Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 RaceCabrio -91
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (19676 totalt)
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5119



Den såg ut att gå fint det lilla jag hann se på sturup!

Till en annan fråga, hur fort gick det med hyrkarten på lockarp? Korta eller långa slingan?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228



Pontus Fyhr skrev:
Den såg ut att gå fint det lilla jag hann se på sturup!

Till en annan fråga, hur fort gick det med hyrkarten på lockarp? Korta eller långa slingan?


Höga 1.14 på långa och låga 52 på korta. (Gäller för oss båda - lite jämnare inom gokart mao )

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Inför morgondagens race på Knutan var jag och spolade av bilen lite.

Efter det så tog jag en liten kvällsrunda för att blåsa av vattnet...
Någonstans en bit över 100 så börjar det skramla rejält från fronten, ka-da-ka-da-ka-da...

Hinner inte tänka mer än en halv svordom innan det brakar till rejält och något stort lossnar..

Det var min splitter som helt plötsligt tröttnat på jordelivet och bestämde sig för att kasta sig ut framför
framhjulen. Jag hann ju inte direkt väja, så det blev bara sallad kvar av den.

I övrigt verkar allt ha klarat sig bra, så det är bara att köra hårt i morgon.

Målet för Knutan i morgon var 1,11,2.
Utan splitter får jag lägga på två tiondelar: 1,11,4.

_________________
--
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Lycka till Fredrik

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
_coffe_
Varberg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 182



riktigt riktigt snygg.... jag gillar verkligen fälgarna på den bilen, dom passar verkligen skitbra

_________________
Christoffer Svensson

Bygger just nu:
En Super Se7en med pinto

Kör just nu:
Porsche 944 TURBO -86
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Är det plastbitar under framvagnen som styr luft mot bromsarna som på GT3 RS? Hadde en liknande lösning på en Ford Sierra, det gav en viss effekt. Rejsigt värre

_________________
Avregistrerad användare
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
En bra racehelg...

Värmde upp lite igår med en andraplacering i MGCC:s gokartkörning.

Idag var det så det riktiga eldprovet; Skulle bilen hålla måttet för en rejäl satsning på Knutan?
Vi snackar alltså en hel dags full satsning, utan ursäkter och med ett riktigt mål:
Konkurrenskraftiga tider för PCSR Klass 1 och MGCC...

Det skulle också kräva mer av mig själv. Har inte åkt på bättre än 1,12/1,13-tider förut och visste inte om
jag hade mer i kroppen, helt enkelt.

Dagen började bra..

Första testpasset:
1,10,834. Min klart snabbaste tid på Knutan, dessutom följdes den upp av några tider av samma kaliber.
Jag var skitnöjd såklart.

Andra testpasset:
1,10,960. Börjar överköra lite.. får problem med greppet över hela banan. Väldiga problem i Ronnie Petterson-kurvan.
968-Björn och Tezz står och väntar när jag kommer in i depån med stränga besked:
Mitt snäva ingångsspår i RP och allmänna flaxande fungerar inte alls. Det blir till att börja om på nytt.

Tidsträning:
1.10.730. Fortfarande problem i RP-kurvan. Får inte till det. Jag bromsar kanske för sent ?
Björn och Tezz har nu stått vid NGK-krönet och jag har nya pekpinnar därifrån att vänta i depån...

Race 1:
1.10,947. Startar nia, går i mål som tia efter en nära-döden-resa över NGK-krönet. Hade en slicksförsedd
944 från Danmark i backspegeln, som jag bjöd på ett väääldigt sent apex...nästan ute på gräset...

Race 2:
1,10,281. En härlig batalj med den Danska 944-an. Och äntligen fick jag till Ronnie Petersson-kurvan!!!
Jag har gått tillbaka till ett mer traditionellt spår á la PCS, vilket verkar passa min bil bra.
Kombinerat med bätrre timing över NGK, så börjar det nu se lovande ut inför nästa säsong...



Bilen gick bra idag - såklart, men jag är faktiskt lite fundersam över greppet i däcken, som verkligen
inte var något att hurra över. "Är det verkligen R-däck du kör på", frågades från läktaren.

Nåja, man ska inte klaga när det har gått så pass bra. Nästa säsong är det Michelin som gäller och då
är det lika för alla.

Stort tack till Björn, Tezz, med flera för välbehövlig assistans vid körningarna. Det gav ju resultat till slut.. thumbs up

Nu är det dags för vintervila, dvs dags att åtgärda allt smått och gott inför nästa säsong.

Vi hörs.

_________________
--
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



härligt!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Fredrik, det finns några bilder på dig och bilen här:

http://picasaweb.google.com/miataninja/HyllingeMSPpetKM

Det var verkligen en härlig fight du hade med den röda 944-an, Åsa och jag satt och hejade på dig uppe på läktaren vid hårnålen varje varv...

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Grymma tider Fredrik med dom kommer du ju lätt vara med och slåss i täten av klass 1

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228



Magnus Svensson skrev:
Grymma tider Fredrik med dom kommer du ju lätt vara med och slåss i täten av klass 1


..och klass 2

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Grattis till en kanontid Fredrik, riktigt bra kört!!!!!
//Björn

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1374



Så ska det se ut!! Härligt att vi kan hjälpa till och det är alltid bra med några som tittar hur man kör, man kan lätt tro att det inte finns saker att åtgärda.

Å nästa säsong så ska vi börja leka med dina stötdämpare, var så säker

Med ett par friska sulor så sitter 1.09.XX, det är jag säker på thumbs up

Ha det bra!

Mvh Björn & Tezz

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Vårpremiären avklarad! Med vindrufs i håret:



Skönt att använda cabben som "glassätarbil" lite, innan säsongen kör igång.
Det blev en skaplig nöjesrunda i helgen, men naturligtvis gjorde vi lite nytta också..

Åkte först till Eslöv, där en skicklig burbyggare tog sig en titt på min bur.
(Samma kille som byggt burarna till Annas bil och till Per Glemanders räser)

Som jag tidigare har skrivit, så är buren som sitter i cabben inte helt okej, det saknas lite förstärkningsplattor här och där...

Frågan har hela tiden varit om det skulle krävas ett helt nytt bygge och att hela den gamla buren
revs ut (=dyyyyrt), eller om det skulle gå att modifiera och behålla åtminstone delar av buren där
den sitter.

Efter lite kontroller, så var vår gode burbyggare helt säker på att han skulle kunna komplettera buren på
plats och därmed så slutar notan för mig kanske på 5-6000:- i stället för dom 20 tusen, som jag hade fruktat... Phuuuu!

Åkte vidare, nedcabbat såklart, via en fika i Skäralid och lite småvägar, ner till Borgeby, där ÅBR
Motorsport har sin lilla butik. Jag köpte en nödströmbrytare till min bil och så impulsköpte jag en ny mockaratt också, klart stärkt av att säsongsbudgeten förbättrats med 10-15.000 under dagen...

Lämnar in bilen för bur-fix nästa helg, sedan visar prognosen på banpremiär den 31 mars, med GRC på Knutan.

_________________
--
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10253



slettet

_________________
Anders Hansson
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Ska bli kul o köra mot dig, denna S2 är som sagt potent.... Fin tid på Knutan....


Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Idag togs några steg mot säsongen:

Ett steg framåt: Bilen besiktades idag (Vanlig besiktning alltså) och blev godkänd. Hade väl egentligen
inga större orosmoment, men det är alltid spännande med bilar som är rätt långt från original...

Två steg bakåt: Höger framdämpare såg oljekladdig ut. Läckage. Det blir till att renovera.
Frågan är om jag ska passa på att riva ner och renovera alla fyra dämparna samtidigt... Det blir nog så.

Därmed så stryker jag nog GRC på Knutan den 31/3...

_________________
--
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10253



FredrikÅ skrev:
Idag togs några steg mot säsongen:

Ett steg framåt: Bilen besiktades idag (Vanlig besiktning alltså) och blev godkänd. Hade väl egentligen
inga större orosmoment, men det är alltid spännande med bilar som är rätt långt från original...

Två steg bakåt: Höger framdämpare såg oljekladdig ut. Läckage. Det blir till att renovera.
Frågan är om jag ska passa på att riva ner och renovera alla fyra dämparna samtidigt... Det blir nog så.

Därmed så stryker jag nog GRC på Knutan den 31/3...


Nä, vad tradigt. Usch.

_________________
Anders Hansson
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
sweanders skrev:
Nä, vad tradigt. Usch.


Det är egentligen ingen fara, dämparna har gått det som dom kan förväntas göra innan renovering.

Jag kommer att ta bilen upp till Stockholm, så tar jag och Jarlmark och går igenom dämparna och
gör en ordentlig setup inför säsongen. thumbs up

_________________
--
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10253



FredrikÅ skrev:
sweanders skrev:
Nä, vad tradigt. Usch.


Det är egentligen ingen fara, dämparna har gått det som dom kan förväntas göra innan renovering.

Jag kommer att ta bilen upp till Stockholm, så tar jag och Jarlmark och går igenom dämparna och
gör en ordentlig setup inför säsongen. thumbs up


De har stabila pallbockar på Biltema, bara att svänga in om på väg hem från jubb.


_________________
Anders Hansson
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare


-Du, Perikles, hvornær smager en Tuborg bedst?
-Hvergang!

Eller kanske bara när vagnboken blivit klar.... Äntligen!!!!!!!!

_________________
--
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 RaceCabrio -91
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (19676 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande