Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 8271 besök totalt |
![]() Så här ser det ut förnärvarande. Ska få hjälp en kompositproffskollega på tisdag att laga det lagom räserbilsmässigt. Kommer nog att lyxa till det med ny gul färg oxo! Edit, smutsen på bilen i övrigt kommer av att dragbilen drog upp en massa smuts eftersom det regnade på hemvägen ![]() Det var premiär för 245/45-16 fram, får plats utan några problem om man har rätt ET på fälgen _________________ Pär Hylander |
||||||
Utustade min hustrus systerson Casper 11 år med kameran, några bilder blev det innan batteriet tog slut. Många av dom lite suddiga dock.... http://w1.430.telia.com/~u43006774/0 _________________ Pär Hylander |
||||||
Hmm, det såg lite mysko ut med styrstagens vinkel etc. Jag är inte helt säker med det känns lite som att Ackermanvinkeln inte blir riktigt bra, dock mkt osäker. om jag tänker rätt så kommer nog en förkortning av styrarmarna att gynna Ackerman. ![]() Föreslår att du lägger upp din bil under "våra banåkabilar" med lite foto på styrgeometrin så kommer det säkerligen fram en hel del bra ideer på hur det eventeullt kan förbättras. Tror oxo att styrstången/knutarna på ett enkelt sätt förbättras lite ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Gjorde en film till Staffan, tror det är hans bil som är med, hoppas att jag inte misstar mig, var inte så lätt att se skillnad med lite risig videokamera...
Filmen ligger nog bara uppe över helgen eller tills Staffan laddat ner den, men så tänkte jag att det kanske finns någon annan som också vill se! Så håll tillgodo! http://69.50.191.5/~dansmia/film/7.wmv (58mb) EDIT: kommer nog inte att knepa ihop en fil om Saab, orkar inte! |
||||||
Måste erkänna att jag har dålig koll på vilka hjulvinklar som är bra mm.... samt att man verkligen är en rookie när det gäller bankörning.
Ackermanprincipen fungerar på bilen, linjerna från lederna framifrån sammanfaller dock lite bakom bakaxelklumpen.... Har dock inte tänkt på det att ackermanprincipen ändras om jag kortar styrarmarna..... Pär: Vad menar du med att styrstången/knutarna är vridna i förhållande till varandra?? Menar du att knutarna på höger och vänster sida på bilen inte har samma vridning?? Bilen har numera utrustats med en catchtank tillverkad av en bit 3" avgasrör.... och det verkar fungera perfekt.... // Staffan _________________ Staffan Lindén Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343 Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight= |
||||||
Ha ha ha... till och med en röd Saab 9000 lyckades fastna på bild! ![]() Hälsa och tacka Casper! ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||
Lite bilder finns nu på Kmsk's sida.
Tog några av dig Pär H. Och lade upp, om detta var ok, annars får du säga till. Mvh Stefan http://kmsk.mine.nu/gallery/bilder/f _________________ Stefan Elg ordförande Klippans MsK Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3) Opel GSi 16v Cab Golf GTi 8v |
||||||
Hej! Sorry, hade missat dit inlägg, men bättre sen än aldrig (om du inte redan kapat ner allt och svetsat ihop det igen ![]() Har själv fått tips om det i denna tråden som handlar om styrningen till min räser. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Tror ändå att det är en god ide att ta några foto på geometrin och lägga upp i tråd här, t.ex under "skruva banbil". Tror det kommer en massa goda förslag inom 12 timmar ![]() Det akteulla i den tråden är detta nedan
_________________ Pär Hylander |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 8271 besök totalt |