| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Har du två miljoner dollar över? Ta då chansen.....
|
1629 besök totalt |
|
$2 million to spare? Wednesday February 25, 09:39 AM McLaren to sell final F1 road-car McLaren is set to break a record, but this one won't happen on the F1 circuit. The team's road-division is releasing a final version of the world's fastest sports car, the McLaren F1, at a never-before-seen price of nearly $2 million. Ahead of spring, when McLaren will start delivering the all-new Mercedes SLR sports car, the division has decided to sell the final five-year 'chassis 65.' Never before has a new road car been priced so high, reported Auto Week. CHASSIS 65 'Chassis 65' sat in a window in McLaren's showroom on London's Park Lane for many years until it was replaced by the speed-freak XP5 a few seasons ago. 'It's like something frozen in time,' said McLaren Cars' head of customer care, Harold Dermott. 'Here is an F1 with delivery mileage only - never sold.' The McLaren F1 is powered by a 6-litre BMW engine that can prOpel the carbon-fibre monocoque chassis from zero to 60 mph in just 3.1 seconds. Dermott defended the huge price-tag. 'We think it's reasonable,' he said. 'There is no requirement to sell it quickly. The right people know it's for sale.' |
||||||
|
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
Ah!!! Nu vet jag vad jag ska lägga månadens CSN på!!!!
om inte jag köper den lär väl sultanen av brunej eller någon annan rikis roffa åt sig den
Jag har lovat mig själv att jag ska ha en McLaren F1 när 'jag blir äldre och har god inkomst'... folk säger ju att det är första miljonen som är svår att tjäna, sen rullar det bara på! Vad tror ni begpriserna ligger på om... tja, ska vi säga 15 år?
EDIT: hmmm... tror det tar mer än 15 år för mig... vi säger 25 istället
|
||||||
På Zatzy är 2 miljoner USD 20 miljoner SEK
http://forum.zatzy.com/showthread.ph _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
hehe... lägg sen på moms o alla andra procentuella avgifter
|
||||||
|
Ha ha! den bilen har jag provsuttit
för typ 4år sedan när jag var i London med farsan.
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
och finns den i England så är det ju import inom EU
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Perfekt, då är den alltså begagnad. Kanske går att diskutera priset i alla fall. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
jo men visst.
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
Tror jag säkert. Vem skulle tacka nej till det?
Å andra sidan så inbillar jag mig att momsen inte är något stort problem i det här sammanhanget.
_________________ Anders Dauner |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1629 besök totalt |