| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
quattroväder!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 29340 besök totalt |
Lånade en bild ja hitta på Garaget. Samma modell som Audi vann DTM med fungerar även som plog
Såhär kanske man kan göra med en suv av något annat tyskt märke med,men undras hur den skulle stå sig i en Racing serie
Eller hur en annan DTM bil av någon annan tysk tillverkare skulle klara av snön .....
_________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||||
|
nu bä det av
mellan dagarna är bokade till värmland och stöllet. där vi fått tillgång till ole arnessons marker och en egen sjö. s1, audi 200tq, ttrs och rs4 v8 alla med riktiga däck återkommer med bilder och film på överstyradne audis. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
Re: nu bä det av
Det ska bli skoj med lite film
PS Glöm inte kolla backspeglar DS
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||
|
Själv får man väl leta upp någon Maxi parkering o sladda på, inte ett dugg avis
Skulle varit skoj med en samordnad lekstuga på is i vinter,fortsätter det såhär så borde vilken sjöjäkel som helst vara bottenfrusen till mitten på Januari. (om åarna fryser kan man inte få någon till att ploga hela Lagan, Göta kanal eller liknande.) Köra 10 mil på en Å med snö och isrök efter Vilken syn!
_________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||||
|
God Jul!
Önskar verkligen detsamma och med förhoppningar om ett härligt quattro- och rejsingår 2011.
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
|
Re:
Hehe, har tummen lite för nära centrum för att det skall gå. Men han har fina byggen vår kära Slobban. Sportquattron som finns i repotaget och sedan den "snälla" S2 C5an "Abt" också, inte utan att man blir lite avis!
tänkte jag kunde reta er lite
här kommer ett första utlägg om våra första lekdagar. kommer säkert mer när resten av gubbarna kommer hem. cilla på väg ut i s1:an
s1 mot tt rs!! tro mig tt:n har inte en suck.
ursäkta bildkvaliteten men det är svårt att ta action bilder med kompakt kamera
en bild på paradiset. för er som undrat var det ligger så här års.
håll till godo så kommer det mer senare. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
Alltså det är väldigt svårt att behöva erkänna att man kört fast med quattro men visst går det!
om man tittar på ängen till höger om bilen så är där nästan ingen snö. Den hade blåst upp på vägen istället i stora drivor. Det såg jag och tyckte var en kul utmaning. Gav lite extra gas och dundrade på! Det resulterade i att Sportbacken med sportchassi planade upp som en jävla motorbåt uppe på snön och till slut var det så mycket snö under bilen att hjulen hängde i luften. Då hade jag kommit 20 meter från garageuppfarten. Bara attt knalla hem och hämta en snöskyffel. Kul att stå där och skotta när alla grannar på gatan körde förbi på väg till jobbet på morgonen. När man hade svarat på frågan om "Behöver du hjälp?" ett tiotal gånger blev svaret ungefär som i Göta Kanal: "Kan jag få tillbaks min mjärde?" HÅLL KÄFTEN!
_________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
|
Re:
Ja... å då skall man veta att TT-RS:en är långt ifrån det roligaste de har köpt!
Tjuvkikade lite i deras garage häromdagen. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
|
tt rs
ja tt.n är trimmad med hohenester program 420hk 580nm. haldex uppgradering och ja den är överstyrd så det förslår. den andra bilen var lite svår att hitta isdäck till..... helt kass att det inte görs fulldubbat i 315/30/19
tror dom blev lite skraja när dom såg att front stötfångaren kostade 35000kr. det kan ha påverkat lite ?? lugn narin det kommer film. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
_________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
quattroväder!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 29340 besök totalt |