Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BBS i konkurs
<<   1, 2
8344 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

robber skrev:
De gör bra saker men vet hur man tar betalt också. Varför skaffar de inte ett dotterbolag som säljer billigare grejor och profilerar sig mer ungdomligt mm? Kommer inte på något bra exempel men ni förstår säkert. Eller kom på ett exempel nu VAG har Audi, VW, Seat mm. Samma saker i olika förpackningar

det har dom..... jag har deras offroad-fälgar på min cherokee jeep.... som heter nånting annat men tillverkas av bbs.......

robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

Erik B skrev:
robber skrev:
Varför skaffar de inte ett dotterbolag som säljer billigare grejor och profilerar sig mer ungdomligt mm?

Spontant känns det fel att starta upp ett konkurrerande företag när man själv blöder

Man måste spendera pengar för att tjäna pengar BBS är ett välkänt märke så att hitta samarbetspartners borde vara lätt? Eller kanske inte lätt med tanke på allt snack om deras ekonomi men det borde gå. Snart köper väl Kineserna BBS och monterar de på sina MG bilar

Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

Fredrik - SLC skrev:
robber skrev:
De gör bra saker men vet hur man tar betalt också. Varför skaffar de inte ett dotterbolag som säljer billigare grejor och profilerar sig mer ungdomligt mm? Kommer inte på något bra exempel men ni förstår säkert. Eller kom på ett exempel nu VAG har Audi, VW, Seat mm. Samma saker i olika förpackningar

det har dom..... jag har deras offroad-fälgar på min cherokee jeep.... som heter nånting annat men tillverkas av bbs.......

ahh vet att det finns märken som köpt/licenserat sig på designen som tex ASA men inte att de hade dotterbolag.

Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

robber skrev:

Precis

Sen är det pengar som styr JU!
Skit säljer och det genererar tydligen mer pengar än BBS superduperfälgar...

EDIt: Inte för att det är skit - tydligen bättre kvalite än VW om man ska tro tester - men Skoda är ju samma skit som Audi o övriga VW produkter fast till ett bättre pris. Så kan man ju också få iväg grejer och sälja mer. Döp om bara.
Sen om nån tycker det är jobbigt att det står Skoda på bilen så får de väl betala lite mer för att få rätt logga på produkten.

EDIT igen: Men detta har de säkert redan tänkt på
Jag gör ju inte fälgar - jag kör taxi - med Skoda... Med plåtfälgar - som är absolut bäst o stryktåligast i min bizniz...

MexBeetle -90 1600cc
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

Roger Gustafsson skrev:
robber skrev:

Precis

Sen är det pengar som styr JU!
Skit säljer och det genererar tydligen mer pengar än BBS superduperfälgar...

EDIt: Inte för att det är skit - tydligen bättre kvalite än VW om man ska tro tester - men Skoda är ju samma skit som Audi o övriga VW produkter fast till ett bättre pris. Så kan man ju också få iväg grejer och sälja mer. Döp om bara.
Sen om nån tycker det är jobbigt att det står Skoda på bilen så får de väl betala lite mer för att få rätt logga på produkten.

EDIT igen: Men detta har de säkert redan tänkt på
Jag gör ju inte fälgar - jag kör taxi - med Skoda... Med plåtfälgar - som är absolut bäst o stryktåligast i min bizniz...

De var som fan, du kör taxi du som verkar så lost

Åter till ämnet: Skit och sex säljer bara köra på och branda om. Behöver inte ens vara på annan ort bara annan logga eller motsvarande.

Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Sälj dom billigare?
Ta bort lite finesser om det går och sälj de svindyra till de som vill pynta för finesserna.

Det är ju det VW, Ford, GM etc redan gör.

(Fan va gott att bara sitta här o experta loss) Hahaha

MexBeetle -90 1600cc
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

Roger Gustafsson skrev:
Sälj dom billigare?
Ta bort lite finesser om det går och sälj de svindyra till de som vill pynta för finesserna.

menar att man säljer de billigare iom att göra som du beskriver.

(Ja underbart, varför är inte vi i ledande position på BBS?)

Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

robber skrev:
Roger Gustafsson skrev:
Sälj dom billigare?

menar att man säljer de billigare iom att göra som du beskriver.

(Ja underbart, varför är inte vi i ledande position på BBS?)

Ja typ, men nåt får man ju ändra för att motivera ett högre pris för de dyraste. Audi har ju kromat stereoreglage - skoda svart plast.

(Vi föddes på fel ställe )

MexBeetle -90 1600cc
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re:

Erik B skrev:
Som fälgvärldens Louis Poulsen.

he-he
Erik, då känner du igen belysningen på denna bilden då..?

..och då är det inte julstjärnorna i fönsterna jag tänker på..

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jorå, den lampan känns igen.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"