| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
2005 Corvette Z06
|
5752 besök totalt |
|
Har lite svårt för framljusen, de ger en japansk känsla över bilen, inget fel på asiatiska bilar men det är ju en Cheva... Sen tycker jag att bakflygelns rundning förstör lite möjligheten att distinkt måla häcken svart. Den svarta häcken har ju trots allt varit det snyggaste med corvetterna som banbilar.
Fast kul att namnet fortfarande lever, det är inte många bilmodeller kvar nu sedan 50-60-talet med samma namn. Vill ha tillbaka Opel Commodore och Kapitän...
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||||
Det finns få saker som irriterar mig lika mycket som att vissa ser som sin livsuppgift att påpeka att bilder på nätet är justerade i efterhand. Det är rätt vanligt i film och reklamsammanhang att man gör sånt... Stålmannen kan inte flyga! Vad gäller bilen så är moderna Corvette förhållandevis smakfulla på utsidan. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
_________________ Jonatan Hertzberg |
||||||||
|
Animerade är dom definitivt inte. Jag kunde då inte se något som rörde på sig. Givetvis retucherade, men det är alla proffsfoton idag oavsett media.
Möjligen kan bilderna vara renderingar av en 3D-modell, men jag tror mer på kraftigt "photoshoppade" fotografier. språkpolisen... _________________ Mattias Meldert |
||||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
|
||||||||
_________________ Jonatan Hertzberg |
||||||||
|
Lite data om bilen:
2006 Chevrolet Corvette Z06 0 -> 60 in 3.8 sec. Top Speed 200 MPH 2,900 #'s 5.7 #'s/HP Chassis & Suspension development by Pratt & Miller, Aluminum Hydroformed frame produced by DANA - 345/30x19 Rears - 6 piston Front, 4 piston Rear Brake Calipers - Cross Drilled (cast and chamfered) Rotors (possibly Brembo) Engine Development by KaTech To be hand built by new HP Engine Plant LS7 427ci/ 7.0L. 500HP/500 Ft Lbs (512 HP derated to 500HP) - 2 OHV (3 OHV not necessary for target HP) - Raced based CNC ported Aluminum Head with 70cc chambers - 11.0:1 CR - 46 mm (1.81") Titanium Intake valve - 41 mm (1.61") Na filled Exhaust Valve - 104.8 mm Bore (4.125") , 101.6 mm Stroke (4.0") Aluminum block - Forged Crank - Forged 6 bolt main Bearing Caps - Titanium Rods - Cast Aluminum Flat Top Pistons - 0.591" Lift Cam (15 mm) - Dry Sump - 90 mm Throttle Body on Composite manifold - Ram Air[img][/img] _________________ --VVTS-- |
||||||||
|
Visst är den läcker, men allvarligt; finns det någon annan sportbil som använder bladfjädrar? Det finns ju både för och nackdelar att en bil har hängt med sen 50 talet. Fast de verkar ju onekligen funger alldeles utmärkt, så då är frågan, borde fler sportbilar ha bladfjädrar?
_________________ Viktor Andersson - Lotus Esprit TURBO '84 |
||||||||
|
Som dollarn är nu så borde det ju kunna bli VÄLDIGT mycket skoj bil för pengarna, iaf om man tar in en själv? Eller?
och att det går att få korvisarna att gå riktigt riktigt bra när det svänger har vi ju sett flera bevis på! _________________ Magnus Thomé
|
||||||||
Byt ut ordet "bladfjädrar" mot tex "svansmotor" eller något annat skoj så ser du att det viktiga är att det funkar :-) men kanske inte något man ska ta efter för det
PS: OT har du lagt upp din bil i banåkabilar? Din Lotus Esprit Turbo vill jag gärna se bilder på _________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
observera bilen i bakgrunden: C6.R, dvs raceversionen! Debut sker på Sebring i mars och Le Mans är såklart med i planeringen. Kan bli trevligt i GT1-klassen med Corvette C6.R, Maserati MC12, Aston Martin DBR9, Murciélago R-GT och Ferrari 550/575... Har jag glömt nån?
_________________ 911SC -82 |
||||||||
|
okej att dollarkursen kan motivera ett bra pris.. men vad kostar de dära backdäckena!?!? 345-30-19. Kan inte vara billigt än hur billig bilen är att köpa! Någon som vet om någon sammanställning angående fördelarna med bladfjädrar osv... Ska bli roligt att se den i action, men själv skulle jag nog hellre välja nya M6 El M5.. Hårigare motor i dem, enligt mig alltså. Finns det inga viktuppgifter på den? Enligt Maciek:s post så verkar de satsat mycket på att hålla vikten nere, vilket inte varit fallet tidigare!
Maciek: Läste jag rätt om jag tolkat vikten som 2900 lb's ~1300 kg? _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
2005 Corvette Z06
|
5752 besök totalt |

