Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Svensk klubbracing
hjälp med hjulvinklar tack
tråden läst  
6405 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

 
   
Guffen




Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 22 Aug 2010
Inlägg: 11
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Okt 2010 19:50     hjälp med hjulvinklar tack Citera

Bilen är en e30 323i 86:a nån som kan hjälpa mig vad jag ska säga till han som gör hjulinställningen. Kanske inte går ändra så mkt men lite iaf.
Ska sladdas, inte så mkt bana. ca 280hk. sänkt med millway racing fjädrar bak och sänkt fram med bilstien


_________________
Gustav Öholm
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Cassius
Göteborg





Här sedan: 26 Jan 2005
Inlägg: 1200
Tipsa Facebook   Inlägg  31 Okt 2010 18:07     Citera

Jag skulle nog testat lite toe-out samt ganska bra med camber fram. Nära 0 camber bak om möjligt.


_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
Regards, Johan Eriksson.
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Krullert
Västerås omnejd





Här sedan: 04 Dec 2004
Inlägg: 445
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Nov 2010 18:05     Citera

om man har en sånhär setup så antar jag att det blir en ganska grov skrub-radie? Hur skiljer sig bilen från orginal om man t.ex. skulle köra bana eller gata med denna setup, och alltså inte utnyttja styrvinkeln fullt?



MVH


_________________
Nicklas Jäderlund
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
dannej
Ronneby





Här sedan: 25 Aug 2006
Inlägg: 62
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Feb 2011 06:50     Citera

Toe out är en fördel på original framvagn, hjulen kommer bli mera paralella vid fullt rattutslag då, men det får vara extrem toe om det ska märkas, och däcken kommer ätas upp på nolltid.

bak vill man ha toe in ett par grader, det blir mer lättkontrollerat då.

toe out bak är okörbart till drifting, används bara i sprintlopp med välldigt tighta kurvor, bilen vill självstyra med bakvagnen...


_________________
Daniel Johansson
Volvo 745 TURBO -90 Drifting/Gatbil
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Svensk klubbracing
hjälp med hjulvinklar tack
tråden läst  
6405 ggr 


  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.288 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec