Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 Turbo
<<   1, 2, 3, 4, 5
2 besök senaste veckan (41983 totalt)
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698



johankihl skrev:
Ok. Tänkte skippa servo nu då det är så trångt till insuget med vakuumservo. Testar nog antingen någon form av bromsvåg och matchar mot mina ok. Jag har någon form av Svarta Porsche 4-kolvs ok i fram som jag inte vet vad de kommer ifrån. Har gamla Boxter svarta ok?


Då har du nog samma som jag hade innan. Om du kör Wilwood så rekommenderar jag 0.525 på framkretsen och 0.8 på bakkretsen. Det kommer bli kalas!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



johankihl skrev:
AL skrev:
johankihl skrev:

Jag är rädd för bilen varje gång jag tar en tur i den, pulsen ökar och adrenalinet gör att man skakar.


Det är min högsta dröm...


Det är fantastiskt att ha uppnått målet och att det är möjligt, men faktum kvarstår att det är rädsla inblandat nu. Att få plötsliga kast på bakvagnen i över 200km/h är allt annat än trevligt Kom och provåk så förstår du


Har läst lite i tråden då & då. Roligt projekt, älskar E30 M3 & dess former. Kan bero på att jag har en bil med liknande former...

Förstår vad du menar med okörbar då jag, efter att ha kört quattro sedan 10 år, byggde om racebilen till RWD (tillfälligt) Spelar inte så stor roll vilken växel man ligger på då laddtrycket kommer. Allt annat än breda banor blir väldigt smala när bakhjulen börjar spinna & rumpan börjar fara.

Att skillnaden skulle vara så enorm kunde jag inte tro, men sparken i arslet när laddtryck kommer & grepp finns på alla 4.....obeskrivlig.... Kanske vore nåt?

lycka till till projektet thumbs up

PS. Jag har monterat en likadan universal bromsvågsbox som den nedan & det funkar klockrent. Jag letar dock mindre HBC fram respektive större bak. Har i dagsläget 0,625/0,75 men även det funkar, om än lite hårdtrampat över framaxeln. Men mycket vettig & fungerande lösning enligt mig DS.


_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 537



johankihl skrev:
Ok. Tänkte skippa servo nu då det är så trångt till insuget med vakuumservo. Testar nog antingen någon form av bromsvåg och matchar mot mina ok. Jag har någon form av Svarta Porsche 4-kolvs ok i fram som jag inte vet vad de kommer ifrån. Har gamla Boxter svarta ok?


Boxster utan S har gråeloxerade ok med artikelnr som börjar på 986. Borde väl gå att googla på hela nr på dina ok.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330





Cammo skrev:

Då har du nog samma som jag hade innan. Om du kör Wilwood så rekommenderar jag 0.525 på framkretsen och 0.8 på bakkretsen. Det kommer bli kalas!


Vart fasen hittar du dessa storlekar? Jag har sökt men hittar varken på Wilwoods sida eller på diverse ställen där man annars köper dessa hjälp.

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698



http://www.motorsportshop.nu/epages/motorsportshop_nu.sf/sv_SE/?Object . . . .

Det jag skrev är vad som är ingjutet på Wilwood. Det är ju tum storlek. Jag harv 15.9 och 19.05 i mm storlek.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Cammo skrev:
http://www.motorsportshop.nu/epages/motorsportshop_nu.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/motorsportshop.nu/Products/260-608/SubProducts/260-6087

Det jag skrev är vad som är ingjutet på Wilwood. Det är ju tum storlek. Jag harv 15.9 och 19.05 i mm storlek.


tack, kalas. Men nu när jag kikade så har dom som MINST också 15.9 (0.625")...
Kan du ha skrivit fel i ditt tidigare inlägg när du skrev 0.525??

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698



Ja, det gjorde jag. Nu spammar vi inte mer i den här tråden

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 Turbo
<<   1, 2, 3, 4, 5
2 besök senaste veckan (41983 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande