Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Racing Bar Cup 2003 - 2004 | << 1, 2, 3, ... 11, 12, 13 >> 23036 besök totalt |
Ska försöka vara på plats på söndag, tiden har dock en tendens att inte räcka till för allt trevligt man vill göra.
Just nu är det som sagt 32 man klara, blir det fullt så blir det. I värsta/bästa fall blir det väl fyra grupper och en D-final. Nackdelen är att det blir litet för mycket väntan mellan heaten, så gränsen får nog gå vid 39 trots allt. Teoretiskt går det att vara 42, men då finns inga marginaler om någon kart havererar. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Jepp, det ska bli riktigt kul. Jag måste ner och tjuvträna minst 2 pass innan nästa tisdag för att få lite tempo i kroppen. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
utan att peka ut ngn skyldig i hushållet, så har vi middagsgäster på söndag = ingen träning = blåflagg = ingen final
får se till att göra så gott jag kan på torsdag har kört ca 30-40 varv totalt på racetown och senaste gången var väl för 2 år sen. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
har redan fått det ultimata rådet av nämnd person.
"kör så fort du kan, sen ökar du lite" _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Ja ska dit med en polare, så vilken tid ska jag svänga förbi dig och hämta dig? |
||||||
Detta är lite OT, men du sitter nästintill i guldsits jämfört med vad jag gör, jag måste omboka en av "regeringskansliet" inplanerad middag på dagen för första tävlingen, som bokades innan det var klart att jag ska köra. Som grädde på moset avstyrde jag en av motparten inplanerad "tjejmiddag" pga liknande men omvända förhållanden för inte mindre än 2 veckor sedan...... Några tips på diplomati á la Richard Holbrook? För köra det ska jag.... _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
du har uppenbarligen inte träffat min fru . hon lider av posttraumatisk planeringsstress och har redan planerat för hela första halvåret 2004 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Det är underligt detdär... Å ändå kan vi inte hålla oss ifrån dom...för dom har sina små "fördelar" trots allt. |
||||||
Det var ju ett bra råd. För andra som inte fått lika bra råd: Chikanen efter andra rakan samt start/mål-området är nog annars de mest kritiska ställena. I både gäller snål och inte för yvig körning. Det lönar sig inte särskilt bra att försöka göra så mycket större radie på kurvorna. Lite måste man väl ta ut i dubbelvänstern efter första högern, så att karten komer rättvänd in i högern efteråt, men annars verkar snålkörning löna sig. Jag brukar ibland ha problem med att jag går på gasen för sent i chikanen, typ mitt i, men det som känns snabbast för mig är en kort inbromsning in i chikanen och sedan fullt järn direkt in i vänstern. SLC-Fredrik har nån ide om att man inte bromsar i chikanen utan sopar in lite lätt i däcksbarriären in i första högern för att ta ned farten lite samt gör chikanen lite rakare. Han brukar vara en sekund snabbare än mig, så det är kanske bättre. Svårigheten är kanske att köra in lagom mycket i däcksbarriären... I bortre högern efter första rakan brukar jag ställa upp karten lite lätt alldeles innan kurvan och sedan köra så nära innerkanten det går in i kurvan. Då brukar det gå att ta sig igenom utan att släppa gasen. Ju mindre ställ innan desto snabbare. Kan kännas lite obekvämt i början eftersom man kör in i kurvan i alldeles för hög fart för greppet, men stålbron greppar som tusan så det brukar fixa sig. Nu är jag som sagt en sekund efter de snabbaste så jag vet inte om mina råd är sådär jättebra, men jag tror att det är mer praktiken som sviker än teorin. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Kör du och läser karta sammtidigt? Eller var det bildligt talat? |
||||||
Är det någon som är på för lite träning ikväll?
Jag kommer att sticka det och fuska till mig några träningspass. Det är fritt fram för träning mellan 2100-2200. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Märkligt att inte denna tråd poppade uppåt i listan när jag skrev. Berodde det på den totala avsaknaden av intressant informtion i min senaste post?
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Där kom förklaringen "tråd flyttad" Chefen bollade med tråden samtidigt som jag skrev....
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Jag känner mig grymt sugen på detta.
Man kanske skulle ta sig tid på söndag då och se hur det går, bara för skojs skull. Om Andrew ska dit kanske jag inte åker saktast iafl Hur många deltävlingar blir det i cupen? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Det var för att du inte skrev ut tiden... Angående deltävlingar så tror jag det är tre före hjul och tre efter. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Då vill vi veta tiden.... såklart |
||||||
28.27. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Några tjuvträningskvällar till och segern är nära. Men den där sista sekunden är tung... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Inför träffar Racing Bar Cup 2003 - 2004 | << 1, 2, 3, ... 11, 12, 13 >> 23036 besök totalt |