Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
2005 Corvette Z06
1, 2   >>
5752 besök totalt
Pederb
Norrköping
Här sen Maj 2004

Trådstartare
2005 Corvette Z06

Mums

Fiat 500 Abarth 2013 US
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Absolut inte animerad nej...

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har lite svårt för framljusen, de ger en japansk känsla över bilen, inget fel på asiatiska bilar men det är ju en Cheva... Sen tycker jag att bakflygelns rundning förstör lite möjligheten att distinkt måla häcken svart. Den svarta häcken har ju trots allt varit det snyggaste med corvetterna som banbilar.

Fast kul att namnet fortfarande lever, det är inte många bilmodeller kvar nu sedan 50-60-talet med samma namn.

Vill ha tillbaka Opel Commodore och Kapitän...

Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Superswift skrev:
Vill ha tillbaka Opel Commodore och Kapitän...

Inget att gömma sig för, det vill jag också

Corvetten är riktigt läcker för jag säga ändå, jag gillar till och med framljusen

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Joni skrev:
Spelar det nån roll?
Det finns få saker som irriterar mig lika mycket som att vissa ser som sin livsuppgift att påpeka att bilder på nätet är justerade i efterhand. Det är rätt vanligt i film och reklamsammanhang att man gör sånt... Stålmannen kan inte flyga!

Vad gäller bilen så är moderna Corvette förhållandevis smakfulla på utsidan.

Lund
Här sen Mar 2004

Lennart Mäkinen skrev:
Joni skrev:
Spelar det nån roll?
Det finns få saker som irriterar mig lika mycket som att vissa ser som sin livsuppgift att påpeka att bilder på nätet är justerade i efterhand. Det är rätt vanligt i film och reklamsammanhang att man gör sånt... Stålmannen kan inte flyga!

Vad gäller bilen så är moderna Corvette förhållandevis smakfulla på utsidan.
Hoppsan vaknat på fel sida idag? Jag menade inte att det var något fel med att de var animerade. Fast på första bilden gör jag, för det ser ut som det är taget från ett tv-spel.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Animerade är dom definitivt inte. Jag kunde då inte se något som rörde på sig. Givetvis retucherade, men det är alla proffsfoton idag oavsett media.

Möjligen kan bilderna vara renderingar av en 3D-modell, men jag tror mer på kraftigt "photoshoppade" fotografier.

språkpolisen...

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Joni skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Joni skrev:
Spelar det nån roll?
Hoppsan vaknat på fel sida idag?
Näe, men det är inte direkt ovanligt med såna kommentarer på vissa bilforum och jag har svårt att se hur de för diskussionen framåt. Den första bilden ser helt klart manipulerad ut, men hade den varit orörd hade den inte varit lika läcker och då hade jag njutit mindre av den. Min uppfattning är att bilderna är gjorda i reklamsyfte och då bör de vara snygga och inte nödvändigtvis skildra verkligheten exakt. Jag kanske är gammalmodig som föredrar efterbehandlade saker framför realitysåpor och enbart naturidentiska bilder.

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Jag tycker fronten ser ut som nya mb slk

Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Näe, men det är inte direkt ovanligt med såna kommentarer på vissa bilforum och jag har svårt att se hur de för diskussionen framåt. Den första bilden ser helt klart manipulerad ut, men hade den varit orörd hade den inte varit lika läcker och då hade jag njutit mindre av den. Min uppfattning är att bilderna är gjorda i reklamsyfte och då bör de vara snygga och inte nödvändigtvis skildra verkligheten exakt. Jag kanske är gammalmodig som föredrar efterbehandlade saker framför realitysåpor och enbart naturidentiska bilder.

thumbs up

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Lennart Mäkinen skrev:
Joni skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Joni skrev:
Spelar det nån roll?
Hoppsan vaknat på fel sida idag?
Näe, men det är inte direkt ovanligt med såna kommentarer på vissa bilforum och jag har svårt att se hur de för diskussionen framåt.
Jag kanske är gammalmodig som föredrar efterbehandlade saker framför realitysåpor och enbart naturidentiska bilder.
Framår nej det vill jag inte mena att det gör. Hehee jag trodde jag var gammalmodig av mig för att jag tyckte att bilderna kunde varit "riktiga". Ok subjekt droped!

Göteborg
Här sen Jul 2003

Lite data om bilen:

2006 Chevrolet Corvette Z06

0 -> 60 in 3.8 sec.

Top Speed 200 MPH

2,900 #'s

5.7 #'s/HP

Chassis & Suspension development by Pratt & Miller,
Aluminum Hydroformed frame produced by DANA
- 345/30x19 Rears
- 6 piston Front, 4 piston Rear Brake Calipers
- Cross Drilled (cast and chamfered) Rotors (possibly Brembo)

Engine Development by KaTech
To be hand built by new HP Engine Plant

LS7 427ci/ 7.0L. 500HP/500 Ft Lbs (512 HP derated to 500HP)
- 2 OHV (3 OHV not necessary for target HP)
- Raced based CNC ported Aluminum Head with 70cc chambers
- 11.0:1 CR
- 46 mm (1.81") Titanium Intake valve
- 41 mm (1.61") Na filled Exhaust Valve
- 104.8 mm Bore (4.125") , 101.6 mm Stroke (4.0") Aluminum block
- Forged Crank
- Forged 6 bolt main Bearing Caps
- Titanium Rods
- Cast Aluminum Flat Top Pistons
- 0.591" Lift Cam (15 mm)
- Dry Sump
- 90 mm Throttle Body on Composite manifold
- Ram Air[img][/img]

--VVTS--
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004

7 liters V8...Huha ... ...men jag håller med om att dom skulle ha plattat till baken lite... Så man kan, om man råkar kommer öven någon , måla den svart...röd eller gul med svart rumpa mumma

Motala
Här sen Dec 2002

GM hävdar att dom har kört nya Corvetten på 7 min 56 sek runt och det är samma tid som Porsche GT3 använder.

Mr. Anderson
Gbg
Här sen Nov 2004

Visst är den läcker, men allvarligt; finns det någon annan sportbil som använder bladfjädrar? Det finns ju både för och nackdelar att en bil har hängt med sen 50 talet. Fast de verkar ju onekligen funger alldeles utmärkt, så då är frågan, borde fler sportbilar ha bladfjädrar?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Som dollarn är nu så borde det ju kunna bli VÄLDIGT mycket skoj bil för pengarna, iaf om man tar in en själv? Eller?

och att det går att få korvisarna att gå riktigt riktigt bra när det svänger har vi ju sett flera bevis på!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mr. Anderson skrev:
Visst är den läcker, men allvarligt; finns det någon annan sportbil som använder bladfjädrar? Det finns ju både för och nackdelar att en bil har hängt med sen 50 talet. Fast de verkar ju onekligen funger alldeles utmärkt, så då är frågan, borde fler sportbilar ha bladfjädrar?

Byt ut ordet "bladfjädrar" mot tex "svansmotor" eller något annat skoj så ser du att det viktiga är att det funkar :-) men kanske inte något man ska ta efter för det

PS: OT har du lagt upp din bil i banåkabilar? Din Lotus Esprit Turbo vill jag gärna se bilder på thumbs up

Gbg
Här sen Nov 2004

Håll till godo, och det är min fars bil, fyller 18 i sommar...

Uppsala
Här sen Okt 2003

observera bilen i bakgrunden: C6.R, dvs raceversionen! Debut sker på Sebring i mars och Le Mans är såklart med i planeringen. Kan bli trevligt i GT1-klassen med Corvette C6.R, Maserati MC12, Aston Martin DBR9, Murciélago R-GT och Ferrari 550/575... Har jag glömt nån?

Sundsvall
Här sen Sep 2003

okej att dollarkursen kan motivera ett bra pris.. men vad kostar de dära backdäckena!?!? 345-30-19. Kan inte vara billigt än hur billig bilen är att köpa! Någon som vet om någon sammanställning angående fördelarna med bladfjädrar osv... Ska bli roligt att se den i action, men själv skulle jag nog hellre välja nya M6 El M5.. Hårigare motor i dem, enligt mig alltså. Finns det inga viktuppgifter på den? Enligt Maciek:s post så verkar de satsat mycket på att hålla vikten nere, vilket inte varit fallet tidigare!

Maciek: Läste jag rätt om jag tolkat vikten som 2900 lb's ~1300 kg?

Bilder o videos
2005 Corvette Z06
1, 2   >>
5752 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande