Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 356 Speedster -58 SÅLD
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (35852 totalt)
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 836



Såg din bil häromdagen och måste säga att den blev väldigt snyggt thumbs up .Grattis ! Funderade i samhanget också värför du släppte inte ut bilen på parkbanan i år ?

Var det för mycket vatten eller är det oljan som fortfarande är problmet ?

_________________
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
oje skrev:
Såg din bil häromdagen och måste säga att den blev väldigt snyggt thumbs up .Grattis ! Funderade i samhanget också värför du släppte inte ut bilen på parkbanan i år ?

Var det för mycket vatten eller är det oljan som fortfarande är problmet ?


om jag bara fått sjansen så hade jag släppt ut den... Jag började säsongen med att plocka av all belysning från karossen bara för att jag inte skulle kunna ta ut den förrän den var lackad och klar
Sedan tog det BETYDLIGT längre tid än vad jag förväntat mig hos lackeraren plus att förarbetet drog ut på tiden. Så efter jag blev klar med bilen så har det bara varit ett race och det var det rejset som blev inställt pga regn Nu är jag dessutom bortrest nästa gång och då kommer det säkert bli kanonväder

Jag har aldrig fått köra med Coopern på parkbanan med tort underlag och det skullle jag också vilja testa någon gång även om det nästan var tort på en av rundorna förra gången.

ps oljan är inget problem längre då ett extra tråg monterades.

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



Mycket snyggt, gillar färgvalet!!

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Grymt snyggt,, färgen gör sig helrätt på din bil!

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Fasen va fint det blev! Den såg ju nästan lite blå ut färgen på den första bilden så jag förväntade mig väl en lite annan färg... Vad för några farkoster har denna nyans från början?

Ser riktigt snyggt och prydligt ut, som vanligt kanske bör tilläggas. thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Tack för alla uppmuntrande kommentarer

Barbapappa skrev:
Fasen va fint det blev! Den såg ju nästan lite blå ut färgen på den första bilden så jag förväntade mig väl en lite annan färg... Vad för några farkoster har denna nyans från början?

Ser riktigt snyggt och prydligt ut, som vanligt kanske bör tilläggas. thumbs up


Känner du inte igen nyansen ? Det är samma kulör som på min Mini men den gör sig helt annorlunda på Porschen

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Speedster skrev:
Känner du inte igen nyansen ? Det är samma kulör som på min Mini men den gör sig helt annorlunda på Porschen

Kände faktiskt inte igen den nej.... Men nu när du skriver det, då ser jag ju. Passar väldigt bra på båda bilarna färgen, stilren. thumbs up

PM skitckat.

_________________
Peter Karlsson
Citera
addelunkan
umeå
Här sen Jan 2005
Inlägg: 40



satan så stygg den vart

vad ligger en 356 kopia i bra skick i för prisklass , har du nån koll på det???

_________________
adam lundberg
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
addelunkan skrev:
satan så stygg den vart

vad ligger en 356 kopia i bra skick i för prisklass , har du nån koll på det???


Tack

Allt mellan 130-250' beroende på skick och utrustning...

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



oj vilken fin bil du har där!!!!

_________________
Philipp Klement
Citera
addelunkan
umeå
Här sen Jan 2005
Inlägg: 40



Speedster skrev:
addelunkan skrev:
satan så stygg den vart

vad ligger en 356 kopia i bra skick i för prisklass , har du nån koll på det???


Tack

Allt mellan 130-250' beroende på skick och utrustning...




okej bra då e det bara ut o leta en fin bil till sommaren kommer ..........

_________________
adam lundberg
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Nu har Porschen gått i ide och det är dags att ta itu med "att göra" listan Överst på listan var motor demontering så det var där jag började.
Motorn ska plockas ur så jag kan byte lite bussningar till växellådan samt lite packningar på motorn. Jag ska också öppna upp den för att se så att allt står rätt till. När jag endå har isär den så tänkte jag passa på att bla porta topparna, är det någon som vet en bra sajt där man kan få tips om portning av VW toppar? Eller det kanske är så att någon utför detta till ett vettigt pris?


_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Hej.

om du vill ha folka toppar portade så är det till Johannes på JPM i Helsingborg som du ska vända dig.
042-150809

MVH

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Tack

Jag har fått det tipset från fler håll så jag får nog ta och slå en signal när jag fått isär motorn. Jag hittade även denna länk som beskrev hur man filar själv http://www.cal-look.com/index2.html (se under Basic Head Porting).

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 836



Du kan också snacka med Michael. Han har garage i Kungälv och har gjort lite jobb åt mig.
Billigt var det och jag tror han har bra koll också.

Kolla in på hans hemsida: http://www.pp-racing.se/

Telefonnr. kan du får via PM.

_________________
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Nu har jag äntligen fått hem motorn och påbörjat demontering Tanken var ju bara att jag skulle titta över den för att allt såg ut att stå rätt till samt porta topparna... Det bjöds dock på en del överaskningar när jag plockade isär den Det visade säg att det inte alls satt en 1776 cylindersats på den som säljaren hade sagt Utan det var en 1600... Inte så konstigt att jag inte tyckte den gick riktigt så bra som den borde

Nu står i valet och kvalet, antingen byter jag kolvringer, fixar topparna och sätter ihop den eller så ökar jag cylindervolymen, byter kam, portar topparna (sånt kan ju balla ur)...
Problemet är att jag inte vet om jag har tid med något sådant projekt nu (bygger ju garage och renoverar hus samtidigt) utan jag kanske måste ta hjälp med trimmandet i så fall. Undrar om man kan hitta någon som fixar detta för en okej peng. Jag får höra mig runt lite...Eller göra själv...Eller...

Motorn isär...


Lite delar


Kolvringar fans i varianterna som var en del, två delar samt fyra delar Cylindrarna verkar dock ha klarat sig väldigt bra.


Alla ventiler såg bra ut utom insugningsventilen på treans cylinder som var lite geggig

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1708



Speedster skrev:
Nu har jag äntligen fått hem motorn och påbörjat demontering Tanken var ju bara att jag skulle titta över den för att allt såg ut att stå rätt till samt porta topparna... Det bjöds dock på en del överaskningar när jag plockade isär den Det visade säg att det inte alls satt en 1776 cylindersats på den som säljaren hade sagt > Utan det var en 1600... Inte så konstigt att jag inte tyckte den gick riktigt så bra som den borde

Nu står i valet och kvalet, antingen byter jag kolvringer, fixar topparna och sätter ihop den eller så ökar jag cylindervolymen, byter kam, portar topparna (sånt kan ju balla ur)...
Problemet är att jag inte vet om jag har tid med något sådant projekt nu (bygger ju garage och renoverar hus samtidigt) utan jag kanske måste ta hjälp med trimmandet i så fall. Undrar om man kan hitta någon som fixar detta för en okej peng. Jag får höra mig runt lite...Eller göra själv...Eller...

Motorn isär...
https://rejsa.nu/im/_garage/4609-new_2007-02-24-dsc_1157_ps_mindre.jpg . . . .

Lite delar
https://rejsa.nu/im/_garage/4609-new_2007-02-24-dsc_1160_ps_mindre.jpg . . . .

Kolvringar fans i varianterna som var en del, två delar samt fyra delar Culindrarna verkar dock ha klarat sig bra...
https://rejsa.nu/im/_garage/4609-new_2007-02-24-dsc_1138_ps_mindre.jpg . . . .

Alla ventiler såg bra ut utom insugningsventilen på treans cylinder som var lite geggig
https://rejsa.nu/im/_garage/4609-new_2007-02-24-dsc_1143_ps_mindre.jpg . . . .



Skaffa nya ringar och slå ihop den igen. Det är nästan mars nu och om du har massa annat att göra lär det inte bli något luftande när vårsolen torkat gatorna....

_________________
Markus Ålind
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



Vet att det brukar svida, men hittar du någon som är villig att fixa och skrämma upp din motor
så tveka inte. Om man säger så har du ju chansen nu när motorn är ur....

När jag hade ur min motor så gjorde jag bara en översyn och stoppade tillbax den... Ångra det grymt
mycket.

Riktigt snygg bil du har, väcker riktiga vill ha begär.

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 836



Tråkigt att det finns folk som vill tjänar pengar på det sättet !!!

Det är väl självklart att du ska har en större motor och det är lika självklart att du ska köra bilen på sommaren

Släng ihop en skrotmotor och bygg nåt kul under sommaren.
Min gammal 1600 motor ligger i garaget och vänta på bättre tider (eller på att blir dödat ). Du kan har den billigt - om du vill.

_________________
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Jag tror det blir så att jag köper det som behövs och sedan slänger ihop motorn så jag kan köra HELA sommaren för en gång skull. Om jag bygger en motor vid sidan om så kan jag flytta över dom utvändiga godsakerna som sitter på min motor (förgasare, fördelare, remhjul m.m.).

Din motor är klart intresant, skicka gärna ett PM med mer info och pris.

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Tobbe_A
Åstorp
Här sen Jun 2004
Inlägg: 177



Har en polare som köpt en äkta 356 - 52 som har gått som rallybil hela sitt liv. Nu är det dax att göra den original och supernice.Undrar bara om det är någon som har bra sidor där man hittar lite kofångar och annat smått och gott till dessa. Tack på förhand.

_________________
Thobias "Tobbe" Ahlbin
www.ahlbinsbil.se / www.dnstrading.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 356 Speedster -58 SÅLD
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (35852 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande