Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Racing Bar Cup 2003 - 2004
<<   1, 2, 3, ... 11, 12, 13   >>
23036 besök totalt
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Ja, då vet jag vad jag ska göra på på söndagkväll
Får se till att bevisa för mig själv att jag klarar av RaceTown på 29 blankt
Det är väll inte för sent att anmäla sig på Söndag kväll inför tisdagen?
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Ska försöka vara på plats på söndag, tiden har dock en tendens att inte räcka till för allt trevligt man vill göra.

Just nu är det som sagt 32 man klara, blir det fullt så blir det. I värsta/bästa fall blir det väl fyra grupper och en D-final. Nackdelen är att det blir litet för mycket väntan mellan heaten, så gränsen får nog gå vid 39 trots allt. Teoretiskt går det att vara 42, men då finns inga marginaler om någon kart havererar.

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



AndersY skrev:
Jag såg att ännu en rejsa-skribent tänker ha kul och har anmält sig till RBC, nämligen Daniel Bengtsson. thumbs up


Jepp, det ska bli riktigt kul. Jag måste ner och tjuvträna minst 2 pass innan nästa tisdag för att få lite tempo i kroppen.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9853

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

utan att peka ut ngn skyldig i hushållet, så har vi middagsgäster på söndag = ingen träning = blåflagg = ingen final
får se till att göra så gott jag kan på torsdag
har kört ca 30-40 varv totalt på racetown och senaste gången var väl för 2 år sen.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Du får väl kasta ut gästerna framåt 8-tiden.
Det finns i alla fall någon i teamet som kan ge snabba körråd - om han vågar...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9853

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

har redan fått det ultimata rådet av nämnd person.
"kör så fort du kan, sen ökar du lite"

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



dude skrev:
utan att peka ut ngn skyldig i hushållet, så har vi middagsgäster på söndag = ingen träning = blåflagg = ingen final
får se till att göra så gott jag kan på torsdag
har kört ca 30-40 varv totalt på racetown och senaste gången var väl för 2 år sen.


Ja ska dit med en polare, så vilken tid ska jag svänga förbi dig och hämta dig?
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



dude skrev:
utan att peka ut ngn skyldig i hushållet, så har vi middagsgäster på söndag = ingen träning = blåflagg = ingen final
får se till att göra så gott jag kan på torsdag
har kört ca 30-40 varv totalt på racetown och senaste gången var väl för 2 år sen.


Detta är lite OT, men du sitter nästintill i guldsits jämfört med vad jag gör, jag måste omboka en av "regeringskansliet" inplanerad middag på dagen för första tävlingen, som bokades innan det var klart att jag ska köra. Som grädde på moset avstyrde jag en av motparten inplanerad "tjejmiddag" pga liknande men omvända förhållanden för inte mindre än 2 veckor sedan......

Några tips på diplomati á la Richard Holbrook? För köra det ska jag....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9853

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Daniel Bengtsson skrev:
dude skrev:
utan att peka ut ngn skyldig i hushållet, så har vi middagsgäster på söndag = ingen träning = blåflagg = ingen final
får se till att göra så gott jag kan på torsdag
har kört ca 30-40 varv totalt på racetown och senaste gången var väl för 2 år sen.


Detta är lite OT, men du sitter nästintill i guldsits jämfört med vad jag gör, jag måste omboka en av "regeringskansliet" inplanerad middag på dagen för första tävlingen, som bokades innan det var klart att jag ska köra. Som grädde på moset avstyrde jag en av motparten inplanerad "tjejmiddag" pga liknande men omvända förhållanden för inte mindre än 2 veckor sedan......

Några tips på diplomati á la Richard Holbrook? För köra det ska jag....


du har uppenbarligen inte träffat min fru . hon lider av posttraumatisk planeringsstress och har redan planerat för hela första halvåret 2004

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Daniel Bengtsson skrev:

Detta är lite OT, men du sitter nästintill i guldsits jämfört med vad jag gör, jag måste omboka en av "regeringskansliet" inplanerad middag på dagen för första tävlingen, som bokades innan det var klart att jag ska köra. Som grädde på moset avstyrde jag en av motparten inplanerad "tjejmiddag" pga liknande men omvända förhållanden för inte mindre än 2 veckor sedan......

Några tips på diplomati á la Richard Holbrook? För köra det ska jag....




Det är underligt detdär... Å ändå kan vi inte hålla oss ifrån dom...för dom har sina små "fördelar" trots allt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
dude skrev:
har redan fått det ultimata rådet av nämnd person.
"kör så fort du kan, sen ökar du lite"

Det var ju ett bra råd.

För andra som inte fått lika bra råd:
Chikanen efter andra rakan samt start/mål-området är nog annars de mest kritiska ställena. I både gäller snål och inte för yvig körning. Det lönar sig inte särskilt bra att försöka göra så mycket större radie på kurvorna. Lite måste man väl ta ut i dubbelvänstern efter första högern, så att karten komer rättvänd in i högern efteråt, men annars verkar snålkörning löna sig.

Jag brukar ibland ha problem med att jag går på gasen för sent i chikanen, typ mitt i, men det som känns snabbast för mig är en kort inbromsning in i chikanen och sedan fullt järn direkt in i vänstern. SLC-Fredrik har nån ide om att man inte bromsar i chikanen utan sopar in lite lätt i däcksbarriären in i första högern för att ta ned farten lite samt gör chikanen lite rakare. Han brukar vara en sekund snabbare än mig, så det är kanske bättre. Svårigheten är kanske att köra in lagom mycket i däcksbarriären...

I bortre högern efter första rakan brukar jag ställa upp karten lite lätt alldeles innan kurvan och sedan köra så nära innerkanten det går in i kurvan. Då brukar det gå att ta sig igenom utan att släppa gasen. Ju mindre ställ innan desto snabbare. Kan kännas lite obekvämt i början eftersom man kör in i kurvan i alldeles för hög fart för greppet, men stålbron greppar som tusan så det brukar fixa sig.

Nu är jag som sagt en sekund efter de snabbaste så jag vet inte om mina råd är sådär jättebra, men jag tror att det är mer praktiken som sviker än teorin.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



AndersY skrev:
dude skrev:
har redan fått det ultimata rådet av nämnd person.
"kör så fort du kan, sen ökar du lite"

Det var ju ett bra råd.

För andra som inte fått lika bra råd:
Chikanen efter andra rakan samt start/mål-området är nog annars de mest kritiska ställena. I både gäller snål och inte för yvig körning. Det lönar sig inte särskilt bra att försöka göra så mycket större radie på kurvorna. Lite måste man väl ta ut i dubbelvänstern efter första högern, så att karten komer rättvänd in i högern efteråt, men annars verkar snålkörning löna sig.

Jag brukar ibland ha problem med att jag går på gasen för sent i chikanen, typ mitt i, men det som känns snabbast för mig är en kort inbromsning in i chikanen och sedan fullt järn direkt in i vänstern. SLC-Fredrik har nån ide om att man inte bromsar i chikanen utan sopar in lite lätt i däcksbarriären in i första högern för att ta ned farten lite samt gör chikanen lite rakare. Han brukar vara en sekund snabbare än mig, så det är kanske bättre. Svårigheten är kanske att köra in lagom mycket i däcksbarriären...

I bortre högern efter första rakan brukar jag ställa upp karten lite lätt alldeles innan kurvan och sedan köra så nära innerkanten det går in i kurvan. Då brukar det gå att ta sig igenom utan att släppa gasen. Ju mindre ställ innan desto snabbare. Kan kännas lite obekvämt i början eftersom man kör in i kurvan i alldeles för hög fart för greppet, men stålbron greppar som tusan så det brukar fixa sig.

Nu är jag som sagt en sekund efter de snabbaste så jag vet inte om mina råd är sådär jättebra, men jag tror att det är mer praktiken som sviker än teorin.


Kör du och läser karta sammtidigt? Eller var det bildligt talat?
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Är det någon som är på för lite träning ikväll?

Jag kommer att sticka det och fuska till mig några träningspass. Det är fritt fram för träning mellan 2100-2200.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Så där ja, då var första tjuvträningen avklarad.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Märkligt att inte denna tråd poppade uppåt i listan när jag skrev. Berodde det på den totala avsaknaden av intressant informtion i min senaste post?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Där kom förklaringen "tråd flyttad" Chefen bollade med tråden samtidigt som jag skrev....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Jag känner mig grymt sugen på detta.

Man kanske skulle ta sig tid på söndag då och se hur det går, bara för skojs skull. Om Andrew ska dit kanske jag inte åker saktast iafl

Hur många deltävlingar blir det i cupen?

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Daniel Bengtsson skrev:
Märkligt att inte denna tråd poppade uppåt i listan när jag skrev. Berodde det på den totala avsaknaden av intressant informtion i min senaste post?

Det var för att du inte skrev ut tiden...

Angående deltävlingar så tror jag det är tre före hjul och tre efter.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Daniel Bengtsson skrev:
Så där ja, då var första tjuvträningen avklarad.


Då vill vi veta tiden.... såklart

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Fredrik - SLC skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Så där ja, då var första tjuvträningen avklarad.


Då vill vi veta tiden.... såklart


28.27.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Daniel Bengtsson skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Så där ja, då var första tjuvträningen avklarad.


Då vill vi veta tiden.... såklart


28.27.

thumbs up Några tjuvträningskvällar till och segern är nära.
Men den där sista sekunden är tung...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Inför träffar
Racing Bar Cup 2003 - 2004
<<   1, 2, 3, ... 11, 12, 13   >>
23036 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande