Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 C2 -94
<<   1, 2, 3, ... 16, 17, 18   >>
4 besök senaste veckan (79147 totalt)
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Nu behöver vi en spec på bilen också....

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
AndersC
strängnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 347



Det är väl klart att vi ses på mantorp


Magnus Svensson skrev:
AndersC skrev:
Grattis magnus
till din nya bil (städa ur Tzasikin bara) den är mycket rejsig!!


Tack Anders!

Måste säga att din nya kärra är något av det snyggaste man kan köra reggat på väg thumbs up

Ses vi på Mantorp om ett par veckor?

_________________
ANDERS CALMEGÅRD
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Så där då var banpremiären avklarad och jag är helt såld på 911

Jag måste säga att jag var ganska nervös inför premiärdagen på bana med nya bilen efter allt man hört om lynniga nioelvor och andra hemskheter plus att man ju inte har någon försäkring på bilen på dessa träffar.

Det var inte många plusgrader på morgonen så det krävdes ett par varv innan man hade vettig temp i däcken för att våga stå på lite.

Jag tycker det var ganska stor skillnad på att köra denna bil mot min gamla 968 för ökat vrid och lite mer hästar gjorde sitt till så första passen körde jag mest på 3:an och 4:an och 5:an på långa rakan.
Den största skillnaden var nog känslan att ha driv över allt på banan för diffbromsen gör verkligen underverk på greppet och enda gångerna jag fick lite svajj var när jag provocerade lite väl mycket i mjölbykurvan men inga problem att reda ut.

Sista passet vågade jag stå på lite mer och provade att köra tvåan ut genom chikanen och det är konstigt vad mycket det kan göra på slutfarten på rakan, provade även tvåan ut på start och mål rakan även det gav bra resultat så får jag bara köra in mig mer så skall nog detta bli kanon.

När adrenalinet lagt sig lite kollade jag in mitt onda knä och det var i samma storlek som en handboll så jag tog beslutet att åka hem istället för att stanna till söndagen men det kommer fler tillfällen





_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10253







Bilderna är råa ur kameran tyvärr, har bara krympt upplösningen.

_________________
Anders Hansson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10253



Från parkeringen:


_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Tackar för bilderna Anders, skönt att se den i rörelse också :-)

Är du på G med din Turbo cup snart?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Mats N.
Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 53



Det ser bra ut Magnus, kul att se bilen rastas på bana igen

_________________
Mats Norlander
-------------------
BMW 335 IM
-------------------
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Jag är ingen Porschefantast (på riktigt alltså att jag köpte en 944 var mer tillfälligheter) men jag måste säga att den där är riktigt ball

Trodde jag redan hade kommenterat din nya bil men så var det visst inte, posten på 944s fick mig att kika lite mer.

Hoppas vi ses på någon bana i år

_________________
Martin Öberg
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Har du fått nåra hippie förslag till bilen??

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Avregistrerad (9212)

Här sen Sep 2006
Inlägg: 56



Din nya bil är väldigt snygg, helt rätt spec! Fick nyligen mina första erfarenheter av 911 då min bror införskaffat en 996 c2 -98 med sportchassie och jag kan konstatera att det är en av de bästa- roligaste bilarna jag kört!

Förstår att du är svag för gula bilar och det ser onekligen väldigt rejsigt ut, grattis!

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Ja nu har jag ju hunnit köra lite mer, en dag på Knutan och en mycket varm dag på Kinnekulle.

På Knutan gick det väldigt bra och jag tror inte att kört fortare där tidigare och allt gick riktigt bra och jag vågade stå på ganska ordentligt och lyckades få till ett ordentligt uppställ in i kvällsposten men det var ju inga konstigheter att lösa det.

På Kinnekulle var det riktigt varmt och understyrt och det gick på det hela taget inget bra men jag tror att jag har lite för lite camber fram så det skall det rådas bot på.

Är det någon som har koll på hur breda däck man kan knö in på en 993:a fram utan att det tar i?

Hippie-temat får nog vänta tills nästa säsong tror jag men har fått ett par roliga förslag.

Alla andra har ju så dålig fantasi och kallar sina bilar RS och RSR och massa sånt men min är en typisk Badanka Edt.


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Avregistrerad (9212)

Här sen Sep 2006
Inlägg: 56



Fniss fniss, kör på badankan!

_________________
Avregistrerad användare
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250



Har jag fel ifall jag mötte dig prixis söder om södertälje i måndags???

Den jag mötte var gul och hade en franskt däcksmärkestext i rutan.

Antar att det inte finns två...men jag kan ha fel.

_________________
Patrick Hansson
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
CMXI skrev:
Har jag fel ifall jag mötte dig prixis söder om södertälje i måndags???

Den jag mötte var gul och hade en franskt däcksmärkestext i rutan.

Antar att det inte finns två...men jag kan ha fel.


Hej hej!

Nej det var inte mig du mötte om ingen lånat bilen för den har inte varit ute på vägarna på ett tag, tror inte det är någon annan som har samma färgsättning på hjulen

ha det gött

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



obizzz skrev:
Hoppas vi ses på någon bana i år


Ja det ser ju faktiskt ut att bli fallet, vi är båda anmälda till SLC:s körning på Knutstorp

_________________
Martin Öberg
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
obizzz skrev:
obizzz skrev:
Hoppas vi ses på någon bana i år


Ja det ser ju faktiskt ut att bli fallet, vi är båda anmälda till SLC:s körning på Knutstorp


Låter bra det, din bil trivs ju som fisken i vattnet på Knutan..

Ser verkligen fram emot Knutan för det gick riktigt bra där sist så vi håller tummarna för bra väder

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Magnus, hur går det med understyrningen på bilen, du har inga ställbara krängare som du kan laborera med?
Bilen är jädrigt läcker!

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Har du fått bilen till att understyra?

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Nu har jag inte kört på ett tag men om ett par veckor är det Kinnekulle och sen rullar det på..

Jag tycker att bilen understyr och har tyvärr inga justerbara krängare men det finns på inköpslistan till hösten men först skall jag köpa ett par justerbara topplagringar för jag tror att ökad camber fram kan avhjälpa en del problem.

Sen är frågan om man skall slå på stort i vinter med justerbara krängare både bak och fram plus nya dämpare men det beror på om jag hittar något till vettigt pris

Staffan kör du med justerbara krängare fram och bak?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Äntligen har man fått köra av sig lite, 20 mil på Knutan så nu känns det bra igen.

Här har man knappt rört bilen på 2 månader och i fredags kväll när jag hämtat bilen så skulle jag byta plats på höger och vänster fram däck och när jag får av höger framdäck ser jag att jag har 2mm bromsbelägg kvar, som tur va så fick jag med 2 sett nya belägg när jag köpte bilen så det var bara att byta annars hade jag inte kommit många varv på knutan innan jag skulle slutat i sandlådan efter rakan på Knutan.

Vi hade tur med vädret på Knutan endast en regnskur men det passade bra med ett litet break då.

Har fortfarande inte köpt några camberplattor för jag har inte bestämt vad eller om jag skall byta dämpare till vintern så vi får se hur jag gör här.


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Här kommer lite mer bilder från Knutan med SLC tagna av Andreas Vindal här på Rejsa,, grymt fina bilder tycker jag








_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 C2 -94
<<   1, 2, 3, ... 16, 17, 18   >>
4 besök senaste veckan (79147 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande