Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 med M3 breddning, bur osv - SÅLD
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15   >>
5 besök senaste veckan (125354 totalt)
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
ok, detta är lite vad som hänt dem senaste dagarna:

Började med att köpa en del prylar. Från Mekonomen köpte jag 5 liter underredsmassa, roststopp, blank vit för närmare 600 kr.

Från Biltema blev det något som hette dampapp bitumen (det är en tunn gummiliknande matta för att minimera vibrationer) för 50 kr och en "lastspännare" med 2000 kg's styrka till motorlyften för att minimera risken att man skulle tappa en motor
Den gick för 120 kr.

Sen har jag beställt bultar/skruvar från BMW till växellådan och vattenröret.

I garaget har jag dock inte hunnit med mycket senaste dagarna, har haft mycket annat pyssel för mig.
Men jag håller på att passa in dem nya motorfästena. Lite speciell konstruktion då det innebär att motorfästena ska fästas längre bak på motorn (=motorn ska komma längre fram än i en M5). Den ena sidan som visas ned är klar, den var lätt att jobba på. Till höger om det nya fästet är original fästet på originalpunkten.

Den andra sidan är däremot mycket bökigare, ont om plats och en del saker som måste tas bort och sättas tillbaka igen för att få dem på plats. Återigen med gamla fästet kvar:

Sen har jag lagt roststopp på takbalken som ska tillbaka och sen blir det färg på den då det är svårt att få den snygg när den sitter på plats där i taket sen.


Förövrigt fyllde jag 19 bast igår vilket innebär att baksmällan är ett faktum, men jäkla vilken kul kväll det blev

Till råga på allt fick jag en present som ni kommer gilla lika mycket som jag, ett bidrag till en ny kamera! Så ska ta och fixa mig en systemkamera och börja ge lite högklassiga bilder här

Nu ska jag iväg och träffa lite polare igen men på måndag lär det börja hända lite i garaget som vanligt :P
So long!

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97



Då får man grattulera.

Personlig så tycker jag är det är skitroligt att kolla på riktigt bra bilder.

Trevligt projekt för övrigt!

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Jimmyoberg skrev:
Då får man grattulera.

Personlig så tycker jag är det är skitroligt att kolla på riktigt bra bilder.

Trevligt projekt för övrigt!


Man tackar

På den punkten är vi två! Med den nuvarande kameran innebär det att man ibland måste stå och slå på den i upp till 5 min innan den bestämmer sig för att ge upp och lyda, det kan avskräcka en lite att ta mycket bilder

Kul att ni följer mig!

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Detta kommer bli en mastig update!

Har haft polaren med mig båda söndag och idag, måndag, och jagat på mig så jag har sprungit runt som en leopard. Det vi sysslat med är att måtta in motorn och provmontera "allt". Så här kommer bilder och text från våra kvällar ihop

Först var det fästet på ena sidan. Tog cirka 1-2 timmar att dels rensa bort allt som var ivägen för att ta bort det gamla fästet och sen att få dit det nya.

Sen gjorde vi som så att vi satte tillbaka dem gamla motorkuddarna så vi hade något att måtta mot och slängde upp framvagnsbalken igen (ett steg två steg bakåt va? : )

Denna bild är tagen från första försöket att få ned motorn. Jag tror vi både blev förvånade hur trångt det var. Den ligger emot torpeden på baksidan och som ni ser är det bara någon halv centimeter till godo framtill.

Väl nere (efter att ha rispat upp många fina repor och dragit en oändlig mängd bucklor på mina fina torpedvägg) så var det ju en bit kvar innan det där skulle matcha.


Jahapp, efter lite kliande på skallen så drog vi upp skiten igen och gick lös med tunga artelleriet. Torpeden fick smaka hammare och slägga men jag hoppas den har lärt sig en läxa nu! Samtidigt som det hända tog vi loss alla delar som var ivägen för att den skulle hitta sin plats. Dessa var delarna jag rekommenderar att ta bort när motorn ska ner: Kopplingen (går bra att montera på när motorn är på plats), Vattenpumpen, Generatorn och sen den där "kopparfärgade" saken som var nåt med AC kylning och den kommer inte hitta tillbaka på motorn (Sparat 15 kg där också, jippie : ).

Tillslut hittade motorn sin plats, åtminstone hyffsat :P

Den kommer inte hela vägen ned till kuddarna pga. att oljetråget tar i framvagnsbalken. Någon som vet om man måste byta oljetråg får gärna höra av sig!

Så här ser det ut med motorkuddarna, den kan bara ligga på en motorkudde åt gången då den ligger snett på framvagnsbalken. Givetvis blir det nya/annorlunda motorkuddar senare.

Tillslut fick jag hem polaren ikväll (yeay, äntlingen kan man återgå till snigeltempot : )

Då passade jag på att städa upp garaget lite. När det var gjort förfinade jag min takbalk jag jobbade på tidigare genom att kapa av dem "utstickande kanterna", ni ser skillnaden om ni tittar på tidigare bilder. Sen blev det att måla med blank vit så nu är den färdig att sättas tillbaka.

Sen bjuder jag på en avslutningsbild. Var lite stressad då jag inte ville stå och mysa i regnet allt för länge där utanför porten, vilket syns på bilden men blev nästan lite flashigt


Är en del annat som hänt, köpt lite prylar och så men de tar jag imorgon förhoppningsvis. Nu är jag hungrig och trött :/

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Här kommer uppföljningen då!

Idag var farsan med mig så vi började med att fixa motorkuddar i rätt längd och det gjorde vi enklast genom att borra hål i lite träbitar med rätt mått så den ena kudden blev 60 och den andra 50. Med det gjort så sänkte vid ned motorn igen (för 126:e gången perhaps) och undersökte lite och konstatera att det tog fortfarande i men det var bara styrstaget som tog i.

Så vi lyfta ur motorn igen och började sänka ned styrstaget 5 mm genom att bända det undre fästet till styrstaget med en tång och sedan använda brickor som distanser ovanför styrstaget som på bilden (bara att brickorna givetvis ska vara överst.

och då blev det såhär med styrstaget monterat och det är nu i liknande höjd som framvagnsbalken men inte riktigt. Hoppas detta inte fuckar upp nåt med styrningen bara!

Sen lyfte vi ned motorn igen och testade igen (satan vad snabbt det går att få ned motorn nu, går på 1 min utan att den tar i någonstans). Tyvärr är det fortfarande liten touch på styrstaget men det kan förklaras med att motorn lutar lätt frammåt och att vi inte är säkra på vilken sida 50 respektive 60 mm's kudden ska ligga för det tar bara i på ena sidan.

Vi slutade iaf där och ska fortsätta genom att montera på växellådan som förhoppningsvis ger rätt vinkel.

Såhär snygg har iaf min torpedvägg blivit. Ser ut som 100 bin har blivit galna och stuckit den
Den får snyggas till senare.


Sen hade jag köpt lite prylar som jag sa igår. Först och främst har jag köpt lite bultar och muttrar från BMW till växellådan och vattenröret för att dessa skulle kunna monteras, dem gick på 200 kr.

Sedan har jag vart och köpt lite motorporr från Realcar's utförsäljning i hägersten i söndags. Den innebär att jag fick 40% rabatt

Så köpte mig en fin Sparco-ratt jag trånat efter för 1258:- och 2 st kolfiber emblem för 418:-. Sen blev de ett par sparco vantar för att få fint grepp om ratten

Det innebär att jag med tidigare utgifter inräknat lagt 35009 kr på detta projekt i dagsläget, kul info
Avslutar med en bild på min nya älsklingsprylar

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Dem senaste dagarna har varit riktigt hemska. Har gått från ren frustration till uppgivelse. Har börjat inse att den där motorn inte kommer sätta sig på plats utan att en rejäl fight.

Ska börja från början:

Tog ner framvagnsbalken och hissade ner motorn så jag kunde lina upp växellådan med hjälp av min montörsvagn. Efter dåliga försök i en dryg timma kom farsan ned och hjälpte mig så vi började med en skruv och ryckte runt lite.

Tillslut hamna motorn centrerad med drivaxeln på växellådan och vi kunde dra dit resten av skruvarna och då var min tanke att det värsta skulle va över. Hissa upp motorn, dra dit framvagnsbalken och släppa ned och se hur de ser ut... Yea right


Först och främst hade motorn lagt sig snett i banden, dvs ena sidan var längre ned än den andra (och det med råge) så igår fick jag ägna iaf 3 timmar åt att försöka få den rakt igen men utan någon vidare framgång utan att jag hade blivit rejält förbannad. Det här har varit en vanlig syn:

Palla upp och släppa ned, gång på gång alltså sen har den tillslut hamnat rätt men fortfarande så tog den i torpedväggen nu med växellådan så mycket att vi inte fick motorn på plats på kuddarna.

Jahapp, då blev det att släppa ner framvagnsbalken igen och motorn för att slå mer. Upp igen med framvagn o allt för att inse att "där tar den också i...". Man skulle kunna tro att man vart nära det ser ut såhär:

Men sanningen är att vi var långt bort. Efter att ha hissat upp och ned framvagnen och motorn alldeles för många gånger (såpass att kroppen är redigt mör) så lyckades vi tillslut få den att matcha på motorfästena och glädjen var total. Speciellt när man nu ser att styrstaget har 5 mm's spelrum ungefär.
Annat kan man säga om torpedväggen


Nu är problemet bara att motorn ligger 1 cm mer åt förarsidan än passagerar sidan. Den måste centreras sen måste vi fixa en vagga och fästen till växellådan. Det är svårt att se på den här bilden men växellådan tar emot plåten till vänster medans det är ca. 2 cm till godo på andra sidan.

Såhär ser det ut annars. motorn ligger helt på motorkuddarna där framme och växellådan är upppallad som demonstreras på bilden över.


Vart ett par riktigt hemska dagar detta. Det är milimetrar man spelar på lite överallt. Om någon får för sig att klanka ned på min arbete så bör ni vänta ett par dagar annars gör ni det på egen risk

Någon som vet föresten om man kan sätta kylaren utanför ramen i fronten?

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Jontelinlugg
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 264



Vore det inte klokt att skära ut torpedväggen eller delvis, skjuta in motorn så mycket som behövs och bygga en ny torpedvägg
efter inpassningen av motorn. Skulle tro att vägghållningen nog mår bra av att motorn kommer längre in också - tung pjäs i nosen....

Bara en tanke....

Keep on working

_________________
Frederik Svensson

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336

BMW 320IK-88 E30 sommarbil
BMW 120i-09 E81 vardagsbil
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1105



Mycket trevlig läsning thumbs up

Jag frågade mig faktiskt själv idag medans jag provmonterade min M50 i E30n och tyckte det var dåligt med plats, "Hur faaaaan gör folk som monterar M5-motorer i dessa bilarna??!?!"

Föga visste jag ju att jag skulle få ett svar så snabbt

Kämpa vidare och lycka till!

_________________
Peter Sternersson
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Peter_1982 skrev:
Mycket trevlig läsning thumbs up
Hur faaaaan gör folk som monterar M5-motorer i dessa bilarna??!?!"



Tänk då på han i göteborg som har klämt ner en M5 V10 i sin M3E30 utan att göra åverkan på karossen


Tänk nu även på att inte flytta ner styrväxeln för mycket då blir det bumpsteer.

Armarna till styrväxeln ska löpa parallet med länkarmarna det brukar det inte bli när man sänker ner den.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
oj, på den här sidan har det varit action! Kul att se lite respons

jontelinlugg skrev:
Vore det inte klokt att skära ut torpedväggen eller delvis, skjuta in motorn så mycket som behövs och bygga en ny torpedvägg
efter inpassningen av motorn. Skulle tro att vägghållningen nog mår bra av att motorn kommer längre in också - tung pjäs i nosen....

Bara en tanke....

Keep on working


Har också lite tänkt på det men har blivit nedröstad av mina kompanjoner (farsan o meckpolaren) och det kanske är lika bra. Killen med V10 har ju sin motor över hjulen som dem säger nedan och enligt honom så funkar det rätt bra så jag får tro på honom

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Peter_1982 skrev:
Mycket trevlig läsning thumbs up

Jag frågade mig faktiskt själv idag medans jag provmonterade min M50 i E30n och tyckte det var dåligt med plats, "Hur faaaaan gör folk som monterar M5-motorer i dessa bilarna??!?!"

Föga visste jag ju att jag skulle få ett svar så snabbt

Kämpa vidare och lycka till!


Allt går med lite våld och vasselin sägs de ju

Vasselin vore kanske inte så dum idé att använda sig av när motorn ska ner efter lackning

Man får tack för stödet

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
Peter_1982 skrev:
Mycket trevlig läsning thumbs up
Hur faaaaan gör folk som monterar M5-motorer i dessa bilarna??!?!"



Tänk då på han i göteborg som har klämt ner en M5 V10 i sin M3E30 utan att göra åverkan på karossen


Tänk nu även på att inte flytta ner styrväxeln för mycket då blir det bumpsteer.

Armarna till styrväxeln ska löpa parallet med länkarmarna det brukar det inte bli när man sänker ner den.


Nää vet om det där med styrväxeln. Fick höra att att det kan funka med motorkuddar som är 60-60 då kan jag flytta tillbaka styrväxeln iaf. Ska ut och testa inom kort

Usch vad det är mycket som ska tänkas på när man bygger bil

Tack för tipsen gott folk, keep em coming!

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
ok, en liten update här då: Jag är bakis...




och en lite seriösare update kommer här:

Det visade sig att kardanens infästning mot vad jag tror kallas hardyskivan är för liten som demonstreras nedan. Antar att den får bytas sen när ihop monteringen börjar, kardanen behövs ändå kapas.

Såhär ser det ut annars, växellådan hålls där den är nu för att motorn tar i torpedväggen när lutningen blir mer än såhär (inget problem som jag ser det då lutningen inte ska vara sådär mycket)

Sen har jag varit och köpt mig en Sony A200 (en systemkamera med andra ord ; ) som jag lekt med dem senaste dagarna. Är dock fortfarande rätt värdelös som fotograf men man lär sig... Lyckades iaf med att ta en annorlunda vinkel på bilen då man får mer vidvinkel med denna kamera o objektiv.

och lite mer garage (ursäkta bildstorleken ni som sitter på små skärmar)



Var ute lite i fredags och rensa dock bort allt från högerhjulhus bak, behöver någon nåt med bränsle påfyllningen att göra så hojta till för snart är dem på sopen.

Rent och fint i hjulhuset


Har varit rätt dåligt med action senaste dagarna när man fått sig en ny leksak (kameran) och ogillar arbetet just nu :P
Men ska bara labba lite mer med motorkuddarna och förhoppningsvis få lådan centrerad då sen ska skiten ur igen så man kan börja med underredet.

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Jahapp. Efter mycket om och men kom vi fram till att det är 60-60 mm's kuddar jag ska satsa på. Gärna i gummi så att man kan lina upp drivlinan perfekt. Tror det ska bli rätt bra.

Sen åkte motorn ur äntligen och titta så fint det blev...

Torpeden mår också bra


Sen skulle vi gå vidare och nästa steg är att börja slipa underredsmassan men för att komma åt var vi tvugna att göra något med placeringen. Första tanken var att vi skulle lägga bilen på sidan bara på en madrass men farsan var inte så säker på hur vi skulle göra för att den skulle ligga kvar på sidan utan att tippa så vi gjorde det lite enklare för oss. Vi hissa upp den med motorlyften i röven bara med fronten på en trave däck och sedan säkra med en planka.

Jag vet att folk har haft komplikationer med hydraliska motorlyftar och domkrafter tidigare så jag kontrollerar och säkrar om varje gång, var bara lugna

Såhär ser det ut alltså, håll i hatten

Högre än sådär kommer den inte



Vi lyfte upp den sådär igår och idag har jag ägnat mig åt att rensa bort soppaledningar, bromsrör, värmeskydd, ledningshållare med mer för att den ska se ut såhär. Bara börja slipa imorgon

Sen har jag städat upp lite ikväll och skyddat allt som inte ska ha underredsmassa på sig


Känns riktigt kul att komma framåt igen och börja med nåt där man får se resultat. Plus att man slipper använda skallen så mycket när man slipar, går mycket bättre för mig då

Fortsättning följer...

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Uppdaterar lite emellanåt för att ni inte ska tro att jag ligger på latsidan

Har satt igång och slipat för fullt och det funkar rätt bra, är slitsamt i längden men kommer bli bra.

Såhär såg det ut när jag började

Mycket slipande senare resulterade i en hel rök, damm och en trasig vinkelslip. Löste dock vinkelslips problemet genom att gå tillbaka med den och fick en ny utan konstigheter, tummen upp biltema!

Spana röken va, detta var efter jag vädrat första kvällen

Köpte mig också en schysst lampa från Clas ohlson för 130 spänn, den är värd sitt pris ett par gånger om. Underbart med bra ljus och en del extra värme såhär inför vintern!

observera det där är taget efter sopningen ikväll, brukar inte va sådär trevligt. Och det är absolut inte jag som skitat ner väggen sådär

Såhär långt har jag kommit nu. Har bara tagit söndagen ledigt annars har jag kört minst 3 timmar per dag, det går snabbare än vad man tror. Helt klart värt att lägga en vecka på det här tycker jag!

Har hittat 2 otrevliga överaskningar såhär långt. Här har vi nummer 1... Är den klassiska E30-rosten runt gaspedalen som letat sig igenom golvet. Båda ska givetvis åtgärdas!

Sen har vi nummer 2 som är vid ett fäste till något ovanför bakvagnen där det också rostat igenom som ni ser på bilden här. Annars är det bara lite ytrost jag hittat som börjat gro men överlag är den i bra skick och dem rostlagningarna som gjort av tidigare ägaren verkar hålla klassen, det tackar vi för

Dem senare av bilderna är tagna ikväll så hit har jag kommit nu

Detta är massan jag fått bort, allt som allt tror jag det finns möjlighet att massan skulle kunna fylla en hel ica-påse


So long... Vid nästa update ska jag va klar med slipandet iaf

_________________
Jesper Henriksson
Citera
plexxi
Strängnäs
Här sen Okt 2007
Inlägg: 7



Härligt att se !
Vad har du för nåt när du tar bort underredsmassan? Roterande stålborste?
Tänkte göra samma operation på min 635:a vad det lider.

_________________
Martin Sundberg
Bmw 635 Csi -84
Bmw 530i -06
Honda CRX Vtec -90 (spårlöst borta..)
Citera
Jörgen Bäck
Nygård
Här sen Jul 2008
Inlägg: 527



Hej där

Har kikat igenom tråden lite och
du verkar ha ett bra tempo,
det gillar vi

om du håller farten så kanske det blir
någon banträff nästa år då vi kan synas

_________________
Mvh
Jörgen Bäck
BMWSC #666
racebimmer666@hotmail.com
BMW 325i-93 TrackDay Toy
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
plexxi skrev:
Härligt att se !
Vad har du för nåt när du tar bort underredsmassan? Roterande stålborste?
Tänkte göra samma operation på min 635:a vad det lider.


Härligt att någon ser på det

Precis, är roterande stålborste på vinkelslipen jag kör med. Finns ett bra och prisvärt paket på biltema (art nr. 20-850), ta 2 sådana paket så är du hamn efter en hel del slipande och spagetti armar

Lycka till!

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Jörgen Bäck skrev:
Hej där

Har kikat igenom tråden lite och
du verkar ha ett bra tempo,
det gillar vi

om du håller farten så kanske det blir
någon banträff nästa år då vi kan synas


Bara hålla tummarna att det ska flyta på smidigt, vill få köra lite nästa säsong

Ser fram emot att få gasa med dig

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Det var ett tag sen ni fick något att titta på så ska bjuda på lite "godis" åt er

Har nästintill blivit klar med slipandet, är mest knepiga ställen kvar som jag inte kan komma åt så kommer bara ta färg och måla över där så att det ska hålla samma nyans sen. Innan det ska komma på ny underredsmassa så ska jag dock rostlaga och lägga igen alla andra hål som inte ska vara där :P

Här kommer lite bilder på hur det ser ut där under nu.




Dem senaste två dagarna har jag alltså börjat laga rosten. Går ju sådär... 2 plåtbitar dit "punktade" på 2 dagar. Snacka om effektivitet!

Ni kommer få se mycket snygga "fogar" från mig framöver, akta er bara!


Finns inte så mycket mer att säga, jag försöker gneta klart svetsandet o rostlagandet så ska vi komma in på lite roligare grejjer, t ex. breddningen!

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Länge har ni fått gå i iver väntan och undran över vad fan jag håller på med egentligen. Låt mig nu lugna era nerver med en uppdatering modell large

Som ni kanske ser jag lagt en del energi på att lära mig svetsa men som det syns så är framstegen väldigt måttliga


Men efter det där så gick jag och köpte mig en svetshjälm med automatisk avbländning för 900 riksdaler på Jula så att jag skulle kunna använda båda händerna när jag svetsa och slippa hålla på att fälla upp o ner skiten hela tiden under bilen (=ont om plats). Förhoppningen är att bra verktyg ihop med dålig svetsare = halvdugliga fogar


Köpte även 2 nya enliters flaskor gas för närmare 500 så nu borde jag ha för att klara mig ett tag. Sen kommer morsan idag och säger att Jula ska ha 50% på allt nu... Livet är för underbart :|

Hur som helst, igår beslutade jag mig att avsluta slipningen av underredet så jag kunde städa upp lite i garaget. Sagt och gjort, vaknade 12 och var ute i garaget runt 1 sen var jag bosatt där hela dagen fram till kl. 1 på natten med undantag för middag. Hejja Jesper!

Förminskade sliprondellen ganska bra eller vad sägs?


Så detta är vad jag fick bort... (för mycket ångor gör att man vill börja ta fina bilder på underredsmassa )


Allt som allt lyckades jag fylla en hel matpåse, och den var inte lätt kan tilläggas.


Sen blidde det städning, thank god för grovdamsugare!


Lite mer bilder på mitt jobb. Nu ska jag rostlaga dem få hålen jag hittade sen ska jag rengöra underredet med thinner och sen blir det att smeta dit ny massa.






Klockan blev som sagt en del


Har köpt lite mer prylar som jag glömt att visa här också.
Var och rensade rent hos bruzze förra veckan och hittade en kylare, kortad och förstärkt kardan som borde passa hyffsat, och en elfläkt samt slutligen en ny och fräsh hardyskiva. Detta fick jag för 4500:-

Hitta också ett original grenrör som jag fick nerskickat till mig för 1100. Underbart när man ser pengarna flyga iväg. Lite bilder bjuder jag på, som vanligt.




Hittade en rätt intressant detalj på bilen också. Guld fogar, kan det bli mer bling?!?
Någon som vet varför det ser ut sådär?


Räknade ihop mina omkostnader ikväll igen och ja, 40600 spänn spårlöst försvunna. Vackert!

En standard avslutningbild igen då. Kommer städa rent lite bättre nästa gång jag ska ut. Idag blev jag runt hunsad på båtmässan så orken är liksom borta för att göra nånting alls :P


Ska försöka hålla lite bättre mellanrum på uppdateringarna nu när man börjar komma in på lite roligare områden igen. So long!

Ps. till er på rejsa... Har börjat kika på olika hjulupphängningar (coilovers, fjädrar, dämpare mm) men fattar inte speciellt mycket. Ni som har bättre koll sånt där kan väll vara gulliga och förklara lite för mig hur man ska fästa coilovers, vad som ingår, bra alternativ o sånt? Skriv på vad ni vet om ämnet kanske ni gör mig lite smartare

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 med M3 breddning, bur osv - SÅLD
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15   >>
5 besök senaste veckan (125354 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande