| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Caterham/LOLA nu är den släppt!
|
2914 besök totalt |
|
Bilder här: http://www.telegraph.co.uk/motoring/ Film här: http://www.caterham-spr.com/gallery. Edit: fixade till länken. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||||
|
Re:
GBP 60K enligt daily telegraph. Det ser lovande ut men jag misstänker att seven fortfarande säljs långt efter att SP300R är nedlagd... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||||
|
En Caterham med bra aerodynamik, downforce, vridstyvt chassie och snygg design!!! Den kommer ju inte tas emot väl av de existerande Caterham kunderna
Fler såna här bilar uppmuntras, synd bara att de ska bli så väldigt dyra. Den som lyckas bygga nått liknande till lägre kostnad borde ju sälja massor. De där bilarna har också en tendens att bara säljas i princip färdigbyggda vilket ökar kostnaden ytterligare. Är ju få personer som kan tänka sig att hosta upp 60 tusen pund för något som enbart fungerar på banan. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||||||
|
Re:
Jag skulle tro att 60K var inkl VAT då det angavs som pris på en bil i en dagstidning. Det är fortfarande "en hel del" dock. Tittar man på caterhams modellprogram har det på senare tid skenat uppåt en hel del i pris så en fullspecad CSR ligger också där någonstans. Personligen trodde jag inte att de skulle kunna sälja så dyra sevens men det verkar fungera så denna hittar nog också sin marknad till sitt pris, _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||||
|
Re:
tyvärr är det + VAT Skickar med svaret i mailet jag fick. Hi Robert our new Caterham model SP 300R is not available in Kit form only factory built and as a track / race car. It will sell for£60,000.00 + VAT = £72,000.00 and is available in left and right hand drive. Regards Antony Antony Paine Business Manager & Sales Executive T: +44 (0) 1883 333700 F: +44 (0) 1883 333707 M: +44 (0) 7970 591043 _________________ R Malmström MSCC |
||||||||
|
Re:
Det var som fasen, då får man väl bita ihop & nöja sig med bara en då. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||||
|
Re:
Klart onödigt med 2 ju
_________________ R Malmström MSCC |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2914 besök totalt |