Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 25, 26, 27 >> 11 besök senaste veckan (114107 totalt) |
Re:
Låter som en mycket trevlig väg framåt. Ska bli intressant att följa denna utveckling. ![]() _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||||
Re:
Hellu Vad var vikten nu igen på denna _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
1120kg utan förare och med ca 1/2 tank, vilket betyder ca 1220kg fulltankad med mig i. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
den va ju riktigt lätt med. har själv åkt med min porsche 968 275hk/1300kg 1.28.5 med r-däck på mantorp så under 1.30 borde du åka hur lätt som helst med 550hk ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||
Re:
oväntad kommentar från din sida.... Tråkigt att du alltid skall agera översittartyp och självutnämnd kung på nätet. Alla kan inte vara världsmästare som du vettu ![]() En gnutta ödmjukhet (eller en stor skopa) skulle inte skada. Jag mottager med öppna armar alla tips och råd som kan få mig och min bil att går fortare runt banan men dryga kommentarer likt din ovan får du gärna behålla för dig själv. Parantes: effekten angiven var i motorn, ej på bakhjulen, bilen vägdes på lastbilssvåg i Lunda industriområde. Tack å hej! _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
![]() |
||||||||
Re:
Då missförstod du mig helt, jag tycker vikten var låg och effkten fanns ju och då tycker jag det borde gått mycket fortare, menade inte alls illa.. men nått måste inte lirat..kanske setupen inte alls va bra...Jag refererade till bila ri BMW cup som väger ett par hudra kilo mer och har mindre effekt men ändå ligger runt 1,29-1,30.. Tycker inte alls jag skrev illa och tar faktiskt lite illa upp, när allt jag försökte få fram att det borde gått att få ut mer ur bilen tidsmässigt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Förstår inte hur man kan misstolka "Ni borde åkt under 1,30 med det matrial ni hade hur lätt som helst" hade du utelämnat just den meningen så hade jag inte sagt något. Gzon på superior har tillgång till loggar på några av mina varv på mantorp om du är sugen på att analysera. Du får gärna åka med eller prova Yxan nästa år och komma med några konkreta tips istället för att dissa både bil och förare rakt av bara för att man inte åker lika snabbt som någon BMW cup bil. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
Då ber jag om ursäkt.. menade inte så om det nu lät så.. jag tycker den borde gå fortare med den vikten och den effekten.. då likande bilar gör det.. därför jag tyckte den borde går fortare.. tror inte alls det är skit bakom spakarn om det är det du tror jag tror.. jag tror det är nått med bilen som inte lirade hundra för den borde gått fortare tycker jag.. blir bara fel hur jag än skriver Ps: jag är långt ifrån att vara grym, jag kör ju långsamre än cup bilar med samma vikt och 200hk mer _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Nu har iaf RB30:in anlänt.
Nu börjar arbetet med kringutrustning, nytt bränslesystem, nytt styrsystem, nytt grenrör inkl turbo mm. ![]() ![]() ![]() Här ser man tydligt höjdskillnaden mellan RB25 och RB30 (saknade delen mellan övre och nedre kamremskåpan är den ökade höjden), jag skall modifiera kåpan och svetsa om den så man inte får in någon skit innanför kamremskåpan. ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
Nej, det finns ett par stycken (vet om 3st iaf). Men endast en som jag vet rullar och den sitter i en R32GTR tillsammans med RB26DETT topp och fyrhjulsdriften intakt (lite mek att få till framdiff/tråg ihop med dessa HOLDEN/NISSAN RB30:is). Denna: http://www.skyline.se/forum/viewtopi Jag har själv kört den på Kinnekulle, dock var T51r turbon på tok för stor för bankörning (fullt ladd vid 5000rpm och varvstop på 6800rpm) Dock är detta första som jag vet levererats från RIPS till Sverige, iofs har det mindre betydelse då min maskin är nära stock RB30DET longblock med stock RB25DET topp. Vet att det finns några 200sx S13 killar som håller på att bygga RB30 samt en skylineägare sålde nyligen en RB30 på forumet. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Turbo (Precision 6265 Billet BB) mm har anlänt från PPF:
![]() Grenröret börjar ta form hos Ajdén: ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
mycket stiligt grenrör
![]() lär nog bli en del skillnad på fart i maskinen ![]() oavsett vad tidigare i tråden säger tycker jag det är rätt bra presterat med tanke på motorn som satt i förut,.. inte för att effekten inte borde räcka till, ' men snarare med tanke på att ni pressat den gamla motorn rätt mycket för att få ut effekten ni hade i bänk jag är rätt övertygad om att ifall ni hade bromsat motorn efter 2-3 varvs körning så hade den lämnat långt mindre effekt än den klarar av ett eller två pull i en bänk ![]() den nya motorn lär kunna prestera mycket bättre tider med en starkare grundeffekt,,... ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||
Re:
ja håller med jag åkte 1,29,0 R-däck 321hk/1350kg med min E36a _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
Här kommer lite bilder från dagens mek.
1st RB30 på väg ned: ![]() ![]() Första testmonteringen: ![]() Dooh!! #-o ![]() Kapa lite: ![]() Problem solved: ![]() Nästa problem (huvudkopplingscyl får inte plats): ![]() Blir nog att ta bort vaccumassistansen och köpa en annan cyl. Mer bilder imorgonkväll. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 25, 26, 27 >> 11 besök senaste veckan (114107 totalt) |