Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2743 totalt) |
Lägesrapport ?
Hur går det med serien ? Hur många svenska bilar är på gång ? Man är ju lite nyfiken !! ![]() |
||
Etter den enorme interessen som var ved introduksjonen, så er det litt stillere nå når det meste er på plass. Det som er helt klart er at veldig mange av de som har bygd biler har gjort sine egne små variasjoner fra boka. Veldig mange har bygd bredere biler og tilpasset dem mer komfor enn racing.
Når vi ser på arbeidet med regelverk og terminliste så er vi veldig fornoyd med dette og spesielt med terminlisten som vil gi den Svenske serien en kjempestart. Fire av fem lop går i lag med Norge eller Danmark og det siste som går på Godtland er så spesielt at det sikkert også får besok. Så selv om det kanskje ikke blir så mange Svenske biler til start dette forste året så vil det allikevell bli veldig bra startfelt på lopene og dette vil igjen dra til seg flere Svenske aktorer. Vi jobber nå med listen over godkjente chassi og Luego rammen som blir importert til Sverige av Haler Consept er blant disse og de har som intensjon og stille med egen bil i serien. Videre så har SLC bestemt at klassen ikke vil bli belastet med serieavgift det forste året slik at det blir billig å starte opp. Locost racing er en stor sukksess både i Norge og Danmark, og det vil uten tvil bli det også i Sverige. Så det er bare å få frem bilene og komme med så tidlig så mulig. Det er ikke noe som er viktigere enn erfaring og praksis i dette gemet. Rune _________________ Rune Næss |
||
Kul och höra att det händer lite och att det i alla fall är lite svenska bilar på gång. Tar ju alltid viss tid innan saker och ting slår igenom.
Ska försöka komma och kolla på Anderstorp i början av Maj ! |
||
Det meldes nå i fra Finnland at regelverket er ferdig oversatt til Finsk. Forelopig er det så vidt jeg vet ikke noen serie der borte ennå, men de som arrangerer Historisk racing har meldt sin interesse har jeg hort. Dette vil si at det kan komme noen Finske biler til Sverige kommende sesong og videre så kan vi jo ikke annet enn å fantasere om et fremtidig Nordisk Mesterskap nå når alle fire landene er med.
_________________ Rune Næss |
||
|
||
Jeg er ikke så dårlig i rettskrivning som det ser ut til og jeg er heller ikke fra utlandet med gebrokkent Norsk. Det er bare det at jeg skriver alt med Norsk o (ö) og som dere ser så kommer det frem som o når jeg sender innlegget. Så dere får lese det som ö der det passer inn.
_________________ Rune Næss |
||
Tack Rune ! Vi kommer att jobba hårt för att tillfredställa våra kunder och att hjälpa serien så gott vi kan ! Våran hemsida: http://www.halerconcepts.com/svenska Mvh Anders _________________ Anders Jägås Norrköping |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2743 totalt) |