Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11415 besök totalt |
Porsche GT3 RS Supertest
sport auto Nordschleife: 7.47min ( GT3 RS ) 7.54min ( GT3 ) 7:46min ( GT2 ) 7:56min ( 360 CS ) 7:50min ( M3 CSL ) Hockenheim: 1.11,8min 1.13,2min 1:12,6min 1:13,0min 1:13,5min 0-60mph: 4.2sec 4.6sec ~4sec 4.4sec 4.8 sec 0-125mph: 13.5sec 14.8sec 12.4sec 15.5sec 16.7sec result: 65 of 70 points ( GT3 RS ) 59 of 70 points ( GT3 ) 42 of 42 points ( ändrat system efter testet) 59 of 70 points ( 360 CS ) 64 of 70 for the BMW M3 CSL Mer data: http://www.rs6.com/forum/showthread. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Det var inte illa. Är det nån som vet vad det var för på däck testet gjordes??
För övrigt så var det två GT3RS med på Motormässan i Göteborg. AMS hade en och ACE Competition hade en. Dom har tydligen någon deal med Manthey på ringen att få uppgradera Porschar i Sverige. ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||
Däcken Magnus..... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
_________________ ![]() |
||||||
Notera att de 10 s och av vissa mer därtill som R-skulle snabbare upp tiden för CSL gör 7 s mellan GT3 och GT3 RS om man bortser från lägre vikt, bättre bromsar, bättre chassi och bättre aerodynamik på RS:en. Med andra ord så ter sig CSL:en ännu mer prisvärd nu iaf om man mest kör på Nordslingan. Att den dessutom är bekväm nog att ta en sväng vidare ner i Europa med gör den inte mindre prisvärd.
![]() |
||||||
|
||||||
Man bör nog kolla treadwear för att avgöra om man ska kalla det r-däck eller ej. N6 betyder väl att det är klassat för porsche och har nog inget med mönstret att göra. |
||||||
Jag bara citerade Ulf Karlsson. Han brukar veta vad han pratar om precis som Magnus. Så här står det på Porsches tyska hemsida: "Der neue 911 GT3 RS steht auf gewichtsoptimierten 18-Zoll GT3 Rädern, die mit Sportreifen ausgestattet sind."http://content3.eu.porsche.com/prod/911/gt3rs.nsf/deugerman/performancechassis_wheels Sportreifen brukar betyda R-däck och UK-siten bekräftar det: ="The lightweight 18-inch GT3 wheels come with road-legal racing tyres which offer a significant advantage over conventional rubber in terms of traction and grip" http://content2.eu.porsche.com/prod/911/gt3rs.nsf/gbrenglish/performancechassis_wheels |
||||||
Japp, det va därför jag lät deras citat ca kvar. Dom däcken bör väl dyka upp på marknaden förr eller senare isåfall. M3CSL och GT3RS är i vilket fall som helst snabba bilar med stort ha begär. Man kan ju ha CSL:en till ringen resorna och GT3:an till klubbträffarna. ![]() |
||||||
Exakt, N6 har inget med mönstret att göra utan är en Porscheklassning. Samma däck sitter på 360 CS och då utan N6 beteckningen. _________________ Anders T |
||||||
Enligt Sport Auto har 360 CS vanliga P Zero Corsa och inget annat. |
||||||
Det borde väl verkligen vara så att det sitter rdäck som standard på GT3 RS....
Det jag vet helt säkert är att Corsa System ska vara den nya high end gatdäckserien från Pirelli men det kan ju vara så att det finns rdäck i den serien osså men det har jag ännu inte sett något om. Sen blir ju gränsen mellan de absolut bästa high end däcken och rdäck minst sagt luddigare för varje år ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
om man får tro den här artikeln eller bilderna från Evo's test i höstas så stämmer inte det. Förvirrande i sammanhanget är att både Corsa och Corsa System är märkte med enbart "P Zero Corsa" på själva däcken. _________________ Anders T |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11415 besök totalt |