Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: 2,0 Pinto med tillbehör, nu med bild -såld-
1360 besök totalt
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
SÄLJES: 2,0 Pinto med tillbehör, nu med bild -såld-

Då jag bytt motor i sjuan tänkte jag om nån annan vill ha glädje av den "gamle" spisen

2,0 SOHC (pinto) 205 blocket
Delortho 40 DHLA +lite munstycken
Misab insug (om jag minns rätt)
Trattar i aluminium
Insugstratt med backplate
Extraktorrör passande en seven/locost
Avgassystem Simons 2 dämpare passande extraktorn
Motorfästen passande en seven/locost
Kapat och breddat oljetråg
Kabelhärva för motorelen
Förgasarna intrimmade och justerade av Befra i Helsingborg

nyligen bytt:
- kamrem
- toppackning plus övriga packningar
- kolvringar

orkar inte med den längre och så står den ivägen..

Kan även följa med en Ford Type2 växellåda..

Pris: Bud eller bytes mot ett Megasquirt till Zetec


_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Upp :-)

3500kr för rubbet, startklar motor för en sjua, bara att slänga i och starta.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
upp thumbs up

Ingen som behöver en motor?

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



hej hopp..
är sugen på en "galen" grej.
Stoppa ner en sånhär i en fiesta av äldre årgång.
Men har inte tagit reda på någon fakta om det finns någon låda som passar.
och om motorn blir för bred för att sitta på tvären osv..
Du har ingen koll på effekten i den?

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Motorn såld till en mycket trevlig rejsian , kommer nu att fortsätta sitt liv i en formelbil

"Galna" grejor är alltid kul, men just denna motorn är väl kanske inte rätt i nosen på en liten Fiesta, sikta mer på en Zetec eller en Duratec. Dessa motorer är kortare men lite bredare.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
SÄLJES
SÄLJES: 2,0 Pinto med tillbehör, nu med bild -såld-
1360 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande