| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Styra bilen i datorn på resor?
|
1109 besök totalt |
|
Tjena! Frågan låter kanske lite märklig, men jag tänkte att man kunde förena tråkiga hotellnätter i tjänsten med lite nöje framför laptopen som man ändå släpar med sig. Vad finns det att styra bilspelen med förutom gamepads? Jag har en Logitech Momo ratt hemma men den är för klumpig att släpa med sig, den går dessutom inte ner i datorväskan. Duger en gamepad med analoga spakar att köra bilspel med? Tänkte nrämast på Simbins Race eftersom man där kan köra Alfa 75 turbo på Svenska banor. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re: Styra bilen i datorn på resor?
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||
|
Re:
Faktum är att jag har en liknande pryttel liggande men den kör med RS232 och inte USB. Sist jag försökte få den att funka gick det trögt. Hm, måste finnas nåt på Ebay eller liknande. Den där ser onekligen bättre ut än att köra med en gamepad, även om det funkar. Testade igår att svänga med musen, inte det lättaste och precis noll känsla. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1109 besök totalt |