Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-04-10 Prova På Banåka Sviestad | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (12726 totalt) |
Pratade just med en kompis som bor i Frankrike de hade dB gräns på 105-110dB på sina trackdays |
||||
Tankade upp ett körpass fördelat på två filmer. Bild och ljudkvalité är rätt kass men kanske någon tycker det är skoj att se iaf.
Del I: http://www.youtube.com/watch?v=U6xdV Del II: http://www.youtube.com/watch?v=r-MhX |
||||
Tjena! Sjysst film där sist. Bra klipp och grepp i Clion tycker jag! Lite nöjd med att mitt skåp va med i båda filmerna...
Är det nån mer som har några bilder/film på min 9-3 Aero Sportcombi? Enda saaben på banan vad jag såg! Mvh. Rikard _________________ Rikard Cederblom |
||||
|
||||
Snygg körning Mårten!
Jag har för det mesta gått ner till tvåan inför första kurvan men det är kanske mer optimalt att ligga på trean och växla inför andra kurvan som du gör istället. Imponerande klipp i Skodan! /Jonas _________________ Jonas Eriksson BMW 330Ci -00 Renault Clio Sport -00 |
||||
Tack Angående växlingen i esset har jag inte hört någon annan som gör som jag. Å andra sidan har ingen av de instruktörer som åkt med mig sagt något om det trotts att jag bett dom att att vara superpetiga. Men jag tycker att det blir så våldsamt högt varv om jag ska ha den ingångshastighet jag vill ha och gå in på tvåan. Gå hela kombinationen på trean som jag vet att vissa gör tycker jag känns allt för segt ur andra böjen. Man har ju inte octavians 500Nm direkt EDIT: Under de sista passen på dagen struntade jag i att gå upp på fyran på rakan + innan chikanen uttnyttjar instället mitt höjda varvstopp och drar nästan hela vägen. Känns inte som det tillför något att kasta i 4:an i 2sekunder för att sedan växla ner. Bättre att istället koncentrera sig på att få till en exakt bromsning + turn in. Det är iaf min amatör analys (Bäst att börja komma med ursäkter nu när folk tydligen detaljstuderar ) |
||||
Jag gör en sån där tvåsekundare på fyran både på rakan och innan chikanen men har inget förhöjt varvtalsstopp dock.
Börjar väl bli dags att köpa en performancebox och börja analysera. _________________ Jonas Eriksson BMW 330Ci -00 Renault Clio Sport -00 |
||||
Ja igentligen skulle man göra det. Din bil är ju annorlunda växlad än min så du borde klara att gå trean hela vägen på båda ställena trotts att du inte kan varva lika högt. Sen om man skulle gå i varvstoppet någon gång är det knappast i hela världen. Det är inte så dumt att filma faktiskt, dels kan man plocka ut lite halvexakta varvtider. Sen ser man sina misstag rätt så bra också. |
||||
Själv åker man trean genom esset och torparn, ut ur torparn skulle man helst ligga 1000rpm upp för att få riktigt klipp ut ur svängen, men på tvåan ligger man på för högt varv och man får växla direkt ut ur svängen istället.
Kommer skicka upp lite driftbox-logg till forumet. Har jämför lite med forumägarens varv då vi åkt ungefär samma tid. En del skillnader i loggarna, även om mycket är väldigt likt. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Ja men det slutade inte så jätte bra precis.. Drog om honom på sista passet, såg i backspegeln när han var påväg ut ur esset, noterade vit rök och tänkte åker han och driftar med den där bilen Varvet efter när jag kom in i esset såg jag direkt att det var blött och väldigt halt = glykol. Sen stod bilen där en bil längre bort i ett rökmoln med kylvatten pissande ut under hela bilen. Med tanke på mängden vatten bör det nästan varit ett slangbrott av något slag. Men det kan nog ha blivit en dyr historia, har förstått att aluminium toppar slår sig lätt när de kokar.
Vad maxar M3'an på tvåan, trean och fyran? |
||||
Den var ute några varv i slutet av dagen. Hade hyfsat bra fart tycker jag. Men stämmer som Dignell säger. Den stod kvar när vi åkte hem, var en rejäl pöl under, hoppas det inte hann bli för varmt Den såg annars riktigt fin ut, gillar den 7-seriegeneration. Speciellt efter faceliften och i svart som denna var. _________________ Klas Eriksson Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm |
||||
Trevliga filmer Blir inte ett dugg sugen på att köra Kunde tyvärr inte komma, då jag körde flyttlass hela påsken... Tycker du hade bra flyt i körningen. Skodan var riktigt brutal... _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
Bra film! Det är vi jag som blir omblåst av dig (vw Vento) Bra att du filma. jag såg att min bilen uppfördesig lite konstigt i vissa partier. ja hade justerat hjulvinklarna lite inför körningen. tykte att det funka riktigt bra, bra grepp i kurvorna. Ja menar med det material man har kan man inte förvänta sig så mycket. Bilen är ju i prinsip orginal. Man åker ju inte skoda med 450hk och stenhård fjädring ( Är förmodligen påkostan ett antal nollor mer en vad jag har plöjt ner i bilen..) Jävligt avvänsjuk "vill ha" _________________ Thomas Björk |
||||
Här kommer en till film. Snart så lägger jag upp en till.
Farsan filmar bakom Emils Clio. http://www.youtube.com/watch?v=g5DjE _________________ |
||||
Tog drygt 130 bilder, lade upp dem här:
http://amoz.mine.nu/~amoz/race/Svies Vill ni ha något i originalstorlek så säg till. Mvh /Johannes _________________ Johannes Flodeby Porsche 924 N/A -80 SAAB 9000 2.3T -93 |
||||
Här kommer ytterligare film från Nicke...: http://www.youtube.com/watch?v=JA7Ew Jag försöker med Lenas standard ShoppingClio desperat hänga på Mårtens 195-hästars Clio med all tricked out Bilsteinchassi. Helt hopplöst. Mårten är bara för snabb... Lägg märke till hur Farbror Falk tom missar en växling till fyran på rakan i sin iver att haka på Mr.GodSpeed. |
||||
Du är allt en riktig retsticka du. Jag får väl bjuda på att bli ironiserad över. Ang. växlingen så kommer det kanske med åldern. Lätt att missa när reumatism och gråstarr börjar sätta in på allvar. |
||||
Eftersnack 2009-04-10 Prova På Banåka Sviestad | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (12726 totalt) |