| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche 911 GT3 RSR -11 Nu är den officiell
|
1, 2 >> 4441 besök totalt |
|
455 hk och 1220 kg. Fyralitersmotorn varvar till 9400... http://www.topgear.com/uk/photos/por _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
De är rätt strypta numera med restriktor. Ferrari 458 GT2 som ska tävla i samma klass har 470hk dvs 100hk mindre än gatbilen
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||||
|
Re:
mummaa.. vem behöver turbo? N/A
jösses vad snygg den är.. gillar grafik på den ska din bil se ut som den där?
_________________ Tomas M |
||||||
|
Re:
Alla behöver turbo.. dessa är full renovering på efter 30 timmar.. medans min efter ca 20 000mil..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Allvarligt talat hur tänker dom?!
Svansmotor är ju helt dött med en totalt föråldrad konstruktion... Men konstigt nog verkar det fortfarande fungera...
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||
|
Re:
Men som GTbil står sig GT3 RSR ganska bra i konkurrensen.
|
||||||
|
Re:
+1 bilar utan turbo suger ........
_________________ Mvh Johan Samuelsson *************************** |
||||||
|
Re:
hur menar du renovera efter 30 timmar? efter 30 timmar går 100hk förlorade? Enligt Sport Auto, i Nur GT3RS gör 7.33, Gt2 - 7.33, Gt2RS - 7.24. Det går köpa Gt3RS, men inte GT2RS. Mindre slitage på däck, delar med N/A motorn. Allt är relativt, men det är säkert att inte alla behöver turbo förran en har 2.0 liter motor
||||||
|
|
||||||
|
Re:
tror du blandat ihop allt med rs gt2 och gt3 och rsr och cup och allt... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
rsr o cup har ju ej turbo.. ville diskutera fördelar med turbo och n/a
9400rpm strecket i RSR är häftigt _________________ Tomas M |
||||||
|
Re:
Nej, det säger boom... Ny maskin kostar då ca 800' ex moms... Du blandar äpplen och kameler, typ... _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||||
|
Re:
isåfall, det behöver man inte köra på 550-600hk om det går sönder efteråt maskin eller menar du motor? car? en tävlings motor kostar för en mille? för en mille får man en gt3
jag förstår det känns förvirrande i RSR tråden med gt3, gt2 benämningar jag skapar turbo vs N/A tråden istället _________________ Tomas M |
||||||
|
Re:
maskin, motor, snurra, puffra, kalla det vad du vill, det som brummar i baken på en RSR kostar en mille ja, hela bilen kostar 5 millar, bara för o köpa, sen behöver du 15-20 till för driften en säsong. Därav min kryptiska jämförelse tidigare de pengarna finns inte i Sverige.
_________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||||
|
jag vill påpeka att mina tidigare inlägg var riktade mot meningen "alla behöver en turbo" därav benämningar gt2 gt3 etc.
i motorsport kör man väl inte turbo Det går ej jämföra turbo med rsr heller
gt3rs med 444hk är inte dålig direkt i jämförelse med 5 milj bilen med 455hk nej det är kameler och äpplen igen, det vet jag.
RSR säljs till teamen också så privat personer är uteslutna(antar jag). Gatbilar får ej plats här i RSR tråden, jaavisst . jag tror det går inte säga mycket på RSR träden förutom dregla på RSR bilar bakom stängslen i banan . the end
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 4441 besök totalt |