| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Roliga/Snabba småbilar
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 8 besök senaste veckan (22189 totalt) |
|
Roliga/Snabba småbilar
Försöker få ihop en lista på "braiga" småbilar, alltså småbilar som funkar bra på bana/slalom och som inte kostar en förmögenhet (därmed faller alla Tommy Kaira, Lotus Eliser och Smart Roadsters bort )
Hittills: VW Lupo GTi VW Polo GTi VW Polo G40 Toyota Yaris T-sport (den borde väll funka bra?) Mini (gamla som nya) Sen kan jag inte komma på några fler bilar? Är det bara jag som har tomt i skallen eller finns det verkligen inga fler svängpotentasmåbilar för vettiga pengar? |
||||||
|
Törs man nämna Clio 172?
Edit: Sorry, jag hajar lite långsamt ... Den finns kvar som CliOSport 182.
|
||||||
|
|
||||||
|
Med vettiga pengar menar jag bilar som går att köpa nya för runt 150lusentappen
Pocker Rocker if I may
Fast äldre bilar som går att köpa beggade bör vara lite mer vettigt prissatta sas. Det känns lite fel att jämföra en BMW M5 från 93 med en ny Toyota Yaris... Och då är juh bimmern ändå billigare i inköp
|
||||||
|
Hittar man en alfasud som inte har rostat bort så är dom grymma. Kostar ung som 1/20 Lupo GTI
Vw Scirocco, Golf GTI första verran. Går nog att slå mååånga nya bilar i konkörning dessa bilarme dlite lämplig upphottning _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Notera att det här gäller bilar som inte är omöjliga att få tag på, en suddis är juh kanske inte världens svåraste sak att få tag på, men en som rosten inte ätit till oigenkännlig
Folkorna hade jag också i åtanke, men jag lät bli att skriva i mitt första inlägg eftersom det skulle vara en aningen "Hej jag heter Andrew och är frälst i VW" tråd då
P.S. Fadern har ägt VW hela livet, men jag är inte frälst i det tyska märket utan ett annat som har svårt med vettiga priser
|
||||||
|
Andrew, du får väl provköra min (eeeh... Lenas) CliOSport vid tillfälle så att du får nå'n referens.
Du får en lätt beggad för en (bra?) bit under 150' . (Står du verkligen ut med FWD?) |
||||||
|
Jag slår ett slag för Citroen C2 1,6 VTR!
Jag har själv skaffat en sådan och är helnöjd! Den har dock bara rullat 200 mil och ej hunnit provas på bana eller konbana... Men den är hur rolig, praktisk, tuff, härlig (ja, superlativen kan fortsätta i all oändlighet!! )
Jag fann ingen annan bil som gav lika mycket för lika lite (pengar). _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
|
VW Golfar (GTI) är ju alltid trevliga
Där kan man ju välja Golf MK1 , MK2, MK3, eller MK4 efter tycke och plånbok. Ja snart kan man väl välja MK5 också Själv var mitt val lätt, en MK1. (Villket lökigt rim! )
_________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 -
|
||||||
|
|
||||||
Det var aldrig fråga om att jag skulle köpa någon
Nej, men jag har blivit påtalad att som nästa bil ska jag bannemig ha en normal småbil som inte snittar 1.0liter/milen, annars uteblir sponsring
Som det ser ut nu kommer bimmern ändå inte vara gatduglig efter slutet av nästa sommar (om den ens överlever den här vintern )
Så jag funderade lite lätt på billiga beggade småbilar, inte en enda kom upp i tankarna
Så då började man fundera om det ö.h.t finns roliga billiga småbilar i dagsläget
Så listan är juh bara av ren nyfikenhet
|
||||||
Men du får juh inte växla själv juh?
|
||||||
Jo det får man väl?
Jag var och provkörde den och Skoda Fabia för några veckor sedan. Cittran var klart roligare men också bullrigare. Båda hade spansk låda. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Spansk låda
Cittran har väll halv-tomat? |
||||||
Spansk låda=Manuel
Cittran jag körde var enligt säljaren den som såldes mest och var det sportiga alternativet.
Får kolla mina papper vilken version jag körde.
_________________ /Anton Lillsund |
||||||
Tyckte kriterierna stämde. Skyll dig själv om du fick svar du inte ville ha
* Pegga 106 oally, Pegga 306 Gti ? _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Pegga 106 Rallye är väll inte direkt lätta att få tag på i vårat avlånga land. 306Gti är väll i likhet med modernare Cliosar inte direkt småbilar
|
||||||
Var det inte i Fifth Gear de testade den mot eh... var det Fabia RS? Där hävdade de att Cittran bara gick att få med paddlarna
|
||||||
Jag är helt 100% säker på att jag växlade själv med vanlig spak. Men dom kanske har valt att bygga på en "F1-låda" på värstingmodellen.
_________________ /Anton Lillsund |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Roliga/Snabba småbilar
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 8 besök senaste veckan (22189 totalt) |