Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-10-07 Sviestad LMS gatbilsdag säsongsavslut | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 27084 besök totalt |
Hej alla!
En kalasdag på Sviestad idag! Vill mest bara säga tack till alla och inte minst: - Patrik P - För glada tillrop! - Dennis - För skjutsen och fläckvis sparring - Alla som pratar lite i depån - Gott humör ute på banan! - Gänget i LMS-korvvagnen för fika! - LMS i stort som fixade en avslutning med fin-väder! Mvh Mangan i röda gammel-Alfa/GTVn _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Hej och stort tack för en kul dag.
Det är möjligtvis ingen här som hittade på ett par svarta Smith solglasögon precis efter avfarten från banan in i depån? Stort tack på förhand / Mattias Claus _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Du fastnade på bild Mange:
Det gjorde några andra också, men jag måste pilla med lite andra bilder och filmer först. Var ju och övade upp tempot i Falkenberg i fredags... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tack för en superrolig träff!
Jag har haft jättekul! Massa att snack i depån, och massa köra. + = Dagen till ära så testade jag 205'or istället för 195 som jag brukar köra. Hade fått tag på en uppsättning billigt. Det funkade bra! Mycke gummi i backen är a och o. Kapade flera tiondelar. Satte 1:10.2 som bäst. Det ska dock gå att köra 1.09... Tog några få bilder också.(Har inga fler) Hade snikkameran med mig, så det vart inte alls lika bra som de brukar vara, men det är roligare än inga alls. Lite svängabilder Samt en videosnutt när jag jagar en Alfa. _________________ |
||||
Patrik:
Tackar! Den kan alltså fastna på bild!
Eller två, min röda GTV var med som bromskloss i början. Snyggt kört, Niklas. Jag försökte hänga på men det gaur int'! Slutade med en färd ut i grönskan i Torparn för min del, lite överkört och en missad inbromsning där. Sen backade jag hem lite och låg på stabila 1.13-tider... /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Ajuste. Tack! Såg avåkningen i backspegeln. Tänkte att jag skulle fråga hur det gick, men jag tänkte på annat när jag gick in i depån... Men, jag antar att det gick bra, eftersom du fortsatte köra. _________________ |
||||
LMS's okomplicerade banåkaträffar är verkligen kanonbra. Så enkelt det kan vara att få köra lite bana.
Skulle ju verkligen uppskattat att ha varit med och gasat igår... Men tyvärr kan man inte hinna med allt. Ses nästa säsong! |
||||
Vi har hittat dom Skicka ett PM om hur du vill göra. _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
Yep, yep, ingen skada skedd alls. Hade ju sinnesnärvaro att avbryta svängandet och köra rakt ut på gräset så det blev en lååång skumpig tur innan jag hittade asfalt igen. Halt var det också där ute! Det skumma är att GPS-loggen inte visar nån grästurné alls... Måste dubbelkolla senare... EDIT: Niklas, såg i din film att du kan välxa ner till 2an nästan mitt i svängen. Fusk, min alfa kräver en hel del övertalning att få i tvåan. Såg att flaggisarna i ingången till rondellen nästan började titta efter metalldelar efter några försök att få i 2an vid ingången... Men jag norpade idén att köra trean in i rondellen och sen ner på tvåan ut på start/mål. Det gillade Alfan också, så där gick det bra av nån anledning. Ska försöka övertyga den om tvåan vid torparn också, 2750 rpm på trean ger inget vidare acc för mig... /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Det där känner jag igen... Förut körde jag alltid trean där. Synkringen på tvåan är lite lagom kass, så tvåan var inget bra val. Dessutom trodde jag att man inte skulle tjäna någon tid på det. Och, utan chippet som höjer varvstoppet så funkar inte tvåan där alls. Hur som helst så testade jag att dubbeltramptåhälvarvmatcha mig ned till tvåan, och då upptäckte jag att jag kunde hänga med andra mycket bättre ut på rakan. Dubbeltrampar jag inte, så låter det massa från växellådan... Bild på logg - Skillnaden mellan tvåan och trean _________________ |
||||
Kalaslyckad dag trots två mindre hickups med bilen (gashäng i esset och en broms som tog fast i passet efter). Men det är ju del av upplevelsen att köra Sjua.
Mäktade med en 1.03:62 i sista passet trots att soppabrist gjorde att den gick orent i de få vänsterböjar banan begåvats med. När jag körde kändes det vansinnigt snabbt men nu när man ser det på video i efterhand blir det uppenbart att det finns tonvis med tid att hämta vilket glädjer mig eftersom tanken är att jag ska utvecklas i denna bil, och det helt klart finns en bit kvar. Krängare står på önskelistan inför nästa år för att få lite bättre kontroll på balansen, just nu är den för understyrd för mitt tycke och kränger så mycket att bakskärmarna käkat upp ett par mm av båda bakdäcken. Kvällen avrundades med att ta Utflyktsvägen (dvs ingen motorväg) hela vägen upp till Sthlm och toppades med mörkerkörning på slingerbulten i någorlunda städat tempo. Helt klart en av de häftigare upplevelserna jag haft i en bil och en värdig säsongsavslutning för Sjuan. _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||||
Tjoho, vilket kanonväder och bra avlslutning på banåkat för i år i Sverige. Och ett stort tack till LMS för den här säsongen!
Skulle kunna beröra att det var något mindre med kollen i backspegeln, spårdiciplin och blinkersanvändning än vanligtvis på Sviestad men jag struntar i att nämna det. _________________ Mikael Eriksson |
||||
Ville tacka för en toppendag i söndags!
Många roliga bilar och många härliga förare att prata med. Det var 9 år sedan jag körde där och det var roligare än vad jag minns. Jag är lite ny i Lotusen och har massor att lära, men den trivdes fint på den här banan och det känns som tiden 1.05.2 går att slipa på rätt friskt. eller va tror ni? Tack! _________________ Jocke Lundin |
||||
Jag är väldigt glad att jag tog mig i kragen och tog mig till Sviestad för lite prova på! med lånad hjälm och jungfrukörning med BMW Z4 cab. Sjukt roligt, jag körde slut på beläggen och original RFT däck är inte det bästa att glida runt med= dåligt grepp. väldigt kamratlig stämning och trevlig bana Jag kommer igen till våren. Mårten
_________________ Mårten Sarrión BMWCS 7597 BMWSC 1118 |
||||
Tack för en härlig bild på min vinröda 325a
Tömde ut allt kylarvatten E4an strax för Nyköping (trasig avluftningsplugg) på väg ner, nödlösningen där vi stod var att tömma våra kaffetermosar i kylaren och lyckades komma till närmsta avfart, där öste vi vatten från ett dike med kaffemuggarna, kom till Nyköping där vi reparerade pluggen med en plåtskruv. Men det blev en lyckad dag iaf, M50 motorn verkar hållbar, nu har den tokkokat 2 gånger, förra året pajade ju vattenpumpen på banan. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
Kan bara instämma, helt lysande roligt att köra!
Dock kom jag alldeles för sent, men med tanke på mina däck var det nog bara bra. Nu är de helt slut efter ca 40 hektiska varv. Tack LMS! Synd att det var sista för i år, men hoppas vi ses snart igen. /Den blåa Clion(hoppas att jag inte var en bromskloss) _________________ //Raine Hynynen Förut: Kadett GSI Calibra Turbo Vr6T Golf Mk6 GTI Clio Sport -06 Megane RS -10 Mitsubishi Ralliart EvoX -10 Nu: BMW E30 SFRO |
||||
Tack LMS för en bra träff som vanligt!
Skickade växellådan till himlen under eftermiddagen men sådant som händer. Kommer garanterat att fortsätta åka på era träffar. Snygga bilder Fredrik. Mvh// Kallentoft _________________ David Greiff Kallentoft |
||||
Eftersnack 2012-10-07 Sviestad LMS gatbilsdag säsongsavslut | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 27084 besök totalt |