| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Krockad Carrera GT
|
4817 besök totalt |
|
_________________ --VVTS-- |
||||
|
|
||||
Tja med kolfiberchassie så är det nog bara att slänga hela chassiet och börja flytta delar...... Det finns en anledning att t.o.m. Röhl kör med antisladden inkopplad på ringen...... Kolla på the Stig i topgear när han kör utan, ita a real backslapper, hur många gånger var det han snurrade innan de satte ett helt varv, 5 eller 6 gånger..... _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
|
OT-varning!
Hrmm... Börjar även superbilstillverkarna maskera dålig grundbalans i bilen, med ESP
Dagens IT-utveckling i bilarna har nog både fram o baksidor. För inte kan det väl vara så att dagens förare, är så botklemade med hängslen och livrem i bilarna, att dom inte klarar sig utan? Röhl har ju bevisligen klarat sig extremt bra utan ettor och nollor till väghållningshälp förr. Hur det är med den där snubben i Top Gear vet jag inte. Tycker programmet rasat till absolut bottennivå, sedan Tiff Nedell försvann som programledare. (orkan inte ens titta på eländet längre) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Var det inte nån som bygde en sån med jaggatolva? Så varför inte en tia från Porsche !?
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
Vilken lättnad! Trodde av rubriken att dömma att det var en 924 Carrera GT... det hade ju varit synd, det finns inte så många sådana kvar! Av dessa nyare Carrera GT är det ju bara att beställa en ny...
|
||||
Inte många förare som klarar att tygla över 600hk när det är fuktigt ute, även Enzo har hjälpmedel. Att jämföra den genomsnittliga köparens förmåga att köra på gränsen med Röhl känns inte riktigt rättvist.
_________________ mvh Philip Lundh |
||||
|
Väl mycket elektronik är det.
På ex RS6 kan man inte koppla ur ESP helt, vilket är Du kan inte från stillstående bromsa mer än 2000rpm utan att det bryter. Kör du bilen över 120grader i olje temp bryter elektroniken och sätter bilen i haltande mode. Nåja det är nog inte många RS6 ägare som besväras av detta förutom jag
Tilltalas av GT3 som inte har hängslen eller livrem som jag har fattat det?. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
DYRI = Do it Yourself Racing Incident ...
|
||||
Då är ju Skoda Fabia 1,4 ett alternativ för dem
Tacka vet jag Porsche 917 K istället _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Bilder o videos
Krockad Carrera GT
|
4817 besök totalt |