Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian". | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23 >> 14 besök senaste veckan (135152 totalt) |
http://www.peugeot-sport-club.com/fo EDIT: Åh, glömde, likviden förutom ev frakt blir substantiellt lägre om ni skriver på i blod att ni kör med gulfärgen och lejonen i naven. Lejonen kan ni påstå är apor om ni blir kritiskt utfrågade.... _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Var det något att spara på eller ska det skickas till tippen? _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
ok Så mycket trevligare att bara dokumentera vad som finns än att behöva vara så osympatisk och köra bildelar till tippen Hörde med en volvokunnig i garaget och enligt honom fanns det motorer och prylar från B18, B20 och B21 i en salig röra. Han är där på lördag så då får han hjälpa mig gå genom bråten. _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
oja finns hur mycket som helst till B18 - B20 Alu toppar tex o dessutom går det o sätta dit twincam toppar från andra bilmärken utan allt förstora problem
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||||
Hur går det med det heta tipset om att limma dit några gamla fimpar i det alltid öppna askfatet?
Coolhetsfaktor 10!!! Det går ju att ta orökta cigaretter och behandla dem lite så att de ser använda ut så att ni slipper den värsta stanken _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Har för mig att någon av motorerna i garaget ska besitta en alu-topp. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Blir du ledsen om jag städar av din plats från dessa prylar, eller gillar du att trängas med röda block? _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
[publikt PM] Skulle vara om jag konventerar till en 4-5st Bxx i bilen istället för 1st xu9j4z, men jag skulle nog inte trivas då (Bilen är öppen, så den går att flytta, bromsarna ligger på lite iofs, men med våld så går det nog bra, vill du ha nycklar så den går köra ut så går det nog lösa på riktigt PM, jag åker till GBG ikväll [/publikt PM] _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Vi fick inget gjort före Barkarby så jag var där och lutade mig genom banan.
Här är tre bilder som Cedric tog på Lazzat RS på Barkarby den 30/7 Jag tror att falk har grottat vidare i fjädrarna och har kanske monterat dem med? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Nu har gubbarna lekt mekaniker och hårdare flädrar sitter på plats.
Betydligt styvare med de nya fjädrarna. Det blev lite rallystuk. Den behöver komma närmare backen men då behövs det drop-stops. Det får blir nästa projekt. _________________ |
||||||||
Vilka fina gubbar (måste bero på fotografen). Efter en mycket kort utvärdering så inser vi att vi skulle satt på de hårdaste fjädrarna vi hade att tillgå (tack för alla fjädrar Johan!). Nu är bilen rallyhög fram och inte alls så hård som vi hade hoppats på, men säkert 5 ggr hårdare än förut. Uppträdandet är i alla fall 100 ggr bättre. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Dax att skriva nå't i den här tråden tror jag bestämt.
Den lilla Hånglian blev mycket hanterligare med de nya framfjädrarna. En smula mer understyrd, men antagligen är balansen nu betydligt mer anpassad för banåka. Återstår att testa. (Jag var bra sugen på att köra Hånglian på Sviestad häromsistens...) Dock är bilen lite för hög fram. Ett varv eller så måste bort från framfjädrarna. Det kräver begränsning av utfjädringen vilket ska fixas så småningom. Nästa steg i förädlandet blir antagligen ny lack, både in och utvändigt. Ett frö har börjat gro hos delar av besättningen. Vi har börjat fundera på att i början på nästa säsong ge Hånglian ett riktigt elddop i form av en resa till räserbanornas moder... om det verkligen blir av är väl inte riktigt klart ännu men lite glada tillrop från rejsakollektivet förbättrar ju naturligtvis oddsen. |
||||||||
Självklart ska den till Ringen! Vilken höjdare! Nu är det ju bara att se till att man kan åka dit samtidigt! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Vi har ett fåtal kriterier för modifikationer av denna vagn, modifikationer kan komma att diskuteras om nedanstående är uppfyllt:
1. Hånglian blir snabbare i konbana 2. Hånglian blir snabbare på bankörning 3. Det är gratis 4. Det stämmer med vår livsåskådning för tillfället. Avsteg från nummer 3 kan göras om nummer 1 och 2 är mkt förstärkta och priset inte går emot nummer 4. Vi kan även betala med motprestationer i form av föreläsningar, evenemang, åkturer i Hånglian, garagebesök, konsultationer, åsiktsspridning, livsstilscoachning, produktplaceringar samt kanske det mest förmånliga: utelämnande av dessa aktiviteter i utbyte mot garageöl. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian". | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23 >> 14 besök senaste veckan (135152 totalt) |