Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2631 besök totalt |
Laga gjutgods?
Hej, Kopplingsarmen till min gamla 911 gick sönder på ringen i våras. Gjorde en nödreparation med buntband som faktiskt fungerar. Men nu är det dax att åtgärda ordentligt. Armen är gjuten, ngn form av lättmetall, Porsche har den inte på lager men jag har fått tag på en beg. Min fundering är om det går att laga (svets/kemisk metall) ? Bara nyfiken, är totalnovis på metallurgi ![]() img]https://rejsa.nu/im/_garage/95-new_2004-24-02-kopplingsarm.jpg[/img] Mvh Anders |
||
Beror på vad för alulegering. Vissa gjutna saker är 'omöjliga' att svetsa med hållbarhet. _________________ Roland Johansson |
||
Re: Laga gjutgods?
Hur ser den bortbrutna biten ut? Jag tycker det ser ut som man tar en 10 mm tjock aluplatta och bandsågar ut en likadan form och borrar två hål. Vill du ha hjälp? Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Hittade inte "armen" på PET skivan.
Det är kopplings wirens första fästpunkt i en 915 låda, allafall i min 73a. Skall försöka få tag på ngn som kan svetsa. Kanske förstärka först? Den här delen är rätt svår att få tag på, en hel (även om svetsad) kan vara bra att ha framöver. ![]() |
||
det där skulle jag göra om till en stålkunstruktion.
jag skulle nog inte göra den i två delar och svetsa ihop dem. (dett p.g.a att jag inte har nån fräs och är dålig på att frästa) de kommer den hålla bättre dessutom. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
Jag har en fräs och lite alubitar, är du intresserad, PMa eller ännu hellre maila mig på kid@sdrf.se _________________ Kör cheva numer. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2631 besök totalt |