| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gran Turismo på TV8 NU!! (edit: ja inte just nu längre ;-)
|
2127 besök totalt |
|
Top Gear???
Vad sjutton dyker det programmet upp som ikon så fort motorprogram diksuteras
Det försöker snarare vara ett underhållningspprogram, än ett motorprogram. Misslyckat som både och. Att "Svensson" tittar på skiten kan jag förstå, de följer ju Lets Trams och Bonde jagar Ko och Fångarna på Loftet och annat TV-nörderi också. Men att man som bilentusiast kan tycka Clarkson och pajasgänget är bra. Nä det förstrå jag inte. Som bilprogram är det löjligt och som underhållning töntigt.
Nu plågas jag inte personligen så värst av det. Tycker mest att TV soffan rent allmänt är överreklamerad som sysselsättning. Men ungarna kikar på Clarksons lekstuga, så jag passerar ibland förbi TV-rummet vid fel tillfällen... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Smaken är som baken.
Jag tycker att Top Gear är bland det roligaste man kan se i TV i dag. Ska jag nämna ett
bra program för bensinskallar så måste det bli SVT:s rapportering från Svenska rallyt. Jag ska kolla på GT på Play och se om det blivit bättre den här säsongen. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Re:
+1 på den |
||||
|
och jag tycker det blir sämre och sämre, men nu är jag ute efter ett program för Bil/motorsport intresserade, inte ett underhållningsprogram där man tramsar med än det ena än det andra. Det har gått för långt tycker jag.
Då gillar jag mer fighterna mellan Needell och Plato i 5th gear (förvisso oxå lite trams men inte som Top Gear)
Re:
Ja, 5 th gear är faktiskt bättre/roligare än Top gear. Vad gäller Gran Turismo så föredrar jag ett OK motorprogram framför inget motorprogram alls. Tycker kritiken mot Gran Turismo, på denna sida, ibland är något insnöad. Hur många tittare i Sverige är intresserad av ett program där man t ex gör optimala stötdämparinställningar för bankörning eller diskuterar vilken bredd på R-däck som passar bäst på en 7 tums fälg?
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||
|
Re:
Ja, jag tycker också det är riktigt underhållande. Tramsigt är det såklart, men i förhållande till all annan skit på tv är det världsklass. Det går Top Gear Austrailia på tv nu också. Exakt samma format, fast det blir en ganska blek kopia... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Jag håller med dig, Bosse. Top Gear är mer ett underhållningsprogram än ett bilprogram.
Själv är man ju racing-nörd så jag ger inte mycket för någon som sladdar omkring med en bil på en asfaltsplan och kallar det biltest. Vare sig det är i TG eller Grandturismo. Fast till skillnad från vissa svenska wannebe så är ju Clarkson lite kul i brist på annat... _________________ Jocke Glaés |
||||
|
Top Gear Australien är mer på riktigt än vanliga TG även om det känns skumt att se..
De diskuterar iaf hur man kör på en bana snabb (istället för att jämföra bilars bankompetens med sladd). Hur som känns de flesta bilprogram som mer nöje än något annat. Nitroz Tv soffa är det mest ingående jag sett, tyvärr behandlar det ju mest rattlåsracing.. _________________ Oskar Klimczak-Hultgren |
||||
|
Fantastiskt kul att TV8 sänder Gran Turismo.
Man kan ju alltid ha åsikter om vilket motorprogram som är bäst men personligen är jag mer än helnöjd med att det nu finns flera sevärda motorprogram att vila ögonen på. Tummen upp för Bertling och TV8. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Gran Turismo på TV8 NU!! (edit: ja inte just nu längre ;-)
|
2127 besök totalt |