Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4140 besök totalt |
Jag är intresserad!!! Fast det är helt beroende på när det är förståss
![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
slutet på april i så fall!!! (typ den 30e! ![]() vissa har lite svårt för att komma till skott att åka ut i garaget och ta itu med problemen ![]() |
||||
Bromsa? För hög fart häver man väl med mer sladd? ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
om vi räknar ihop hur många som är intresserade så kan vi ju se om vi skall hyra i 3timmar eller 6 timmar. Det är bättre med lite mer tid och lite fler folk, då kan man vila mellan körpassen och få feedback etc.
Ett Rejsa.syd banmöte ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Detta låter otroligt intressant! Mycket bra pris verkar det kunna bli och kan man sedan få med en intruktör ala porschedriver så kan man säkert lära sig mycket nyttigt!
Är ju helt ny på detta i princip så det skulle säkert vara mycket värdefullt, tyvärr har man ju ingen riktig racerbil har en BMW 520i touring -02 (stor och tung) och en 316g (biogas/bensin som iof är liten och ganska lätt men motorsvag), men det går väl att lära sig spårval osv ändå?! Har iof en MC också men inga planer på att köra den på bana... Detta får gärna vara i April för min del då jag enligt plan skall köra första deltävlingen av MSLS (MellanSvenska LångloppsSerien) i mitten på maj (min första tävling någonsing förutom racedag på gelleråsen). Hur anmäler man sig? Var ligger Sturup? Långt från sthlmstrakten kan jag tänka... men jag gillar ju att köra bil så det görju inget... |
||||
Förresten... det finns väl inte möjlighet att ta dit banracingbilen? Alltså ej gatreggad... föredetta JTCC bil... (inte jag som är teamchef/äger bilen dock, men kanske kan det vara läge för teamet att träna om man får?)
|
||||
Vi kan inte blanda gatreggade bilar med oreggade. Däremot kan man ju köra i olika grupper (men då krävs mer tid) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Vid Sturups flygplats, mellan Svedala och Skurup, har jag för mig. (Hade en himla tur att klara mig ifrån en fortkörningsbot efter den vägen för ett drygt år sedan. Körde om en massa bilar i alldeles för hög hastighet när jag ser en SAAB i backspegeln som dyker ut misstänkt fort och hänger på - så på bromsen och in bakom en annan bil och mycket riktigt så var det farbror polisen. *puh*.) _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Inte tur, skicklighet! ![]() Man skall vara uppmärksam och engagaerad när man kör bil så att man ser påhakande civilbilar. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
https://rejsa.nu/?bana_info.asp?stur _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Det verkar ju finnas ett stort intresse för en banträff på Sturup. Jag tycker vi kunde försöka boka upp 2 tillfällen, eller vad tycker ni? Det är mkt bokat redan så det vore nog vettigt. Då kanske vi tom kan få lite rabatt. Om vi säger i slutet av april samt juni eller juli? Börjar bli dags att planera.
![]() Kul att så många är intresserade. _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Är det inte vagnsbok/licens som brukar vara gränsdragningen? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
||||
Tog en titt på banguiden (tänkte inte på att det fanns innan jag frågade var Sturup låg...
![]() Berätta gärna ni som åkt där och vet mer! |
||||
Jo, den ökande faran när man kör för fort är inte farten i sig utan att man är tvungen att kolla så mycket i backspeglar, på sidan om vägen, andra bilar, etc. så man inte åker dit. ![]() Hmm, lite OT kanske... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4140 besök totalt |