad. Du kanske kan hjälpa en lite med bankörningen? thumbs up Har du kört mkt bana?

Philip Lundh
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

MatroxMGA skrev:
Christian: kul att du jobbar där till o från. Tydligen hade de ett antal olika instruktörer man kunde hyra, allt till Calle Rosenblad. Du kanske kan hjälpa en lite med bankörningen? thumbs up Har du kört mkt bana?

Jobbar inte där längre, men var ansvarig i de flesta racingkurserna de hade förra året och har utarbetat själva kurserna. Det enda Sturup gör är att själva hyra in Calle mfl. Jag kan lova dig att det INTE är billigt sedan hade det säkert varit jättetrevligt.

Jag har kört en hel del bana, men framförallt så har jag ju som jag skrev arbetat en hel del med att lära folk köra på bana. Det är inte säkert att man kan lära andra bara för att man kört mycket själv.

om du sedan undrar om jag kör bra och snabbt så får du väl fråga någon annan

,eller så får vi se vem som tar sig runt Sturup eller Knutstorp snabbast.

PS. Som svar på tidigare inlägg så behövs det ingen speciell utbildning för flaggvakterna (bara att de är över 15) DS

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003

Jag är helt klart också intresserad, har inte kört på bana innan så jag lär bromsa en gång för mycket hellre än en gång för lite i alla fall

1, 2, 3   >>
4140 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande